Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    Ursprungligen postat av EvaPeva
    Glömde ju.....

    Blir vi ca 20 st så delar vi upp oss i 2 grupper då hans lokal är lite trång. Ena halvan går till Kristian & andra halvn till Jesper & Magnus från MAF som har sin odlingslokal nästgårds
    Blir välla alla tiders!?!


    /Eva
    Tycker verkligen ni ska försöka besöka Jesper och Magnus också om ni har chansen. De odlar en hel del ovanlig och spännande fisk och var de som hade flest utropsposter med på MAFs auktion både förra och detta året.

    Ni som var på MAFs möte nu senast hade chansen att höra Jesper berätta och visa bilder från sin tur till Zimbabwe där han letade fisk och tittade på andra djur. På nästa MAF-möte kommer Magnus att hålla ett föredrag om sin resa till Papua Nya Guinea.

    Men att säga att deras lokal ligger nästgårds till Kristians är väl att ta i, de ligger i vars en ände av Nobelvägen som ju är ganska lång...
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • EvaPeva
      • May 2007
      • 765

      Det var Kristian som skrev till mig att det var i närheten.... Men å andra sidan, lite motion e ju bara bra för oss som bara sitter inne & tittar på våra kar hela tin! ;-)


      Starman: Några dar innan besöket räcker så att han hinner se mailet från mig Innan vi kommer!

      /Eva

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        Tycker verkligen ni ska försöka besöka Jesper och Magnus också om ni har chansen. De odlar en hel del ovanlig och spännande fisk och var de som hade flest utropsposter med på MAFs auktion både förra och detta året.

        Ni som var på MAFs möte nu senast hade chansen att höra Jesper berätta och visa bilder från sin tur till Zimbabwe där han letade fisk och tittade på andra djur. På nästa MAF-möte kommer Magnus att hålla ett föredrag om sin resa till Papua Nya Guinea.

        Men att säga att deras lokal ligger nästgårds till Kristians är väl att ta i, de ligger i vars en ände av Nobelvägen som ju är ganska lång...
        Eva är inte ifrån Malmö Daniel
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av EvaPeva
          Det var Kristian som skrev till mig att det var i närheten.... Men å andra sidan, lite motion e ju bara bra för oss som bara sitter inne & tittar på våra kar hela tin! ;-)


          Starman: Några dar innan besöket räcker så att han hinner se mailet från mig Innan vi kommer!

          /Eva
          Då skulle jag gå ända till södervärn så lite sitter jag inte inne så jag gör det
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • starman_
            • March 2004
            • 791

            Där är en viss corydoras jag är sugen på....kommer passa perfekt i mitt nya kar jag ska beställa snart.

            Kommentar

            • EvaPeva
              • May 2007
              • 765

              Jag har oxå bokat en art som jag blev sugen på när MAF hade sin auktion. Dom ska gå i mitt nya 785 literskar! :-)

              & nej, jag e inte från Malmö! Jag e från nordöstra skånes skogar! ;-)

              /Eva

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Ursprungligen postat av EvaPeva
                Jag har oxå bokat en art som jag blev sugen på när MAF hade sin auktion. Dom ska gå i mitt nya 785 literskar! :-)

                & nej, jag e inte från Malmö! Jag e från nordöstra skånes skogar! ;-)

                /Eva
                Då är du van Eva att gå långa sträckorman får se vad man beställer.Vad hade han som bodde på andra hållet på Nobelvägen det sa du inte har jag för mig.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • EvaPeva
                  • May 2007
                  • 765

                  Var ju precis det jag menar! Att jag e van att gå långt! ;-)

                  Jag vet faktiskt inte vad Jesper & Magnus har, det nämnde inte Kristian något om. Men om jag inte minns helt galet från MAF:s auktion så var det dom som hade med sig platy & svärdbärare som var i viltform, nån ovanlig levandefödare & WP-räkor. Rätta mig om jag har fel Daniel i Malmö!?

                  /Eva

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    Ursprungligen postat av EvaPeva
                    Jag vet faktiskt inte vad Jesper & Magnus har, det nämnde inte Kristian något om. Men om jag inte minns helt galet från MAF:s auktion så var det dom som hade med sig platy & svärdbärare som var i viltform, nån ovanlig levandefödare & WP-räkor. Rätta mig om jag har fel Daniel i Malmö!?

                    /Eva
                    Jag har inte listan med deras gods här men jag minns att de hade 64 poster med på senaste auktionen, så nog odlar de en hel del alltid. Men har du kollat med M&J så att ni kan komma dit, eller är det bara Kristian som föreslagit att ni ska besöka dem? Bäst att inte bestämma för mycket innan ni vet att de kan ta emot besökare just då.

                    Ni som inte har chans att följa med på denna träff misströsta inte! Du kan träffa dessa trevliga och duktiga odlare på varje MAF-möte - massor chanser att köpa spännande fisk och utbyta akvarieerfarenheter!
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • EvaPeva
                      • May 2007
                      • 765

                      Enligt Kristian så hade dom språkats vid om detta. Men det var bara ifall vi var omkring 20st. Annars var det plats hos Kristian. & dom skulle prata ihop sig mera angående detta. & som sagts i tråden ovan så e det en dag som e till för ett besök hos Kristian & ett besök i Lödde. Allt utöver e ju ren bonus... :-)


                      /Eva

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Zoopet Syd tänker besöka en Corydoras Odlare i Malmö närmare bestämt
                        på Nobelvägen Nr.147
                        Tid:11.00
                        När:Söndagen den 13 April
                        Vi kommer även att få chansen att köpa Pansarmalar,Räkor,Ciklider och Malar
                        till reducerade priser,så missa inte tillfället att följa med.

                        Sen när detta är klart så är det inte slut
                        Då kör vi till drd i Löddeköpinge.
                        Vad får vi se ju en massa snygga akvarium och fiskar
                        När:Söndagen den 13 April
                        Tid:14.00
                        Adress får ni på PM när det närmar sig
                        Man behöver inte vara Goldis för att hänga på räcker man är medlem
                        eller är en bekant till en.Så missa inte chansen att hänga på ett jätte trevligt sällskap
                        Fixar sig alltid med samåkning om det är nån som har problem med det.

                        Anmälda
                        --------------------------------------------------------------------------
                        stene
                        starman
                        miluhe+make
                        EvaPeva+3
                        NE+1
                        Nå Nirvana Nu

                        11 st anmälda.... MAX 12 till 14 st personer på denna träff OBS!!!detta gäller bara hos drd det går även att anmäla sig vidare på odlingen i Malmö där vi kan köpa till reducerade priser så som Pansarnlar,Räkor och Malar.
                        __________________
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Lite vad ni kommer att kunna köpa finns här under..En lista som är skriven av EvaPeva som har varit kontakt med odlarna.
                          Corydoras
                          Evelynae ca 30 st 95 kr/st
                          Gossei ca 50 st 40 kr/st
                          Imitator ca 15 st 40 kr/st
                          Sp Neon redstripe ca 30 st 35 kr/st
                          Sp Neon green stripe ca 60 st 60 kr/st
                          sp Venezuela Black ca 50 st 35 kr/st
                          Panda ca 15 st 30 kr/st
                          Sen kommer det finnas ytterligare sorter, förstagångsodlade i fångenskap av nån art bla.

                          Ciklider
                          Scalare Red Back 5-6 cm hög ca 25 st 30 kr/st
                          Pelvicachromis suboccelatus "Matadi" 4 st trios 100 kr/trio
                          "matadi" Hona ca 5 st 20 kr/st

                          Räkor
                          Cherry Red ca 30 st 20 kr/st
                          Red Crystal ca 50 st 35 kr/st
                          Rainbow ca 20 st 25 kr/st
                          takt med dem som har odlingen.
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Tenkare
                            • May 2005
                            • 2519

                            Kan någon ordna latinskt namn och bild på Rainbow?
                            Har bara sett dom bleka innan hade varit kul att se dom utfärgade.
                            Samt att jag blivit lite räktokig.
                            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                            Min zon Min Tenkare

                            Kommentar

                            • Tenkare
                              • May 2005
                              • 2519

                              Och någon som har pejl på ungefärlig tid för odlarna.
                              Hade gärna hängt på till drd men det är ju det där med bil.
                              Och brist på körkort.
                              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                              Min zon Min Tenkare

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av Tenkare
                                Kan någon ordna latinskt namn och bild på Rainbow?
                                Har bara sett dom bleka innan hade varit kul att se dom utfärgade.
                                Samt att jag blivit lite räktokig.
                                Den står inte med på artbeskrivningarna här på Zoopet om Räkor enligt Handelsnamnen Rainbow,så det är väl en ovanlig art kanske
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...