auktion i haninge nu på söndag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fairing
    • October 2003
    • 574

    auktion i haninge nu på söndag

    är det någon här ifrån som ska till haninge,vad kommer ni ta med er till försäljning och vad är ni intresserade av att köpa.vi ses där
    www.akvarietorget.se
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Jag kommer att kika efter spännande vildformer av ungfödare, kanske Dvärgciklider, behöver alltid växter då jag är bra på ta död på dem hela tiden.

    Sedan har jag ett 24o liters akvarium som är för färglöst... där går Peru scalarer, Kejsar tetror, Rosentetror, malar, Bågfensciklider bla.. så ser ganska dystert ut.. skulle behöva ngn färgklick där..

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Ja det undrar jag också! Jag vill kolla lite efter små stimfirrar/boraras och växter, stenar, grenar...
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • fairing
        • October 2003
        • 574

        #4
        hallå är det inga fler som ska dit eller
        www.akvarietorget.se

        Kommentar

        • Tellsak
          • March 2006
          • 41

          #5
          Jag ska dit också. Ska sälja av några eldbukar och kanske ancistrus. Jag ska se om det finns några honor av arten "liten egyptisk munruvare" där.

          /Göran

          Kommentar

          • ChristianM
            • June 2006
            • 111

            #6
            Hade nog åkt dit med ett gäng crystal red räkor om det inte varit för att de ännu är lite väl små. Någon som vet när nästa auktion efter den här äger rum och om just räkor brukar vara av allmänt intresse ?

            Kommentar

            • Mamma Mia
              • December 2004
              • 2504

              #7
              Hörde av dem som tog räkor till Spångaauktionen att de blev väldigt besvikna. Fick knappt betalt...
              Always look at the bright side of life

              Kommentar

              • jolon
                • December 2002
                • 1075

                #8
                Vart håller auktionen till nånstans?
                My internet should be readonly.

                Kommentar

                • evus
                  • September 2006
                  • 729

                  #9
                  Auktionen äger rum i Runstensskolans matsal, Handens centrum (vid vändplanen centrums norra ingång.)

                  (Saxat från hemsidan)
                  This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                  Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                  Kommentar

                  • SandraW
                    • September 2006
                    • 163

                    #10
                    Jag är på jakt efter ett gäng corydoras och en fin ancitrus hane . Växter behövs ju alltid, sen får vi väl se vad jag hittar mera .

                    Kommentar

                    • JanneN
                      • February 2006
                      • 191

                      #11
                      Ska åka och ta mig en titt och se om man kan göra något fynd
                      http://akvariefisk.ifokus.se/
                      www.bollmoraakvarieklubb.org
                      http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

                      Kommentar

                      • MaxRobban
                        • August 2006
                        • 1048

                        #12
                        Så har man varit där... jag höll utkik efter medlemmen Tellsak och visst hittade jag hans keps så han kunde får lite Egytiska munruvare av mig..
                        Som vanligt fanns det mkt att bjuda på och denna gång kom jag bara hem med 2 pappkassar med saker.. men lycklig över att hittat lite ovanligare vildformer av ungfödare, hade dem i.o.f.s innan men bra att få lite nya fiskar till de grupperna.. Det var min tanke med mina nya Belize svärdbärare också tills jag kom hem och upptäckte att det inte var alls samma fångsplats och fiskarna inte riktigt samma.. men vad gör det, så fick man en ny variant till att ha i ett annat akvarium.

                        Som vanligt så var det köparens marknad. 5 stora exemplar av Dvärgsvärdbärare för 35:-... en lysramp för 30:-, vem kan säga att det var dyrt ?
                        Så tog man lotter, åt kötbullsmacka med rödbetssallad i hela knät och pratade fisk med trevligt folk...

                        Var nog ganska många av er där va ?

                        Hälsn Robban

                        Kommentar

                        • SandraW
                          • September 2006
                          • 163

                          #13
                          Yepp, jag var där. Min första auktion så kom bara hem med ett gäng glödbandstetror, 6 st corydoras och 3 olika växter.
                          Det var mycket trevligt .

                          Kommentar

                          • evus
                            • September 2006
                            • 729

                            #14
                            Jag var också där..... Köpte ett gäng plantor från "direktköpsbordet" samt 7 st palettciklider för 10:-. Jag kunde inte låta bli att köpa ett par killis för 40:-På vägen hem tog jag en sväng förbi Janne på Södermalms akvarieaffär och införskaffade torvsubstrat samt foder. Nu är torven kokad och killisarna på plats.......... En bra dag...... dessutom har jag sålt räkor för 500:- spänn i kväll så jag gick ++ för en gångs skull
                            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                            Kommentar

                            • JanneN
                              • February 2006
                              • 191

                              #15
                              Jag hittade "endast" några stackars röda ciklider som såg ensamma ut på fasta bordet ...Men sen träffade man en massa trevliga bekanat så bara det var värt trippen till haninge...
                              http://akvariefisk.ifokus.se/
                              www.bollmoraakvarieklubb.org
                              http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

                              Kommentar

                              Arbetssätt...