DiskusChampionat- rapport

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    DiskusChampionat- rapport

    Ja det var ju en hel hög med Zoopetare som var där nere - någon som har nåt att berätta?
    Och lite foton att lägga in.

    Själv kom jag hem klockan 08.30 imorse (flyget gick 07.00 från Köln så jag var tvungen att gå upp 04.00 imorse ) och har sedan dess suttit och sorterat foton (har uppemot 1500 st) från de senaste 5 dagarna i Tyskland (lite i Holland också) och så småningom kommer det en rejäl artikel här på Zoopet.
    Under min resa hann jag inte bara med att besöka DiskusChampionatet utan också 3 riktigt bra offentliga akvarier (artiklar om dessa kommer också så småningom) samt en god vän som odlar lite fisk - fotade där bl.a. några Endlers guppy som härstammar från de han köpte för ca 15 år sedan i USA och de lär härstamma från en vild population.
    Träffade ju också en massa Zoopetare på Championatet vilket ju gjorde hela resan än trevligare och allt hade varit kanon om det inte varit för en sak.
    Sista dagen besökte jag nämligen ett offentligt akvarium i Holland. Jag hade sedan räknat med att handla lite fisk och räkor innan mässan stängde på eftermiddagen (kl. 18.00). Resan till akvariet tog en timme och jag åkte sedan tillbaka kl. 15.00 vilket skulle innebära att jag skulle vara tillbaka i god tid innan mässan stängde och det hade jag varit om inte resan tillbaka hade tagit 3.5 timmar (en himla massa bilköer) - vilket innebar att jag inte fick med mig en enda fisk eller räka hem
    Det var faktiskt en del riktiga godbitar jag missade - men å andra sidan sparade man ju en del pengar

    Nåväl mina foton kommer så småningom - nu väntar jag på era och på vad ni hittade för intressanta saker.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Endlers fotona blev inte riktigt så bra som jag hoppades (som vanligt vad gäller Endlers)
    Bifogade filer
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Marie och jag åkte med ett himla gott gäng; GCCG och ciklidvännerna i Malmö. Go stämning på bussen, trevlig reseledare, härliga människor och massa trevliga fiskaffärsbesök. Mässan kändes lite som en zoopetträff för där fanns många kända ansikten på plats. Köpte med mig ett pytteakvarum för 200 kronor, 6 Red Crystal-räkor för 28 kronor styck samt ett foder framtaget speciellt för räkor av JBL för en femtilapp. Tycker det var fyndigt. Stannade sedan vid bordershopen och handlade antiakvaristiska men ändå fyndiga saker ).
      Bifogade filer
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Trevligt att se lite foton från den delen av resan som jag missade
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Det finns nu 73 foton inlagda från Diskuschampionatet i Zoopets stora fotoregister http://www.zoopet.com/bilder/showgallery.php?cat=645
          Saknas gör ännu fotona på diskusarna i själva tävlingen - dessa håller nu Christian på att maska (vilket är en himla massa jobb). De kommer i alla fall också in så snart de är klara.
          Tyvärr kan enbart Goldmedlemmar se dessa foton - ni som inte är goldisar får ge er till tåls tills artikeln om själva Championatet kommer in i nästa vecka
          I nästa
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Sedan har vi ju drd som lagt upp en kavalkad utan att annonsera om det:
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              #7
              NOg hände det en del där nere alltid o jag skall nog lägga upp lite kort när jag hunnit sortera dem Men kort vid en snabb inventering på hemresan kom vi fram tilll att de 43 personerna som fanns i bussen hade fisk o akvarieutrustning för minst 21 300 Euro o då var jag bland de sämsta med mina 300. Vidare den nästan vita diskusen på Lenmars kort försökte danskarna köpa loss. Budet var 2000 Euro men det ratades av Tony Tang.
              Sen ett kort på Andrew Soh, Fish-King, Tony i Trollhättan o mig. Haha Känns som man har del i den pokalen nu.
              Bifogade filer
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #8
                Just d.....det kommer fler kort i mitt championatgalleri under närmsta dagarna för allmän beskådan

                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                • Micke
                  • January 2002
                  • 1718

                  #9
                  Några glada mässbesökare. Fler bilder och ett kortare reportage kommer i nästa nummer av Ciklidbladet.
                  Bifogade filer
                  Mvh Michael Persson

                  www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke
                    Några glada mässbesökare.
                    Lite av en miniZoopetvästträff i Dusiburg
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

                      #11
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Några glada mässbesökare. Fler bilder och ett kortare reportage kommer i nästa nummer av Ciklidbladet.
                      Det kändes faktiskt som en minizoopetvästträff faktiskt! Undrade just om du skulle "våga" slänga upp kortet Micke !
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ja ni förstår säkert att jag trivdes som fisken i vattnet därnere - synd bara att jag inte kunde hänga med ut på middag på kvällen
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Lenmar
                          • February 2004
                          • 6154

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja ni förstår säkert att jag trivdes som fisken i vattnet därnere - synd bara att jag inte kunde hänga med ut på middag på kvällen
                          Det var väl just där som västkänslan inte var så närvarande eller hur man nu skall beskriva det... Ljudvolymen låg på megadecibel. Kan det bero på att sällskapet bestod av 27 karlar och _tre_ tjejer? man är ju van vid lit emer fniss kanske??? Eller vad vet ja... Supertrevligt och skitskojj hade vi i alla fall!!
                          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            #14
                            Kan fö rapportera att mina inköp bestod av lite maltabletter, 4 bettor från auktionen, 7 malar L007 samt 7 st av en ny vinröd ancistrus. Till detta kom 5 akvaristikböcker. Inte en enda diskus
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Nu är även vinnardiskusarna inlagda - totalt blev det 99 foton från Diskuschampionatet
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...