Akvarieauktion den 25/11 i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nåväl nu är det väl upp till arrangörerna att avgöra om en sak skall tas med på auktionen och dessutom se till att städa upp efteråt om nu inte det gjordes.
    Ärligt talat - ett glaslöst akvarium och en reflektor/ramp (?????) är rätt skrymmande och jag tycker nog man skall stämma av med arrangörerna så att det är OK att lämna kvar sitt skräp!! Nu var det så att jag lyckades fixa lokalen under mycket förmånliga former och då var det JAG som var ansvarig för att skiten kom bort!! Vad jag erfor så var det ingen som frågade varken mig eller GCG ifall det var OK att lämna kvar sitt skräp! Jag kunde talat om vart man kunde kasta det men att bara lämna kvar det var riktigt lågt! Förmodligen har jag väl fel och måste tänka om? Kanske jag skall fundera på att ta med mig "skräp" till nästa auktion? Det är ju rätt OK iså fall om jag nu inte har tillgång till container där jag bor? Jag lämnar ämnet här.... Jag är bara så förvånad över att man tar för givet att NÅN ANNAN fixar bort saker man dragit dit som ingen vill ha. Ansvar??
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      Ursprungligen postat av ViktorRutgersson
      om jag inte har fel så var det du MagicFingers eller din kompis som tog emot mina guppy yngel?
      Hoppas dom får ett bra hem med mycket Artemia!
      Pappan har stora fina svarta fenor och mamman är gul Snakeskin
      jag köpte 2 påsar med yngel, tyckte det var ett bra pris på dom (dom blir inte föda åt någon fisk om du vill veta)
      nån artemia får dom nog aldrig, men torrfoder av klass och alger..
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Ursprungligen postat av Morellen
        lite nyfilen_ vad gick den stora L malen för?
        den kom inte ens upp i 100:- om jag minns rätt..., hade ju inget L nummer på sig och då ville ingen ha det.., dessutom var den ju en anning stor.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          Ursprungligen postat av spazm
          Gah, riktigt bra priser då helt enkelt! O du fick alla? Nice!

          Det var ju vad jag var mest ute efter.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            Ursprungligen postat av Lenmar
            Lite skit måste jag slänga på dig som tog med dig skräp till auktionen som ingen ville ha.... Skräp försvinner inte av sig själv.... Tänker närmast på GDS-sakerna, typ glasfritt akvarium och nån påbörjad/avplockad lysramp/reflektor... Guuu vet vad det va.... Nån annan var tvungen att ta hand om skiten och se till att det slängdes!! Var det ditt allt magic?
            hur skall man veta vilka som kommer på en auktion?

            menar det skulle passa mkt väl in i en odlingslokal, lite billiga lysramper och i aluminium som inte rostar....

            dessutom vet jag inte vart dom 2 grejerna tog vägen, dom satte fram lysramperna nice längst fram bara att packa ihop och ta med, men jag kan inte ens minnas vart gds sakerna tog vägen.

            vidare så sa jag att om det var någon som ville ha dom fick dom ta dom..
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              Ursprungligen postat av Tenkare
              6st gossei 120
              4st Rubinae vf 260
              6st hastatus 160
              post 0006; cor. sp. "red stripe", vem köpte dom då? (längst upp sida 2)
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • Adamzon
                • October 2005
                • 342

                Vart tog "fasta pris bordet" vägen?

                /adam
                (som köpte en gds-ramp för 5kr)
                240 L Amerika, med BTN
                54 L Slaffs, med BTN
                350 L Växter
                45 Liter (extra akvarie)
                120 Liter lek
                144 Liter KUBEN



                Mvh: Adam Madsen
                Lidköping
                http://blog.temabild.se

                www.plantswap.se/forum/

                Kommentar

                • MagicFingers
                  • November 2003
                  • 3136

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  Ärligt talat - ett glaslöst akvarium och en reflektor/ramp (?????) är rätt skrymmande och jag tycker nog man skall stämma av med arrangörerna så att det är OK att lämna kvar sitt skräp!! Nu var det så att jag lyckades fixa lokalen under mycket förmånliga former och då var det JAG som var ansvarig för att skiten kom bort!! Vad jag erfor så var det ingen som frågade varken mig eller GCG ifall det var OK att lämna kvar sitt skräp! Jag kunde talat om vart man kunde kasta det men att bara lämna kvar det var riktigt lågt! Förmodligen har jag väl fel och måste tänka om? Kanske jag skall fundera på att ta med mig "skräp" till nästa auktion? Det är ju rätt OK iså fall om jag nu inte har tillgång till container där jag bor? Jag lämnar ämnet här.... Jag är bara så förvånad över att man tar för givet att NÅN ANNAN fixar bort saker man dragit dit som ingen vill ha. Ansvar??
                  härreminge...
                  skrymmande? inte direkt bara knöckla till skiten som rymms dom stackars små plastbitarna och den reflektorn i en liten plastkasse från systemet.

                  kan bara beklaga om du tyckte det var jobbigt,

                  mig veterligen så betalade vi inträde för att vara i lokalen (vi som inte är Gcg medlemmar), men fine., nästa auktion så tar jag inte med mig nått gods, så missar Gcg ca 500:- i provision från mig.

                  och till det positiva då så går det ju mkt fortare på auktionen när ni inte behöver köpa växter!
                  Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                  Nunc Est Bibendum

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    Ursprungligen postat av MagicFingers
                    den kom inte ens upp i 100:- om jag minns rätt..., hade ju inget L nummer på sig och då ville ingen ha det.., dessutom var den ju en anning stor.
                    *morr* det var ju inte vad jag ville höra... jag ville ju ha en STOR mal till ligisterna... Men så är det, man kan inte få allt.
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Lenmar
                      Ärligt talat - ett glaslöst akvarium och en reflektor/ramp (?????) är rätt skrymmande och jag tycker nog man skall stämma av med arrangörerna så att det är OK att lämna kvar sitt skräp!! Nu var det så att jag lyckades fixa lokalen under mycket förmånliga former och då var det JAG som var ansvarig för att skiten kom bort!! Vad jag erfor så var det ingen som frågade varken mig eller GCG ifall det var OK att lämna kvar sitt skräp! Jag kunde talat om vart man kunde kasta det men att bara lämna kvar det var riktigt lågt! Förmodligen har jag väl fel och måste tänka om? Kanske jag skall fundera på att ta med mig "skräp" till nästa auktion? Det är ju rätt OK iså fall om jag nu inte har tillgång till container där jag bor? Jag lämnar ämnet här.... Jag är bara så förvånad över att man tar för givet att NÅN ANNAN fixar bort saker man dragit dit som ingen vill ha. Ansvar??
                      Självklart skall man se till att plocka med sig saker som man inte får sålt hem efteråt - men samtidigt så är det också arrangörernas (dvs GCGs) uppgift att se till att det blir uppstädat efteråt (jag har nog aldrig varit med om ett arrangemang där inte något blivit "kvarglömt"). Det gäller ju inte bara sådant som överblivet auktionsgods utan tomflaskor, fulla papperskorgar etc.

                      Sedan kan man också alltid diskutera vad som är skräp och vad som inte är skräp - hade jag bara sett reflektorn innan och kunnat kolla måtten och dessa hade "stämt" så hade jag nog varit intresserade av den. Den var i alla fall klart mer intressant än de lysrörsarmaturer som inte fungerade och som fantastiskt nog gick att sälja

                      Så jag tror nog att lite bättre kommunikation och klara regler från arrangörens sida för vad som gäller vore bra. Annars är denna typ av arrangemang ett bra sätt att bli ovänner på - man jobbar och sliter mycket och är trött och blir då irriterad och då .......... Detta vet jag av egen erfarenhet efter att ha varit med och arrangerat många aktiviteter genom åren.
                      En sådan avslutning är ju också tråkig eftersom det var ett himla lyckat arrangemang i en mycket bra lokal
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 November 2006, 17:24.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • trixan
                        • May 2006
                        • 169

                        Den stora L-malen gick för 100:- och finns hos min stora dotter och hennes sambo idag.

                        Kommentar

                        • 54L
                          • October 2006
                          • 100

                          Jag tycker att auktionen blev bra även om det jag skulle sälja kom sist så det inte var ngn köp sugen kvar.

                          Vem köpte mina platys?
                          10st blandade platys med 2 av varje utom 1 röd hona?
                          Mkt trevlig auktion och jag ser framimot nästa.
                          Mvh Daniel

                          Kommentar

                          • Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

                            Ursprungligen postat av MagicFingers
                            härreminge...
                            skrymmande? inte direkt bara knöckla till skiten som rymms dom stackars små plastbitarna och den reflektorn i en liten plastkasse från systemet.

                            kan bara beklaga om du tyckte det var jobbigt,

                            mig veterligen så betalade vi inträde för att vara i lokalen (vi som inte är Gcg medlemmar), men fine., nästa auktion så tar jag inte med mig nått gods, så missar Gcg ca 500:- i provision från mig.

                            och till det positiva då så går det ju mkt fortare på auktionen när ni inte behöver köpa växter!
                            1. Det fanns ingen plastkasse från systemet!

                            2. Nä, det var inte jobbigt, men lite störande att man bara tar för givet att saker man inte vill ha "försvinner".

                            3. Jo, du betalade väl 20 kronor för dig och 20 kronor för Marie? Om GCG tjänade 500 kronor så tjänade väl du en slant oxå? SÅ stött behöver du ju inte bli??? Får man inte lov att efterfråga vanligt folkvett? Tar man med sig saker kan man ju ta med dem hem igen??? Tycker du det är så jobbigt att man tar ansvar för sina saker???

                            4. Många tycker säkert det går fortare många tycker säkert det är beklagligt om du inte kommer så sluta hota med att utebli !! Jag visste inte att ALLT det överblivna var från dig! Då hade jag skickat dig ett pm istället! Det glasfria akvariet visste jag ju att det kom från dig, det såg jag ju när jag höll upp dörren för dig när du var på väg in!

                            5. Jag är medlem i GCG men inte mer aktiv än så så GCG skall absolut INTE förknippas med vad JAG tycker!!

                            Jag hade tillåtelse att få vara i lokalen tom klockan 17.00 så det var ju lite besvärande att det tog så lång tid. När alla besökare hade gått var det ju inte klart. Det är ju mycket mer efterarbete än att bara ta med kvarglömda saker!

                            Låt nu inte mitt surgnäll dra uppmärksamheten ifrån allt det positiva från gårdagen. Det var en jättebra auktion med jätte mycket trevliga människor! Jag är trött, har jobbat MÅÅÅÅNGA timmar och uttrycker mig kanske plumpt. Jag ber om ursäkt om du tar åt dig så vansinnigt. Jag bara talar för egen del, jag hade tagit med mig osålt gods hem igen.
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                            Kommentar

                            • andreassofus
                              • November 2005
                              • 5643

                              orkar inte läsa igenom tråden ,, men jag undrar om det var någon som sålde zebrapleco (L-46) på auktionen? vad gick dom för i så fall??
                              Mvh Andreas
                              min zoon
                              msn adress

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av andreassofus
                                orkar inte läsa igenom tråden ,, men jag undrar om det var någon som sålde zebrapleco (L-46) på auktionen? vad gick dom för i så fall??
                                Jag är till 99,9% säker på att några sådana inte såldes
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...