HALLANDS akvaristerna?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MoZZe
    • August 2005
    • 529

    HALLANDS akvaristerna?!

    Tjingeling!
    Jag tycker inte man hör något över huvud taget om några auktioner eller något sådant här i Halland. Är det några hallänginar som håller på med detta så man kan haka på eller är det något några är sugna på att starta upp?

    Jag vet att det finns hallandsakvaristerna.se men deras sida uppdateras ju inte för ofta, tyvärr.
    240l Växtkar | 112l Sälskapskar

    Min Blog
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    tittat bland föreningar på första sidan ?
    sen kan du ju alltid bli guldis och komma norröver.

    är ju en hel drös som ska komma upp från halland på lörda till akvarieutställningen till exempel.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Jag vet att det finns hallandsakvaristerna.se men deras sida uppdateras ju inte för ofta, tyvärr.
      Vet inte vad du menar med detta, numera sker den mesta aktiviteten på forumsdelen.
      Just nu tror jag inte det är aktuellt med någon auktion i Hallandsakvaristernas regi. Däremot åker vi alltid ett stort gäng till GCG´s auktioner vår och höst.
      Nästa tillfälle att följa med på auktion blir lördag 5 mars i Helsingör. Då anordnar Akvarieforeningerne i Helsingør, Lyngby og Nivå-Kokkeda en akvariedag med auktion. http://www.akvadag.dk/
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • MoZZe
        • August 2005
        • 529

        #4
        jag kollade där när jag precis registrerade mig där. Sen så såg jag inte något större skillnad mot mitt senaste besök. VIsst jag kan ha misstagit mig, o då ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
        Nu är jag tyvärr inte mycket för danska men till gcgs autktion kommer jag utan tvekan till.

        Vad händer norrut då?
        240l Växtkar | 112l Sälskapskar

        Min Blog

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Nu lär det nog dröja innan det är dags för nästa auktion för Göteborgs Ciklidgrupp. Varför inte istället haka på Hallandsakvaristernas resa till akvarieutställningen i Göteborg på lördag.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #6
            Det går också att åka med på Årsmötet som blir i Ullared den 29:e januari. Utöver årsmöte kommer vårens aktiviteter att planeras. Vi kommer också och få se en gillestuga med ett 1200 liter o ett 450 liter inbyggda i väggen.
            Vidare finns en odlingsanläggning med lite kul tekniska lösningar.
            Det finns medlemmar från Laholm o Halmstad anmälda så det går bra att hänga på även här.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • MoZZe
              • August 2005
              • 529

              #7
              Mitt stora problem är att jag har nada cach, jag har inte råd att bli guldis, eller råd att betala någon föreningsavgift, är för tillfället arbetslös och har knappt råd att köpa fiskmat. Men jag kan lova som så, att jag kommer att bli både guldis, betala för hallandsakvaristerna OCH ciklidgrejen så man får det dära bladet.

              Var finns det info om gbg grejet? Hur kommer man i kontakt med folket som fixar skjuts, behöver man betala för skjutsen?
              240l Växtkar | 112l Sälskapskar

              Min Blog

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                Ursprungligen postat av MoZZe
                Var finns det info om gbg grejet? Hur kommer man i kontakt med folket som fixar skjuts, behöver man betala för skjutsen?
                auktionen i göteborg kommer upp på www.goc.se hemsida med plats och datum när de finns men är ett tag tills det är igen har precis varit.

                skjutsen är nog gratis men tror nog dom flesta iallafall vill dela bensinkostnaden men är man några stycken blir det inte så mycke
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • MagicFingers
                  • November 2003
                  • 3136

                  #9
                  Ursprungligen postat av Raven
                  auktionen i göteborg kommer upp på www.goc.se hemsida med plats och datum när de finns men är ett tag tills det är igen har precis varit.

                  skjutsen är nog gratis men tror nog dom flesta iallafall vill dela bensinkostnaden men är man några stycken blir det inte så mycke

                  Lite sömnig Raven?.. vad har Guardian of Catfish med GCG-s auktioner att göra?...

                  MoZZE gå du in på www.GCG.se ist, för rätt info.
                  Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                  Nunc Est Bibendum

                  Kommentar

                  • MoZZe
                    • August 2005
                    • 529

                    #10
                    haha, okej tack! men hur är det med danmarksresan?
                    240l Växtkar | 112l Sälskapskar

                    Min Blog

                    Kommentar

                    • Adamb
                      • November 2005
                      • 184

                      #11
                      Hej! Jag skulle gärna vilja gå med i hallandakvaristerna. Vem vänder man sig till?

                      //Adamb

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        #12
                        Ursprungligen postat av Adamb
                        Hej! Jag skulle gärna vilja gå med i hallandakvaristerna. Vem vänder man sig till?

                        //Adamb
                        Hej Adamb
                        Hemsidan finns på www.hallandsakvaristerna.org kontaktpersoner är guy@hallandsakvaristerna.org eller kaj.p@hallandsakvaristerna.org
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • Adamb
                          • November 2005
                          • 184

                          #13
                          Hej... Kaj.p. trevligt med lite svar!

                          Kommentar

                          • Adamb
                            • November 2005
                            • 184

                            #14
                            hur ofta åker ni på resor och ha träffar med mm???

                            Kommentar

                            • ncmohr
                              • January 2006
                              • 15

                              #15
                              Tjena

                              Kom just forbi denne tråden och så at ni tyckte särskild mycet om at prata danska, men det går bra enddå. Jag pratar svenska så kom ner och prata lite med meg på dan, det blir hemsk skoj
                              Ursäckta for inte at ha översat sidan til svenska men jag kan inte skriva svensk bara prata det, som ni ser här
                              Hoppas värkligen at få se några av vora svenske brödra :=)

                              Hälsningar

                              Niels Christian Mohr
                              Kontaktperson for Akvadag Nordsjælland 2006


                              Ursprungligen postat av MoZZe
                              jag kollade där när jag precis registrerade mig där. Sen så såg jag inte något större skillnad mot mitt senaste besök. VIsst jag kan ha misstagit mig, o då ber jag så hemskt mycket om ursäkt.
                              Nu är jag tyvärr inte mycket för danska men till gcgs autktion kommer jag utan tvekan till.

                              Vad händer norrut då?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...