Göteborgs Höstauktion blir den 26/11

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mattsve
    • March 2005
    • 74

    #76
    Mycket trevlig auktion, fick sålt alla platys och kom hem med växter och ett par svärdbärare.
    http://web.mac.com/mattias.svensson/iWeb/Akvarium/

    Kommentar

    • MotorShip
      • October 2004
      • 75

      #77
      Bravo!!!

      Kul tillställning! Var tyvärr bara där en stund i början av utropningen. Men det var mkt givande. Hoppas det passar bättre(för mig) till nästa gång så jag kan boka hela dagen till detta.
      Missade lite grejer som jag ville bjuda på, som jag missade pga tidsbrist(på en lördag :/ ?!). Ja ja.....den som väntar på ngt gott..... väntar oftast för länge. eller????
      mvh
      Stefan


      Min Zoon

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #78
        Ursprungligen postat av MotorShip
        den som väntar på ngt gott..... väntar oftast för länge. eller????
        inte oftast ALLTID
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Tony
          • January 2002
          • 208

          #79
          Cobra, det var väl en lyx med egen nummerserie? Jag köpte ju minst häften av alla nummer i 700-serien

          Stort tack till alla er som lämnade in till försäljning och tack till er besökare! Nu siktar vi på nästa auktion, var så säkra!
          mvh
          Tony Englund

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #80
            Tyvärr var jag tvunget att lämna tidigt. Hade en inbokad kvällsaktivitet med Labero/Wells. Måste dock säga att logostikmässigt så ligger Gbg ciklidgrupp långt före. Fick köa 35 minuter för kaffet. Sedan säger ryktet att madagaskarcikliderna gick för 100 kr. Var tog duellen mellan Admin o Tony vägen?
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • brams
              • June 2003
              • 891

              #81
              ja, tack alla. Hoppas att ni får en fin å välmående växtmassa av mossan "eller vad det nu var nu köpte". =)
              Jag köpte inget (som tur var) men jag är er evigt tacksam för era bidrag som kommer att gå till en Ph controller.
              Hoppas att nån av Glossotuffsarna får upp ögonen för nån inbiten ciklidfantast å kanske till och med får denne på bättre tankar!=)
              Nu när jag sålt av halva karet så är det dags att börja om på nya tag. KUL!
              (om det är nån som undrar vad det är ni köpt eller om ni behöver råd då är det bara å tjinga till.(ang mina poster))
              Tack!
              C.Brams

              Check out:
              brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

              Kommentar

              • Tony
                • January 2002
                • 208

                #82
                Ja du Kaj, jag vann polleni-duellen alldeles för lätt tycker jag själv De simmar lugnt och stabilt tillsammans med några aulonocaror i ett 80-liters. Skall bli mycket intressant att se vad det blir av dem

                Jag betalade "tyvärr" inte mer än 100 kronor för de fyra, men jag hade planerat ett bud-stopp vid 400.. så nog är jag nöjd alltid
                mvh
                Tony Englund

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11220

                  #83
                  Du har dessutom kvalificerat dig för att skriva en artikel till Ciklidbladet om polleni-na.

                  Själv måste största fyndet vara 3 st VF Tropheus brichardi honor, Ulwile (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=119). Har haft en VF hane gående ensam i 2-3 år så nu ska vi se vad som kan hända. Blir en hel del flyttande för att få till en lek. Jag fick separera honorna i var sitt kar då de jagade på varandra ganska bra.
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #84
                    Ja du Kaj, jag vann polleni-duellen alldeles för lätt tycker jag själv
                    Detta trots Christians lilla försök att få bort Tony från just den posten . C.a 5 poster från madagaskarcikliderna ropar C till T: De ropar på dig från köket, varvid Tony lämnar auktionslokalen. Han kommer dock tillbaks i god tid.
                    Passar på att tacka GCG för en väl genomförd auktion. Imponerad av deras sätt att genomföra allt inom rimlig tid, detta trots alla inlämningar efter deadline. Ser redan fram emot vårens auktion.
                    Hemresan gick bra dock tog den tre och en halvtimme, ja så går det när Zoomässan och Hasse har specialöppet för oss.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • alcar
                      • April 2005
                      • 1398

                      #85
                      jag sålde 7 poster fick 144 kr köpte massa växter och fiskar hela väskan full 6 påsar alla fiskana är välmående
                      mvh alexander
                      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                      Kommentar

                      • Zia
                        • July 2005
                        • 197

                        #86
                        någon som sålde sina palettciklider yngel nr 179 10 st dem ända palettciklider
                        Jag köpte dem för 30 spänn jätte nöjd just va jag ville ha..
                        ---------------------------------
                        10 30 45 63 110 200:L

                        Kommentar

                        • marcuspajp
                          • July 2004
                          • 448

                          #87
                          Ursprungligen postat av Tony
                          Jag betalade "tyvärr" inte mer än 100 kronor för de fyra, men jag hade planerat ett bud-stopp vid 400.. så nog är jag nöjd alltid
                          Han sa ju "Första" när jag hade bjudit 50 för dem, jag borde nog ha bjudit mer än 100 men jag har ingen plats för dem.

                          Fast jag får väl vara nöjd med mina 20krs rödzebror
                          Senast redigerad av marcuspajp; 27 November 2005, 11:21.
                          Salt är ballt

                          Kommentar

                          • brams
                            • June 2003
                            • 891

                            #88
                            Ursprungligen postat av Zia
                            någon som sålde sina palettciklider yngel nr 179 10 st dem ända palettciklider
                            Jag köpte dem för 30 spänn jätte nöjd just va jag ville ha..
                            hoppas dom smakar, var meningen att föräldrarna (som övrigt är riktigt snygga) skulle komma med på auktionen oxå. Men Tropfrog var här kvällen före å fick med sig dom hem.
                            Jag å tjejjen var där på middag igår efter auktionen å de verkar redan ha slått sig in i hans redan välbebodda akkvarium. Verkade redan som dom börjat leka igen!

                            Jag har hittat ytterligare två, kanske tre yngel i karet. Hör av dig om du vill ha dom också. Annars vet jag inte vart jag ska göra av dom.
                            C.Brams

                            Check out:
                            brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                            Kommentar

                            • Zia
                              • July 2005
                              • 197

                              #89
                              jag kan gärna ta dem men hur?
                              ---------------------------------
                              10 30 45 63 110 200:L

                              Kommentar

                              • Raven
                                • February 2005
                                • 15385

                                #90
                                Ursprungligen postat av Zia
                                jag kan gärna ta dem men hur?
                                i kylväska med en flaska varmvatten så klarar dom kylan iallafall nui
                                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                                Faktatråd Om AkvarieVatten
                                Växtakvaristernas Paradis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...