Hej "Stockholmare"!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    7 Anmälda

    Nästa träff !!!!!!









    Tid: Tisdagen den 10/5 18:30

    Plats: H
    emma hos mckvinnan,Russinvägen 4, 2 tr
    (15 min med t-bana från Slussen mot Farsta. Bor precis vid t-banan.)

    Ursprungligen postat av mckvinnan
    Behövs kod för att komma in men maila gärna mig här på zoopet om ni kommer så får ni kod och telefonnummer.
    Ursprungligen postat av mckvinnan
    Ett förslag är att vi träffas vid tunelbanan för gemensam promenad upp till mckvinnan.

    Ursprungligen postat av mckvinnan
    Knytis som förra gången?
    Mat eller fika?


    Anmälda hittills:
    mckvinnan
    Rödlöga + sambo
    Sonja
    Mogwai
    Glenn
    Paniktandborste



    Senast redigerad av RÖDLÖGA; 28 April 2005, 23:57.
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

    Kommentar

    • Tangoman
      • March 2005
      • 177

      Tangoman kommer
      PMDD => glada växter => glada fiskar => glada akvarieägare
      www.akvariefiskar.se

      Kommentar

      • mckvinnan
        • December 2004
        • 760

        Nu är vi alltså uppe i 8 personer, kanske blir vi fler, så mat verkar lite överkurs för så många... ni kan väl ta med tilltugg/fika men om nån inte hunnit äta och köper med mat till sig så får han/hon givetvis äta det.

        Jag står för saft, te och kaffe. Fixar som förra gången även grönsaker med dipp (var ju uppskattat sist så varför ändra ett vinnande koncept? )

        Om ni är längst fram i tåget och står på perrongen med näsorna mot Farsta så finns det 3 vita höghus på vänster sida. Jag bor i det mittersta som är nr 4 (de andra är märkta 2 och 4A ). Går bra att ringa mig när ni samlats upp så kan jag prata er till rätt ställe då det tar ca 1 min (max!) att gå till mig.

        Varmt välkomna!

        Hälsningar från en Marie som börjar få lite prestationsångest över sina kar i jämförelse med Mogwais... men jag började m det ena i november och det andra för 2 månader sen så hav förbarmande... :o
        Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

        Kommentar

        • RÖDLÖGA
          • February 2002
          • 3931

          8 Anmälda

          Nästa träff !!!!!!





          Tid: Tisdagen den 10/5 18:30

          Plats: H
          emma hos mckvinnan,Russinvägen 4, 2 tr
          (15 min med t-bana från Slussen mot Farsta. Bor precis vid t-banan.)

          Citat:
          Ursprungligen postat av mckvinnan
          Behövs kod för att komma in men maila gärna mig här på zoopet om ni kommer så får ni kod och telefonnummer.



          Ett förslag är att vi träffas vid tunelbanan för gemensam promenad upp till mckvinnan.

          Citat:
          Ursprungligen postat av mckvinnan

          Knytis som förra gången?

          Mat eller fika?


          Anmälda hittills:
          mckvinnan
          Rödlöga + sambo
          Sonja
          Mogwai
          Glenn
          Paniktandborste

          Tangoman
          FISHLOVERS
          Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
          En glad "svenssonakvarist"

          Kommentar

          • RÖDLÖGA
            • February 2002
            • 3931

            Ursprungligen postat av mckvinnan
            Hälsningar från en Marie som börjar få lite prestationsångest över sina kar i jämförelse med Mogwais... men jag började m det ena i november och det andra för 2 månader sen så hav förbarmande... :o
            Mina får ni inte se. Rena kattastrofen gemfört med Mogwai:s.

            Funderar på att dra ihop en Zoopet träff när jag ska starta upp mitt Malawikar eller när jag ska bygga min bänk. Då kan vi ha kurs i dessa bägge ämnena. Någon som känner sig ämnad att ta på sig rollen som lärare?
            FISHLOVERS
            Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
            En glad "svenssonakvarist"

            Kommentar

            • Mogwai
              • November 2002
              • 3021

              Ursprungligen postat av RÖDLÖGA
              Ursprungligen postat av mckvinnan
              Hälsningar från en Marie som börjar få lite prestationsångest över sina kar i jämförelse med Mogwais... men jag började m det ena i november och det andra för 2 månader sen så hav förbarmande... :o
              Mina får ni inte se. Rena kattastrofen gemfört med Mogwai:s.

              Funderar på att dra ihop en Zoopet träff när jag ska starta upp mitt Malawikar eller när jag ska bygga min bänk. Då kan vi ha kurs i dessa bägge ämnena. Någon som känner sig ämnad att ta på sig rollen som lärare?

              Men men men....det var ju inte meningen !!
              Att ni andra skulle få dåligt samvete över era kar, alla har ju sin inriktning på vad man vill med sin akvarie-hobby.
              Att se andras kar kan ge en nya idéer, och vinklingar.

              Tycker att dina kar är väl värda att visa Rödlöga. Dina fiskar är friska och mår bra, och verkade trivas i sina kar.
              Det ska bli jättekul att få se Maries kar och jag tror visst att de kommer att vara jättefina !!

              Kommentar

              • RÖDLÖGA
                • February 2002
                • 3931

                Ursprungligen postat av Mogwai





                Men men men....det var ju inte meningen !!
                Att ni andra skulle få dåligt samvete över era kar, alla har ju sin inriktning på vad man vill med sin akvarie-hobby.
                Att se andras kar kan ge en nya idéer, och vinklingar.

                Tycker att dina kar är väl värda att visa Rödlöga. Dina fiskar är friska och mår bra, och verkade trivas i sina kar.
                Det ska bli jättekul att få se Maries kar och jag tror visst att de kommer att vara jättefina !!

                Dina kar var suvurena. Mina mål är att dom ska se ut ungefär som dina men jag har en bit kvar. Ska börja om nu när jag ska börga med Malawi. Det får bli en nystart och en mer seriös sattsning. Det var seriöst förut också men ska bli ännu mer seriöst nu. Specielt efter besöket hos dig så fick man blodad tand.
                FISHLOVERS
                Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                En glad "svenssonakvarist"

                Kommentar

                • mckvinnan
                  • December 2004
                  • 760

                  Ursprungligen postat av Mogwai


                  Men men men....det var ju inte meningen !!
                  Att ni andra skulle få dåligt samvete över era kar, alla har ju sin inriktning på vad man vill med sin akvarie-hobby.
                  Att se andras kar kan ge en nya idéer, och vinklingar.

                  Tycker att dina kar är väl värda att visa Rödlöga. Dina fiskar är friska och mår bra, och verkade trivas i sina kar.
                  Det ska bli jättekul att få se Maries kar och jag tror visst att de kommer att vara jättefina !!


                  Nej, jag har inte dåligt samvete känner bara att jag har lååång väg kvar. Tyckte det var härligt att få se Mogwais underbara kar så man fick lite idéer och drömmar att bygga på. Jag är ju i princip helt färsk inom det här området så jag vet att det kommer att ta tid innan jag har det så som jag vill. Man får ta en sak i taget varefter man lär sig och framförallt har råd! Dyr hobby det här. Sen tror jag nog att jag är likadan inom akvaristiken som med allt annat - jag blir aldrig helt nöjd. Håller med Mogwai att så länge fiskarna trivs och har det bra så kan man vara nöjd. Det är mitt största mål just nu, sen så kommer jag att lära mig om växter.
                  Ska bli kul att höra era råd, tips och åsikter. Dessutom får ni ju träffa herr Robinson i egen hög person (egen hög fisk lät så konstigt ), som sedan i förrgår också stolt kan presentera fru Robinson.
                  Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                  Kommentar

                  • Paniktandborste
                    • March 2005
                    • 330

                    själv har jag ju inget akvarium men jag kommer förhoppningsvis dra igång ett nästa vecka och så tänkte jag att det bara är bra att få se andras så jag ser hur jag kan göra
                    Aka Pixel eller Bildpunkt

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Sällis!

                      Ursprungligen postat av Glenn
                      Hmm va ska man ta med sig typ då?

                      Nån som har lust att göra sällskap ifrån stan??

                      /Glenn
                      Jag träffar dig gärna på Centralen så kan vi hjälpas åt att leta
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Glenn
                        • April 2002
                        • 3904

                        Ursprungligen postat av Sonja
                        Ursprungligen postat av Glenn
                        Hmm va ska man ta med sig typ då?

                        Nån som har lust att göra sällskap ifrån stan??

                        /Glenn
                        Jag träffar dig gärna på Centralen så kan vi hjälpas åt att leta
                        Jo men när ska vi ses på centralen isf då? ungefär

                        /Glenn
                        Mvh /Glenn

                        Min Zoon

                        Kommentar

                        • Glenn
                          • April 2002
                          • 3904

                          Förresten, är det ok om en kompis som också har fiskar kanske följer med?


                          /Glenn
                          Mvh /Glenn

                          Min Zoon

                          Kommentar

                          • Paniktandborste
                            • March 2005
                            • 330

                            jag kan nog också komma till centralen men vart någonstans där?
                            Aka Pixel eller Bildpunkt

                            Kommentar

                            • mckvinnan
                              • December 2004
                              • 760

                              Ursprungligen postat av Glenn
                              Förresten, är det ok om en kompis som också har fiskar kanske följer med?


                              /Glenn

                              Jag har som förslag att vänta till slutet på veckan innan vi säger nåt. Vi är redan 8 och i första hand är det väl zoopet:are som ska träffas? (iofs så kan ju han/hon signa in sig här så är det ju grönt - värvar zoopet:are ) Ifall vi håller antalet under 10 är det okej men om vi blir fler så får jag nog lov att säga nej. Låter det okej med er andra eller är jag helt ute och cyklar?
                              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                              Kommentar

                              • Paniktandborste
                                • March 2005
                                • 330

                                jo det låter rimligt
                                Aka Pixel eller Bildpunkt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...