Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Vi ser fram emot lite fler som anmäler sig till Tysklandsresan. Än så länge är det bara 3 anmälda men vi siktar på 2 bilar (dvs 8 personer).

    Visst det är länge till dess men vi måste ju i god tid boka färjor och hotell så det är ändå inte så mycket tid att vifta på.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vi ser fram emot lite fler som anmäler sig till Tysklandsresan. Än så länge är det bara 3 anmälda men vi siktar på 2 bilar (dvs 8 personer).

      Visst det är länge till dess men vi måste ju i god tid boka färjor och hotell så det är ändå inte så mycket tid att vifta på.
      Bumpelibump
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jag håller med Pia, inga intresserade till Tysklandsresan?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag håller med Pia, inga intresserade till Tysklandsresan?
          Vi blir kanske bara en bil - i så fall är en plats ledig i den.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Knax
            • November 2012
            • 1148

            Sv: Zoopetklubb Väst

            Skulle gärna åka med, men då behöver jag nog inte bekymra mig om att komma hem igen.

            Hustrun börjar redan tycka att akvariehobbyn tar för mycket tid. Jag som knappt har börjat.

            Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
            // Mats, a.k.a. Knax



            "All's well that ends." - Unknown

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Knax
              Skulle gärna åka med, men då behöver jag nog inte bekymra mig om att komma hem igen.

              Hustrun börjar redan tycka att akvariehobbyn tar för mycket tid. Jag som knappt har börjat.
              Ett lätt val - det finns bara ett Planted Aquarium per år men en jäkla massa presumtiva hustrur
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Uppdaterar tråden lite - det är ju snart dags för glöggfesten.

                GLÖGGFEST
                med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala

                Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                Plats: Borås – hemma hos PiaJo
                Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
                Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
                Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.

                (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
                Max antal är 17 vuxna pers.

                Anmälda:
                Kjell Fohrman (tar med fikon)
                PiaJo + bättre hälft
                Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
                Animaniac
                Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
                Charliena (tar med äggost)
                Christer5 + bättre hälft (tar med kladdkaka)
                noisy + bättre hälft (tar med dadlar)
                Mats Bryzell (mögelost)
                Raskens + yngel (tar med julgodis)
                Ferengi (tar med julgodis)
                Lasse + bättre hälft
                Knax
                Totalt 18 st

                2/ TYSKLANDSRESA
                Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                Tid: 25/1 - 29/1 2013
                Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                Anmälda:
                Kjell Fohrman
                ansjo
                PiaJo


                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                Goldmedlem (och deras anförvanter)
                Gott humör på träffarna
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Knax
                  • November 2012
                  • 1148

                  Sv: Zoopetklubb Väst

                  Jag kan ta med lite dunderglögg och en näve nötter, om inte någon är tokallergisk. Isf får det bli en låda skumma tomtar.

                  Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
                  // Mats, a.k.a. Knax



                  "All's well that ends." - Unknown

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Jag kan ta med några lådor After Eight, kanske?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
                      Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                      Plats: Borås – hemma hos PiaJo
                      Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
                      Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
                      Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.

                      (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
                      Max antal är 18 vuxna pers.

                      Anmälda:
                      Kjell Fohrman (tar med fikon + marmelad)
                      PiaJo + bättre hälft
                      Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
                      Animaniac (tar med After eight)
                      Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
                      Charliena (tar med äggost)
                      Christer5 + bättre hälft (tar med kladdkaka)
                      noisy + bättre hälft (tar med dadlar)
                      Mats Bryzell (tar med mögelost)
                      Raskens + yngel (tar med julgodis)
                      Ferengi (tar med julgodis)
                      Lasse + bättre hälft (tar med julgodis)
                      Knax (tar med dunderglögg)
                      Totalt 18 st

                      2/ TYSKLANDSRESA
                      Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                      Tid: 25/1 - 29/1 2013
                      Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                      Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                      Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                      Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                      Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                      Anmälda:
                      Kjell Fohrman
                      ansjo
                      PiaJo


                      Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                      Goldmedlem (och deras anförvanter)
                      Gott humör på träffarna
                      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 03 December 2012, 21:22.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Lasse
                        • October 2002
                        • 1965

                        Tar med godis men åker direkt till Pia. Vi åker ca 13 från Bohus - någon som vill åka med?

                        MVH Lasse
                        Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Lasse
                          Tar med godis men åker direkt till Pia. Vi åker ca 13 från Bohus - någon som vill åka med?

                          MVH Lasse
                          Tyvärr lite väl sent - för Falskogs Akvarium kan man ju inte missa.

                          Vi ses på söndag
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman


                            2/ TYSKLANDSRESA
                            Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                            Tid: 25/1 - 29/1 2013
                            Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                            Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                            Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                            Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                            Anmälda:
                            Kjell Fohrman
                            ansjo
                            PiaJo


                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Goldmedlem (och deras anförvanter)
                            Gott humör på träffarna
                            Bumpar upp frågan, det hade varit kul om vi hade blivit minst två bilar. De som inte varit nere i akvaristernas och schnitzlarnas Mekka, är det läge nu!
                            En sådan här resa säger de flesta är toppen, både på det akvaristiska planet såväl som på det trevliga!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Sabina
                              • January 2003
                              • 481

                              DÅ lär vi ses i Tyskland, jag skall dit med vännerna i MAF :-)! Kul!
                              Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Sabina
                                DÅ lär vi ses i Tyskland, jag skall dit med vännerna i MAF :-)! Kul!
                                Det gör vi säkert.
                                Vi kommer att vara på mässan större delen av söndagen. På lördag och måndag blir det en hel del affärsbesök och vi kommer säkert delvis att besöka samma ställen för jag tipsade "MAF" om en del ställen som var värda att besöka.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...