Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Vi har fått in en trevlig artikel från vår träff i Halmstad i januari http://www.zoopet.com/index.php?opti...352&Itemid=159
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vi har fått in en trevlig artikel från vår träff i Halmstad i januari http://www.zoopet.com/index.php?opti...352&Itemid=159
      Kan tyvärr inte öppna den "Du har inte behörighet att visa den här sidan" Är inloggad o kan läsa alla andra artiklar aven gold.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Sorry - nu skall det funka bättre
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ville bara uppdatera tråden eftersom det nu bara är 11 dar kvar till deadline.
          Vi har förövrigt nu också fått en inbjudan av en akvarieaffär i Frederikshavn så verkar inte att få problem med att hitta på vad vi skall göra.

          har butiken någon hemsida?.. man kanske kan kontakta dom så dom kan ta hem lite reservdelar som é lite billigare i danmark än här hemma....
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av MagicFingers
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Ville bara uppdatera tråden eftersom det nu bara är 11 dar kvar till deadline.
            Vi har förövrigt nu också fått en inbjudan av en akvarieaffär i Frederikshavn så verkar inte att få problem med att hitta på vad vi skall göra.

            har butiken någon hemsida?.. man kanske kan kontakta dom så dom kan ta hem lite reservdelar som é lite billigare i danmark än här hemma....
            Vi skall preliminärt till "Akvariehulen" http://www.akvariehulen.dk/ i Frederikshavn på lördan och till "Akvanet" http://www.akvanet.dk/ i Hadsten på söndan
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Vi har fått in en trevlig artikel från vår träff i Halmstad i januari http://www.zoopet.com/index.php?opti...352&Itemid=159
              En väldigt trevlig artikel!
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • Maria - Sjöjungfru

                • January 2004
                • 4236

                Väldigt trevlig artikel Micke!
                Det har varit lite ombokningar så det är inte riktigt 100 om vi kan följa med till Danmark ännu, men jag lovar att ge ett definitivt svar inom utsatt tid.
                Maria - Sjöjungfru

                Kommentar

                • Micke
                  • January 2002
                  • 1718

                  Kul att ni gillade artikeln från Halmstad!
                  Tyvärr kan jag inte följa med på Danmarksturen men hoppas kunna komma på någon annan träff med "västgänget".
                  Mvh Michael Persson

                  www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • cassiopeia
                    • June 2005
                    • 99

                    Kjell, jag har inte fått det mailet, men jag står definitivt fast vid min anmälan!
                    Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av cassiopeia
                      Kjell, jag har inte fått det mailet, men jag står definitivt fast vid min anmälan!
                      Bra
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • tummen
                        • March 2005
                        • 5199

                        Jag ser här att jag inte är anmäld, och det är HELT I SIN ORDNING!!!!! Guy hade fått för sig ATT jag skulle med, men det skall jag alltså inte. Ha en bra sommar! Thomas
                        Thomas "tummen" Wallén

                        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ja nu börjar det dra ihop sig - 7 dagar kvar tills deadline går ut för anmälan.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Maria - Sjöjungfru

                            • January 2004
                            • 4236

                            Hej på Er alla!!
                            Sjöjungfrufamiljen måste tyvärr dra sig ur Danmarksresan.
                            Hoppas ni får en kanontripp, hoppas vi kan hänga på till Uppsala i oktober istället. I morgon drar vi vidare till Orust för fortsatt semesterfirande!
                            Ha det gôtt!!
                            Maria - Sjöjungfru

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
                              Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
                              Tropica ligger ju i Århus som ligger ungefär mitt på Jylland och vi kommer att ta oss dit i två grupper - dels en (Grupp 1) som kommer via Göteborg (färja till Fredrikshavn) och dels en (grupp 2) grupp som åker via Helsingborg (färja) eller Malmö (bron) och sedan färja via Odden-Ebeltoft.

                              Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk
                              Nedan följer ett program som gäller för de som åker över Göteborg - ändringar kan ske.
                              Program från Göteborg
                              Lördag den 20/8:
                              Resa Stena Line: 07.30-09.30
                              Besök Affär i Frederikshavn 09.30-10.00
                              Resa Frederikshavn- Aalborg 10.00-10.30
                              Besök affär i Aalborg 10.30-11.30
                              Resa Aalborg – Grenå 11.30-12.30
                              Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00 Både grupp 1 och 2
                              Resa Grenå – Århus (Tropica) 15.00-15.30 Både grupp 1 och 2
                              Tropica 15.30-17.30 Både grupp 1 och 2
                              Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00 Både grupp 1 och 2
                              Gemensam middag i Århus 19.00 Både grupp 1 och 2
                              Vi sover på City Sleep-In i Århus http://www.citysleep-in.dk/

                              Söndag den 21/8:
                              Morgenmad 09.00-09.45 Både grupp 1 och 2
                              Besök hos dansk akvarist 10.00-10.30 Både grupp 1 och 2
                              Besök hos dansk affär 11.00-11.45 Både grupp 1 och 2
                              Randers Regnskog inkl. frukost 12.00-14.30 Både grupp 1 och 2
                              Resa Randers Fredrikshavn 14.30 - 17.00
                              Alternativ aktivitet
                              Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15

                              Lite länkar:
                              1/Kattegatcentret, Grenå – www.kattegatcentret.com
                              – Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
                              2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
                              Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
                              3/ Nordsjömuseet i Hirtshals, - http://www.nordsoemuseet.dk/
                              Vuxna 110 DKK / 135 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
                              4/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp

                              Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 3 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.350 svenska kronor per person.

                              Definitiv anmälan till Danmarksresan:
                              Mattias Andersson
                              Niina
                              muppins
                              petnym + flickvän
                              MagicFingers + sambo
                              Len + mar
                              marcuspajp
                              Neptun
                              brams
                              Kjell
                              Cobra
                              Micke_A
                              Cassiopeia
                              Totalt 16 anmälda

                              SISTA DAGEN FÖR MIG ATT AVBOKA NÅGOT AV RUMMEN JAG FÖRBOKAT ÄR 3 VECKOR INNAN. DÅ MÅSTE JAG OCKSÅ HA BETALT IN RUMSHYRAN.
                              ABSOLUT DEADLINE FÖR ANMÄLAN TILL RESAN ÄR DÄRFÖR DEN 29/7.
                              ANMÄLAN ÄR BINDANDE EFERSOM JAG REDAN DÅ BETALAR FÖR RUMMEN.

                              Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 25 July 2005, 19:03.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Niina
                                • April 2003
                                • 229

                                Vi som åker från halmstad har ju ett litet "problem".
                                Ska vi åka söderut och åka genom hela danmark, eller åka upp till göteborg och ta samma färja som ni kommer åka.

                                Vill ju veta vad som är billigast och tiden. För det tar ju 1/1½h till helsingborg/malmö. sen resa genom halva danmark. Jag har ALDRIG kört i danmark och har inte ens nån aning om hur lång tid det tar.

                                Vad hade ni andra valt?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...