Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av cassiopeia
    Jag är intresserad av att följa med, om det finns möjlighet till samåkning till/från gbg. Jag bor i vänersborg och om jag har körkort i augusti är det så nytt att jag inte kommer vara sugen på att köra i gbg. Tacksam för (snabb) hjälp!
    Skall isf även bli goldmedlem, hur lång tid tar det?
    Ja det kommer självklart att bli samåkning från Göteborg. Jag vet inte om det blir några andra som kommer uppifrån ditt håll så det finns möjlighet att samåka ända från dig - eler i närheten. Eventuellt går det väl bussar/tåg ner till Göteborg så tidigt på morgonen - jag vet inte.

    Hur lång tid det tar att bli goldis beror främst på dig själv (hur länge du väntar med att betala fakturan) - men om du betalar direkt så räkna med ca. 1 vecka från det att du anmäler dig.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      20 dagar kvar till deadline för anmälan
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Niina
        • April 2003
        • 229

        Jag ska med på resan, detta får man ju inte missa!

        Kommentar

        • muppins
          • September 2002
          • 1629

          Så, nu är jag hemma från min lilla semesterresa...
          Jag har bestämt mig för att hänga med till Danmark och det verkar ju som att vi kan fylla en bil härifrån Halmstad.
          /muppins


          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            SOM JAG BEFARADE SÅ HAR JAG TVINGATS ÄNDRA DATUM FÖR VÅR DANMARKSRESA - ALLT LÅGPRISBOENDE VAR BOKAT DEN 27-28/8 PGA EN FESTIVAL I ÅRHUS. DET VAR INTE BARA FULLBOKAT I ÅRHUS UTAN ÄVEN PÅ OMKRINGLIGGANDE ORTER.

            EFTER MYCKET MÖDA HAR JAG NU I ALLA FALL PRELIMINÄRBOKAT 14 DUBBELRUM (DE SISTA SOM VAR KVAR) PÅ ETT VANDRARHEM EN HELG TIDIGARE (20-21/8). ANTAR DÄRFÖR ATT DET ÄR EN DEL AV ER SOM ANMÄLT ER TIDIGARE SOM INTE KAN DENNA HELG. JAG VILL DÄRFÖR ATT ALLA SOM ANMÄLT SIG TIDIGARE BEKRÄFTAR OM DE ÄVEN KAN DENNA HELG.

            SISTA DAGEN FÖR MIG ATT AVBOKA NÅGOT AV RUMMEN ÄR 3 VECKOR INNAN. DÅ MÅSTE JAG OCKSÅ HA BETALT IN RUMSHYRAN.
            JAG KAN LÄGGA UT PENGARNA - MEN NU HANDLAR DET INTE LÄNGRE OM EN PRELIMINÄR BOKNING UTAN OM EN DEFINITIV.

            ABSOLUT DEADLINE ÄR DÄRFÖR FREDAGEN DEN 29/7.

            Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
            Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
            Tropica ligger ju i Århus som ligger ungefär mitt på Jylland och vi kommer att ta oss dit i två grupper - dels en (Grupp 1) som kommer via Göteborg (färja till Fredrikshavn) och dels en (grupp 2) grupp som åker via Helsingborg (färja) eller Malmö (bron) och sedan färja via Odden-Ebeltoft.

            Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk
            Nedan följer ett program som gäller för de som åker över Göteborg - ändringar kan ske.
            Program från Göteborg
            Lördag den 20/8:
            Resa Stena Line: 07.30-09.30
            Resa Frederikshavn- Aalborg 09.30-10.00
            Vi besöker affärer i Aalborg 10.00-11.30
            Resa Aalborg – Grenå 11.30-12.30
            Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00 Både grupp 1 och 2
            Resa Grenå – Århus (Tropica) 15.00-15.30 Både grupp 1 och 2
            Tropica 15.30-17.30 Både grupp 1 och 2
            Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00 Både grupp 1 och 2
            Gemensam middag i Århus 19.00 Både grupp 1 och 2
            Vi sover på City Sleep-In i Århus http://www.citysleep-in.dk/

            Söndag den 21/8:
            Morgenmad 09.00-10.00 Både grupp 1 och 2
            Resa Århus - Randers 10.00-10.30
            Randers Regnskog inkl. frukost 10.30-13.00 Både grupp 1 och 2
            Resa Randers – Hirtshals 13.00-14.30
            Nordsjömuseet 14.30-17.00
            Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15

            Lite länkar:
            1/Kattegatcentret, Grenå – www.kattegatcentret.com
            – Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
            2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
            Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
            3/ Aalborg Zoo – www.aalborg-zoo.dk
            Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
            4/ Ferskvandsakvariet, Silkeborg - http://www.ferskvandscentret.dk/aqua/index.htm
            Vuxna 75 DKK / 95 SEK, 3 - 11 år 45 DKK / 55 SEK
            5/ Nordsjömuseet i Hirtshals, - http://www.nordsoemuseet.dk/
            Vuxna 110 DKK / 135 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
            6/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp

            Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 3 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.350 svenska kronor per person.

            Om ni har några frågor om själva resan och de ställen vi skall besöka (jag har tidigare besökt alla) så skall jag efter bästa förmåga försöka svara på dom.

            Definitiv anmälan till Danmarksresan:
            De som står angivna med festil har gjort en definitiv anmälan.

            Kjell Fohrman
            Cobra
            Mattias Andersson
            Len + mar
            marcuspajp
            petnym + flickvän
            Neptun
            brams
            MagicFingers + sambo
            muppins
            Niina
            Maria Sjöjungfru + Börje + 2 yngel
            Micke_A

            Totalt 19 anmälda

            Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • cassiopeia
              • June 2005
              • 99

              Låter fint Kjell, jag var väl mest orolig för hur jag tar mig hem igen från gbg, som du säger bör det ju inte vara ngt problem att ta sig dit. Ska anmäla mig till gold snarast.
              Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

              Kommentar

              • destination
                • April 2004
                • 110

                Jag har funderat ett tag nu på att hänga med, kanske också en "familjemedlem" hänger med. Men jag är ännu inte helt säker.

                Jag bor i Borås (sjömarken).. Så det är inga problem med att ta sig till gbg, men hur gör vi sedan? Ska man bara sätta sig i någons bil ? För det vore ju bra om man visste att man fick plats i någons bil. (har inte körkort än på några månader, håller på o kör för fullt)

                Sommriga, Soliga, Åskiga, och regninga Hälsningar Från Mikael.F
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 July 2005, 15:42.
                Växtakvarist

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Vi kommer som sagt att samåka - men att redan nu börja planera vem som skall åka med vem är inte meningsfullt eftersom vi ännu inte vet vem som åker med och vilka som har tillgång med bil. DEtta brukar dock alltid lösa sig.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • cassiopeia
                    • June 2005
                    • 99

                    Det ligger lite i det ^^. Jag skulle vilja anmäla mig till resan.
                    Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av cassiopeia
                      Det ligger lite i det ^^. Jag skulle vilja anmäla mig till resan.
                      TRevligt att du anmält dig som goldis cassiopeia - lägger in dig på resan så snart som du blir inloggad (dvs när betalningen inkommit).
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • cassiopeia
                        • June 2005
                        • 99

                        finfint, den kommer imorgon =)
                        Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

                        Kommentar

                        • brams
                          • June 2003
                          • 891

                          -Du Kjell! Vill inte vara jobbig på nått sätt, eller röra till det mer än vad det redan är...
                          Men, skulle man kunna åka med bara på lördagen? Alltså att man åker med och är med på alla aktiviteter på dag 1 och ordnar med hemresa själv på kvällen.
                          Jag verkar nämligen få det svårt att komma ifrån söndag, Jag vill ju sjukt gärna med på tropica iallafall.
                          Bara undrar...
                          C.Brams

                          Check out:
                          brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av brams
                            -Du Kjell! Vill inte vara jobbig på nått sätt, eller röra till det mer än vad det redan är...
                            Men, skulle man kunna åka med bara på lördagen? Alltså att man åker med och är med på alla aktiviteter på dag 1 och ordnar med hemresa själv på kvällen.
                            Jag verkar nämligen få det svårt att komma ifrån söndag, Jag vill ju sjukt gärna med på tropica iallafall.
                            Bara undrar...
                            Jo självklart är det OK - i så fall plockar jag bort dig från listan ovan (eftersom du då inte ingår i samåkningen) och du fixar själv med färjan etc.
                            En liten brasklapp vill jag dock ge - det kan ske förändringar i programmet beroende på hur lång olika saker tar (studiebesöken, tarfiken etc.) och vad vi hinner med och då kan det ju bli så att Tropica-besöket blir tidigt på söndagsmorgonen istället. Inte troligt men möjligt.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              17 Dagar Till Deadline För Anmälan

                              Höstens stora Zoopetklubbväst-aktivitet - en Danmarksresa.
                              Huvudattraktionen under besöket kommer självklart vara studiebesöket på Tropica som är en av världens största akvarieväxtproducenter.
                              Tropica ligger ju i Århus som ligger ungefär mitt på Jylland och vi kommer att ta oss dit i två grupper - dels en (Grupp 1) som kommer via Göteborg (färja till Fredrikshavn) och dels en (grupp 2) grupp som åker via Helsingborg (färja) eller Malmö (bron) och sedan färja via Odden-Ebeltoft.

                              Danmarkskarta finns på denna sida www.krak.dk
                              Nedan följer ett program som gäller för de som åker över Göteborg - ändringar kan ske.
                              Program från Göteborg
                              Lördag den 20/8:
                              Resa Stena Line: 07.30-09.30
                              Resa Frederikshavn- Aalborg 09.30-10.00
                              Vi besöker affärer i Aalborg 10.00-11.30
                              Resa Aalborg – Grenå 11.30-12.30
                              Kattegattcentret inkl. frukost 12.30-15.00 Både grupp 1 och 2
                              Resa Grenå – Århus (Tropica) 15.00-15.30 Både grupp 1 och 2
                              Tropica 15.30-17.30 Både grupp 1 och 2
                              Resa Tropica - Vandrarhem Århus 17.30-18.00 Både grupp 1 och 2
                              Gemensam middag i Århus 19.00 Både grupp 1 och 2
                              Vi sover på City Sleep-In i Århus http://www.citysleep-in.dk/

                              Söndag den 21/8:
                              Morgenmad 09.00-10.00 Både grupp 1 och 2
                              Resa Århus - Randers 10.00-10.30
                              Randers Regnskog inkl. frukost 10.30-13.00 Både grupp 1 och 2
                              Resa Randers – Hirtshals 13.00-14.30
                              Nordsjömuseet 14.30-17.00
                              Färja Frederikshavn - Göteborg 20.00-23.15

                              Lite länkar:
                              1/Kattegatcentret, Grenå – www.kattegatcentret.com
                              – Vuxna 100 DKK / 120 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
                              2/ Randers Regnskog - www.regnskoven.dk
                              Vuxna 95 DKK / 115 SEK, 3 - 11 år 50 DKK / 60 SEK
                              3/ Nordsjömuseet i Hirtshals, - http://www.nordsoemuseet.dk/
                              Vuxna 110 DKK / 135 SEK, 3 - 11 år 55 DKK / 65 SEK
                              4/ Tropica - http://www.tropica.com/default.asp

                              Att exakt ange vad det kommer att kosta är väldigt svårt men om man räknar med 4 personer per bil samt en milkostnad för den som håller med bil på 16 kr/mil samt boende på vandrarhem i dubbelrum med toa och inkl. morgenmad. samt 3 entré-aktiviteter och färjebiljett så hamnar det på ungefär 1.350 svenska kronor per person.

                              Definitiv anmälan till Danmarksresan:
                              Cobra
                              Mattias Andersson
                              Len + mar
                              marcuspajp
                              petnym + flickvän
                              Neptun
                              brams
                              MagicFingers + sambo
                              muppins
                              Niina
                              Micke_A
                              Totalt 15 anmälda

                              SISTA DAGEN FÖR MIG ATT AVBOKA NÅGOT AV RUMMEN JAG FÖRBOKAT ÄR 3 VECKOR INNAN. DÅ MÅSTE JAG OCKSÅ HA BETALT IN RUMSHYRAN.
                              ABSOLUT DEADLINE FÖR ANMÄLAN TILL RESAN ÄR DÄRFÖR DEN 29/7.
                              ANMÄLAN ÄR BINDANDE EFERSOM JAG REDAN DÅ BETALAR FÖR RUMMEN.

                              Delta kan alla Gold-medlemmar göra oavsett bostadsort samt "familjemedlemmar" till goldisar.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • mohlin
                                • January 2004
                                • 1487

                                Trist att ni inte tog vägen över bron, för då hade jag hakat på i Danmark.
                                Ha så kul!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...