Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jajaja, jag kommer igen!
    Det är för mycket just nu bara... Jävligt tramsigt! Semestern är slut, men det är inte sommarspelningarna (kom hem från Ven igår), det är kaos i familjen (inte den allra närmaste men smärtsamt ändå!) Jag har tusen saker jag skulle gjort under semestern men skjutit upp, hinner inte med allt... Hinner knappt ens kolla forumet här just nu, men vi hade ju i alla fall tur med vädret!
    Ja är det inte märkligt ju mer tekniken går framåt och tar fram tekniska prylar som gör att vi kan arbeta snabbare och effektivare ju mindre tid får vi över till fritid
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Inger, det finns en ganska ny uppfinning som heter tåg.....du vet vad jag och säkert fler med mig tycker!
      Det vet du väl Anders, att åka tåg nu för tiden är som att spela på lotteri. Det är rena rama turen, om man kommer i tid till stället som är planerat efter alla felstopp som brukar hålla i sig ett par timmar .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det vet du väl Anders, att åka tåg nu för tiden är som att spela på lotteri. Det är rena rama turen, om man kommer i tid till stället som är planerat efter alla felstopp som brukar hålla i sig ett par timmar .

        //Inger
        Fast att komma på en västträff är inget lotteri utan som Noisy skriver - här är det alltid trevligt

        Sedan är det så klart också överdrivet det där med tågförseningarna - oftast kommer de faktiskt fram i tid fast det är inte så kul att skriva om detta i tidningarna
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5

          Det är säkert så att inget skall ändras och att ni som brukar träffas trivs ihop.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Halloj Christer!
            Du har ju varit med hos Pia, tror det var vid en julträff, och visst hade vi jättekul och trevligt - vilket är det vanliga när vi träffas till.
            Jag själv är inte så förenings- och mötesintresserad, och därför tycker jag att dessa träffar (som nu råkar kallas Zoopet-Västträffar) är riktigt härliga att närvara på. För min del umgås jag privat med Pia och Anders, så jag tycker det är kul att träffa fler forummedlemmar, få ett ansikte på dessa och kunna snacka om ditt och datt, med tonvikt på akvarierelaterade saker.
            Jag kanske har fattat diskussionen ovan lite fel, men det är ju inte så att Z-Väst är en exklusiv klubb av redan etablerade kompisar, utan ju fler som har tid och möjlighet att närvara, desto bättre!
            Skulle Z-Väst bli en strikt föreningsform med dagordningar och olika punkter att trava sig igenom, skulle jag försvinna fortare än en avlöning.
            Så, jag hoppas att så många som möjligt passar på att haka på våra träffar - vi har verkligen kul, trevligt och uppsluppet!

            Kommentar

            • Christer5

              Det var Kjell som tog upp detta med att ha eller inte ha en ren akvarieförening,jag tror heller inte på att Zoopet Väst skall bli en akvarieförening pekar bara på att det en kompisgäng som är stommen i träffarna,det är säkert bra kanske.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Christer5
                Det var Kjell som tog upp detta med att ha eller inte ha en ren akvarieförening,jag tror heller inte på att Zoopet Väst skall bli en akvarieförening pekar bara på att det en kompisgäng som är stommen i träffarna,det är säkert bra kanske.
                Ok... Jag har möjligen fattat hela grejen fel, men det är ju naturligtvis så att människor som träffas hyfsat regelbundet (själv har jag missat de flesta Z-Västträffar sedan förra julfesten) blir kompisar, eller åtminstone etablerar en viss kompiskontakt på forumet, just för att man lär känna varandra mer personligt på träffarna. När jag var på min första träff, vilken gick av stapeln just hemma hos mig själv... så kände jag inte en enda människa, men hade fått en fin kontakt med ansjo-Anders på forumet, och såg fram att få möta honom live, så att säga.
                Har det dryftats om att skapa en strikt förening i väst, så är la det en go grej, så sett... För dom som vill ha den formen av mötesumgänge.
                Det vore kul att träffa dig igen, Christer - haka på kräftskivan, vet jag!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Christer5
                  Det var Kjell som tog upp detta med att ha eller inte ha en ren akvarieförening,jag tror heller inte på att Zoopet Väst skall bli en akvarieförening pekar bara på att det en kompisgäng som är stommen i träffarna,det är säkert bra kanske.
                  Jepp det är ju ganska naturligt att om man träffas ofta så blir man kompisar - i alla fall i ett glatt gäng som detta

                  Men om nu någon tror att just vi som dyker upp ofta på våra träffar bara sitter och pratar med varandra och att övriga deltagare känner sig väldigt utanför, eller att vi bara sitter och skryter om våra "stora akvarier", eller om hur duktiga vi är så har ni helt fel - man kommer nog lättare med i en grupp som denna än i en förening.

                  Men som jag skrev tidigare så ligger nog snarare nackdelen i att vi inte har några fasta möten i en lokal (så man alltid vet när nästa möte är) utan de sker lite sporadiskt och då är det svårare att planera. Och det skall direkt sägas att det varit rätt få träffar det senaste året och den viktigaste anledningen till detta är nog att såpass få kommer på träffarna så att det inte riktigt känns motiverande att försöka anordna något

                  Intsämmer också med Mats - se till att haka på kräftskivan Christer - det finns platser över

                  Sedan rent allmänt så tycker jag att det är bra med diskussioner som denna - det vår ju igång tänkandet och kan kanske motivera fler att dyka upp
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 August 2014, 16:54.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Håller med, föreningar finns det flera man kan gå med i om man gillar det stuket, själv träffas jag hellre så här i lite lösare former. Skulle jag själv inte tycka det är kul att träffas skulle jag inte köra 20 mil själv, för att käka några kräftor!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      De milen man kör för att träffas är "lätta" mil som Anders säger, man vet ju hur kul och trevligt vi har det

                      Hoppas art få se dig igen nångång Christer och självklart alla andra som bor i Västsverige men det är ju klart vill man komma från Norrland så är man välkommen då med så klart
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ville bara påminna om att man fortfarande kan anmäla sig till kräftskivan på lördag

                        Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva
                        Tid:
                        Lördagen den 16 augusti kl. 16.00
                        Program: Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
                        Kräftskivan blir hos Kjell Fohrman där det finns akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                        Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                        Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                        Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, snacks, efterrätt
                        .
                        Vem tar med detta - det med fetstil återstår?

                        ANMÄLDA:
                        Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).
                        ansjo + yngel (tar med dippsåser)
                        Mats Bryzell (tar med sallad)
                        knax + bättre hälft (tar med bröd)
                        Lisa (tar med potatissallad)
                        Maria-Sjöjungfru (tar med efterrätt)
                        Blossom
                        Totalt 10 anmälda


                        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                        Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                        Ett glatt humör
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Christer5

                          Om det finns plats så kommer jag,vad skall jag ta med mig och behöver du hjälp Kjell.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Christer5
                            Om det finns plats så kommer jag,vad skall jag ta med mig och behöver du hjälp Kjell.
                            Trevligt - jepp det finns gott om plats både för dig och andra.

                            Det behövs nog inte så mycket hjälp innan (men ni kan gärna droppa in tidigare ändå om ni vill) - detta eftersom vi inte blir så många att vi behöver sätta upp tältet utan vi kommer plats på terassen, eller inomhus om det blir kallt.
                            Kan du ta med dig lite snacks vad nu det är - skulle tro att det menas typ lite chips eller liknande. Dessutom får du förstås ha med dig skaldjuren till dig själv och det du skall dricka (mineralvatten finns).

                            Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva
                            Tid:
                            Lördagen den 16 augusti kl. 16.00
                            Program: Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
                            Kräftskivan blir hos Kjell Fohrman där det finns akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                            Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                            Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                            Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, snacks, efterrätt
                            .
                            Vem tar med detta - det med fetstil återstår?

                            ANMÄLDA:
                            Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).
                            ansjo + ev. 1 yngel (tar med dippsåser)
                            Mats Bryzell (tar med sallad)
                            knax + bättre hälft (tar med bröd)
                            Lisa (tar med potatissallad)
                            Maria-Sjöjungfru (tar med efterrätt)
                            Blossom
                            Christer5
                            Totalt 11 anmälda


                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                            Ett glatt humör
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Christer5

                              Tack,då tar jag med mig snacks

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Härligt att du dyker upp Christer!
                                Det skall bli redigt gôtt att suga i sig lite nykräkta koftor och några glas jazz-juice!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...