Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Inga datum för julfesten?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      24/12
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Tvingas tyvärr ställa in min resa till zoomässan i Sindelfingen, Tyskland men det hade det goda med sig att det blir en "datum över" som skulle passa till julfesten - så nu nu kör vi enligt nedan.

        Jul och glöggfest hos Maria-Sjöjungfru.
        Tid: Söndagen den 8/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
        Plats: hemma hos Maria-Sjöjungfru (bor på Hisingen)
        Delvis Knytkalas: Maria fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig någon sak av det resterande (se nedan)
        Maria fixar fram kaffe, glögg, julmust, bröd, margarin, pålägg, frukt.
        Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar, lussebullar, pepparkakor etc.

        (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)

        Anmälda:
        Maria_Sjöjungfru
        Kjell + bättre hälft (fixar fikon, dadlar)

        29/5-1/6 2014 går världens största zoofackmässa av stapeln i Nurnberg Tyskland.
        Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till Nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig
        Anmälda:
        Kjell
        Annika
        Lasse

        Detta krävs för "medlemskap" i Zoopetväst
        Goldmedlem
        Ett glatt humör på våra träffar
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 07 November 2013, 09:09.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          jag hänger på, tar med pepparkakor
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Jul och glöggfest hos Maria-Sjöjungfru.
            Tid: Söndagen den 8/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
            Plats: hemma hos Maria-Sjöjungfru (bor på Hisingen)
            Delvis Knytkalas: Maria fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig någon sak av det resterande (se nedan)
            Maria fixar fram kaffe, glögg, julmust, bröd, margarin, pålägg, frukt.
            Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar, lussebullar, pepparkakor etc.

            (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)

            Anmälda:
            Maria_Sjöjungfru
            Kjell + bättre hälft (fixar fikon, dadlar)
            PiaJo (tar med pepparkakor)

            29/5-1/6 2014 går världens största zoofackmässa av stapeln i Nurnberg Tyskland.
            Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till Nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig
            Anmälda:
            Kjell
            Annika
            Lasse

            Detta krävs för "medlemskap" i Zoopetväst
            Goldmedlem
            Ett glatt humör på våra träffar[/QUOTE]
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • noisy
              • October 2006
              • 338

              Två stycken Brålandabor anmäler sig härmed till Jul och Glöggfest. Vi kanske kommer lite sent dock eftersom vi skall på gudstjänst kl 11.00-12.00 och det tar lite mer än en timme att köra men vi kommer så tidigt som möjligt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av noisy
                Två stycken Brålandabor anmäler sig härmed till Jul och Glöggfest. Vi kanske kommer lite sent dock eftersom vi skall på gudstjänst kl 11.00-12.00 och det tar lite mer än en timme att köra men vi kommer så tidigt som möjligt.
                Bra - vad tar ni med er?
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • noisy
                  • October 2006
                  • 338

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Bra - vad tar ni med er?
                  Jansons kanske eller julskum typ sega tomtar

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Zoopetklubb Väst

                    Jag,fru och yngel dyker upp. Tar med oss hembakad mjuk kaka till kaffet.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      jul och glöggfest hos maria-sjöjungfru.
                      tid: Söndagen den 8/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                      plats: Hemma hos maria-sjöjungfru (bor på hisingen)
                      delvis knytkalas: Maria fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig någon sak av det resterande (se nedan)
                      maria fixar fram kaffe, glögg, julmust, bröd, margarin, pålägg, frukt.
                      återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar, lussebullar, pepparkakor etc.

                      (det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)

                      anmälda:
                      Maria_sjöjungfru
                      kjell + bättre hälft (fixar fikon, dadlar, marnelad)
                      piajo (tar med pepparkakor)
                      noisy + bättre hälft (tar med jansson +sega tomtar)
                      ansjo +bättre hälft + yngel (tar med mjuk kaka)

                      29/5-1/6 2014 går världens största zoofackmässa av stapeln i nurnberg tyskland.
                      Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig
                      anmälda:
                      kjell
                      annika
                      lasse

                      detta krävs för "medlemskap" i zoopetväst
                      goldmedlem
                      ett glatt humör på våra träffar
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Erikderek
                        • March 2013
                        • 718

                        Attans att jag missar detta event då jag befinner mig utanför riktats gränser just denna helg. Jag kan varmt rekommendera Zoopetväst träffarna för er som funderar på att vara med, jag deltog på min första träff tidigare i höst och det var en mycket trevligt upplevelse med trevliga människor. Inga som helst problem att som rookie komma in i gänget.

                        EK
                        Vardagsrum akvariet - Malawi
                        Projekt; Ny generation - SA

                        Kommentar

                        • Annaica
                          • February 2006
                          • 1177

                          Hej hopp människor. Jag är tillbaka. För er som minns mig; jag har lagt ner det här med räkor helt och hållet. Jag hade en bra anledning. Istället har jag sedan 3 år tillbaka ett kar med 1 betta i. Den första jag hade levde i 2,5 år och hette Bertil. Otroligt fin blå/turkos/grön CT. Nu har jag en röd/mörkgrön/svart RT som heter Gustav
                          Räkbiten


                          Kommentar

                          • noisy
                            • October 2006
                            • 338

                            Välkommen tillbaka Annaica

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Annaica
                              Hej hopp människor. Jag är tillbaka. För er som minns mig; jag har lagt ner det här med räkor helt och hållet. Jag hade en bra anledning. Istället har jag sedan 3 år tillbaka ett kar med 1 betta i. Den första jag hade levde i 2,5 år och hette Bertil. Otroligt fin blå/turkos/grön CT. Nu har jag en röd/mörkgrön/svart RT som heter Gustav
                              Instämmer med Noisy och lycka till
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Inte så mycket action på anmälningarna...kom igen!
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                jul och glöggfest hos maria-sjöjungfru.
                                tid: Söndagen den 8/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                                plats: Hemma hos maria-sjöjungfru (bor på hisingen)
                                delvis knytkalas: Maria fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig någon sak av det resterande (se nedan)
                                maria fixar fram kaffe, glögg, julmust, bröd, margarin, pålägg, frukt.
                                återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar, lussebullar, pepparkakor etc.

                                (det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)

                                anmälda:
                                Maria_sjöjungfru
                                kjell + bättre hälft (fixar fikon, dadlar, marnelad)
                                piajo (tar med pepparkakor)
                                noisy + bättre hälft (tar med jansson +sega tomtar)
                                ansjo +bättre hälft + yngel (tar med mjuk kaka)

                                29/5-1/6 2014 går världens största zoofackmässa av stapeln i nurnberg tyskland.
                                Vi är några stycken som har tänkt att åka ner. Vi flyger då till nurnberg och bor på samma hotell och äter middag ihop på kvällarna. Tänkt är att vi skall flyga ner (kostar just nu ca. 1500 kronor) och sedan använda en hyrbil när vi är därnere. Priserna för flyget stiger rejält ju närmare vi kommer och sedan så är hotellrummen fullbokade långt innan så är man intresserad av att åka ner så får man snart bestämma sig
                                anmälda:
                                kjell
                                annika
                                lasse

                                detta krävs för "medlemskap" i zoopetväst
                                goldmedlem
                                ett glatt humör på våra träffar
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...