Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    The M-team var fullkommligt med;
    Marie (jag)
    Maria (lenmar)
    Maria (Morellen)
    Micke A ( micke)
    Som desutom körde en M bil, Mazda!

    Jag gjorde också kap med en clownpleco för 40 kronor, 2 guldancistrus för 60 kronor samt en massa växter för rånarpriser.

    Vill tacka alla för en underbar dag och speciellt arrangörerna för en bra tillställning med superba auktionsförrättare som var så komiska att man halvt skratta ihjäl sig.

    KraMarie
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      Kanontrevlig dag!

      Jag måste låna eran tråd lite och skriva att jag och Pjotr tackar för otroligt trevligt sällskap på GoC-mötet. Det var länge sen jag skrattade så mycket. Kul att få träffa Er alla, Guy, Morellen, Lenmar, Micke_A, MarieJ, Muppins, Tummen och Froo.
      Det här måste vi göra igen på något sätt, sammanstråla någonstans på mitten av Sverige ... eller nåt.
      Hoppas era Hoyaskott tar sig, i alla fall några.
      Jag gjorde i alla fall ett tok-fynd... ett 65-liters akvarium med en enkel lysrörsramp, doppvärmare (något liten kanske) och en Fluval 2+ för... håll i er... 100 kr Men jag fick lite ångest, var ska det stå??? Fast det går nog att klämma in någonstans
      Ropade också in två fina cryptocorynner, en är jättelik. Jag har aldrig sett en så storvuxen crypto. Nu har jag inte namnpåsen i närheten, men jag vet vad dom heter. Jag gav 50 kr/st, eller nja, den något mindre sorten var det två plantor av.
      Jag ska skriva ett lååååångt inlägg i dagboken när jag kommit hem senare idag
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        Rapport från GoC´s auktion i Jönköping.
        Vi, muppins och jag, startade 09,30 från Halmstad för färd mot Falkenberg för att plocka upp Thomas. Efter en del felkörningar hittade vi honom och startade vår resa till Jönköping. I Torup ringde jag Marie_J för att kolla var de var, det visade sig att de var två mil från Jönköping. Då hade vi nog 12 mil kvar. När vi så äntligen började närma oss Jönköping så ringde Marie igen och talade om att de hade tröttnat på att vänta på oss utan de skulle gå och äta. Vi lyckades hitta en parkeringsplats i närheten av Pingstkyrkan och var inne och betalade entrén. Snabbt begav vi oss sedan till Pizzeria Evergren (smygreklam). Inne i pizzerian så äntligen, där var hon livs levande. Den mycket efterlängtade pendeltågsföraren vars dagböcker man har läst och halvt skrattat sig fördärvad åt. Sonja, ja det var hon jag menade, satt där tillsammans med Pjotr,Wolfgang, Morellen, Marie_J, Micke_A och Lenmar.
        Efter lunchen var det dags att ta sig tillbaka till Pingstkyrkan för att njuta av ett mycket givande föredrag av Janne Ekström, Norrköping. Nu har man blivit en hel del klokare angående L-malar. Skötsel, könsskillnader och odling.
        Så var det dags för em-kaffe med smörgås, kaffe och kaka.
        Så kom äntligen dagens höjdpunkt. Auktionen, vilken visade sig bli mycket lyckad. Den startade för min del att jag bara skulle ha första utropet. I hane och två honor av Ameca splendens. De blev mina till slut för 70:-. Sedan fortsatte auktionen ledd av Arvid och John under många glada skratt. Det var ingen hejd på alla lustiga kommentarer både från auktionsförättarna och från publiken.
        Några timmar senare hade jag ropat in 2 st Panagolus maccus, L104 för 80:-, 7 st Aplochelius lineatus 70:- och 5 st Corydoras sterbai 200:-
        Efter auktionen fick jag mina efterlängtade "kottar" och sticklingar av Sonja, kommer rapport i blomtråden.
        Sedan var det bara att raskt ta bilen ner till Falkenberg och Halmstad igen, var hemma 21,30.
        Allt som allt en mycket lyckad dag i trevligt sälskap.
        Ni som missade detta evenemang kan titta på bilder på GoC´s hemsida:

        Passa även på att läs Janne Ekströms artiklar som finns där.
        Ett stort tack till alla som var med, Marie J, ledsen att jag lurade dig angående Kållered.
        Vill även tacka alla tjejerna i mitt harem för alla goa kramar.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Ursprungligen postat av batski
          Ursprungligen postat av Lenmar
          Trevlig föreläsning av Janne, nu kan man kanske ana sig till hanar och honor i malsläktet (?)
          Hmm, då kanske du kan hjälpa mig ta reda på om min L104-vän är en tjej eller en kille...
          Ha ha... Ja om den kan visa sig under starkt ljus och om jag kan vända den upp å ner och har 10 andra fullvuxna exemplar att jämföra med. Två sådana köpte jag med mig hem.
          Här hade du nog velat vara med !
          Maria
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Morellen
            • November 2003
            • 4349

            växten var en hygrofilia och kommer att pryda sin plats i 160 L. Micromasken fick jag för 20 kr och det kändes som en lagom utgift för att testa detta med odling av levandefoder. Dessutom fick jag en flaska metylenblått för 20 kr och jag har en känsla av att den kommer att räcka lääääääääänge.
            Micke, det är lungt med kurvcikliderna, jag måste bara reta dig lite ;-) Är lita avundsjuk på Guys och Lenmars fynd men å andra sidan skulle jag ju inte ha någon fisk.
            Tack alla som gjorde det till en supertrevlig dag! Det var roligt att träffa gammla och nya zoopetare och trevliga malmänniskor.
            Ett särskillt tack till Sonja för alla hoyaskotten, det var som att få godispåse när man varit på barnkalas. Skall plantera dem nu.
            Korten jag tog igår kommer troligen att läggas ut på zoonen under kvällen.
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              Är lita avundsjuk på Guys och Lenmars fynd men å andra sidan skulle jag ju inte ha någon fisk.
              Jag skulle inte heller ha någon fisk med mig hem, men vem kunde motstå ZoopetVäst´s nya innefisk. L-104 ClownPleco
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Morellen
                • November 2003
                • 4349

                HA
                resan lönade sig. Har just konstaterat att min pecoltia defenetivt är en hanne. Kilformad och rejält med odontorer (hette det så?) så han ser nästan pälsig ut på bakkroppen. Återstår bara att lista ut vad han egentligen är för art så att man kan leta efter en dam åt honom...
                Tillbaka till hoyaplantering och vattenbyten och allt annat som måste göras.
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  Ha ha... Ja om den kan visa sig under starkt ljus och om jag kan vända den upp å ner och har 10 andra fullvuxna exemplar att jämföra med. Två sådana köpte jag med mig hem.
                  Här hade du nog velat vara med !
                  Maria
                  Oj då! Det lät inte så lätt! Och jag kan inte tänka mig att proceduren skulle vara så värst poppis hos fröken/herr mal
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Det är möjligt att det nämnts medan jag varit bortrest men jag "orkar" inte läsa igenom alla inlägg som lagts in under denna period.
                    Därför undrar jag om det bestämts någon datum för träffen under "maj-juni"?

                    Skall för övrigt gå på Göteborgs CIklidgrupps möte ikväll och räknar med att därefter dra igång en ny "tråd" om nästa ZoopetVäst-träff på Ciklidgruppens auktion.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 March 2005, 11:20.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Guy Palm
                      • March 2002
                      • 5720

                      Det är inte bestämt något datum för maj-juniträffen. Vi får väl ta och väcka Kaj så att han kan lämna något förslag.
                      Vi saknade faktiskt dig i Jönköping hur otroligt det nu kan låta.
                      Guy
                      ,Poecilia,SKS,GOC,

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        Är vaken tror jag. Jag har prel. bokad både den 28:e maj o den 4:e juni. Därefter är skolavslutningarna igång och det blir svårare att få ihop folk.
                        Är ju lite beroende av entertainergänget "Marieorna" också
                        Kan vi köra en snabb gallup t.o.m den 31:e mars och ta den dagen som passar flest??
                        Kaj.p + 2 kan båda helgerna
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • Maria - Sjöjungfru

                          • January 2004
                          • 4236

                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Är ju lite beroende av entertainergänget "Marieorna" också
                          Kan vi köra en snabb gallup t.o.m den 31:e mars och ta den dagen som passar flest??
                          Kaj.p + 2 kan båda helgerna
                          För mig passar nog 28/5 en aning bättre då jag har en dotter som tar studenten den 3/6. Men kniper det skall jag nog klara av att ha studentfest på fredagen och vara med och fixa en del till zoopetklubbvästfest på lördagen.
                          Men får jag välja blir det den 28/5.
                          Maria - Sjöjungfru

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            Jag kan också båda helgerna....
                            /muppins


                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Jag kan inte den 28/5 men kan den 4/6.
                              Dock är den 4/6 för tidigt för att jag skall hinna sammanställa fotona från Aquarama i Singapore för en visning eftersom jag precis då har kommit tillbaka därifrån.
                              Därför föredrar jag ytterligare en helg senare, dvs den 12/6 eftersom jag då har hunnit sammanställa det hela
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • cotterpin
                                • June 2004
                                • 193

                                Jag kan som sagt enbart den 4/6
                                //Jenny
                                "I'm going the way i have to go" - cotterpin

                                Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...