Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Äsch min premiär var ju på första planted aquarium resan. Kände inte en kotte men det gick ju bra
    Och det var väl då du skulle visa hur man äter en XL-schnitzel

    Uppdaterar anmälningslistan - eftersom man nu också kan anmäla sig till "fotomöte hos ferengi"
    TYSKLANDSRESA
    Tid: 25/1 - 29/1 2013
    Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
    Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
    Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
    Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.

    Anmälda:
    Kjell Fohrman
    ansjo
    PiaJo
    Maria - Sjöjungfru

    VÄSTMÖTE I FOTOTS TECKEN
    Program
    : Vi samlas hos affären TropAkvariefiskimport vid Kaggeledstorget, Göteborg. Efter att ha kollat in affären beger vi oss hem till Ferengi som bor i närheten. Där kommer vi dels att kolla på foton från Zoopetvästs resa till Planted Aquarium och besök hos tyska affärer. Vi kommer också att prata en hel del om fotografering och då speciellt om foto av fiskar.
    Tid: Söndagen den 3/3. Vi samlas kl. 12.30 i affären och kollar runt där en halvtimma innan vi gemensamt åker till Ferengi.

    Anmälda:
    Kjell Fohrman
    Ferengi
    ansjo
    PiaJo
    Christer5
    Animaniac
    Knax
    Totalt 7 anmälda

    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
    Goldmedlem (och deras anförvanter)
    Gott humör på träffarna

    Kan väl även nämna att vi på detta möte får diskutera och bestämma vad vi skall göra senare under våren
    det har kommit förslag på
    Universeum-besök
    Möte med övernattning på vandrarhem vid Kinnekulle (bl.a. fotokurs med Photoshop-utbildning - photoshop kommer vi inte att hinna med på mötet hos Ferengi)
    Växtträff med diskussioner om CO2 etc.
    Stockholmsresa till affärer och offentliga akvarier (Aquaria oxch Skansenakvariet)
    Besöka det nyöppnade Offentliga akvariet (den blå planeten) i Köpenhamn

    Har ni några andra förslag så nämn dom så att vi kan ta upp dom.

    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 14 January 2013, 14:04.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Jag har lagt in ett besök på det nya (öppnar i mars) offentliga akvariet - den blå planeten i Köpenhamn som förlag på kommande aktiviteter
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • kaj.p
        • June 2002
        • 2952

        Tyvärr blir det inget Hannover för min del i år alldeles för nära min afrikaresa.
        Har dock fått kontakt med ett nytt ställe i tyskland som verkar mycket intressant De har en stor odling av bl.a små kallvatten fiskar avsedda för dammar, vildguppys samt lite mer och ligger bara 4 mil från Apelern. Kan det vara något för de tar gärna emot men talar bara dålig engelskan så tyska gäller. http://wp-3d.com/ Helt unikt enligt min åsikt.
        Senast redigerad av kaj.p; 14 January 2013, 20:08.
        Nordiska Diskus Sällskapet
        Hallandsakvaristerna
        BAK Gcg Maf NCS

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av kaj.p
          Har dock fått kontakt med ett nytt ställe i tyskland som verkar mycket intressant De har en stor odling av bl.a små kallvatten fiskar avsedda för dammar, vildguppys samt lite mer och ligger bara 4 mil från Apelern. Kan det vara något för de tar gärna emot men talar bara dålig engelskan så tyska gäller. http://wp-3d.com/ Helt unikt enligt min åsikt.
          Klart intressant, men det hinns nog inte med i år - kanske något att lägga in i planeringen för nästa år.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            Funderar på om Oliver Knott kommer att visa sig på mässan?.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Funderar på om Oliver Knott kommer att visa sig på mässan?.
              Jepp
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Maria - Sjöjungfru

                • January 2004
                • 4236

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Jepp
                Då tycker jag att vi stämmer träff med honom tycker inte ni?.
                Maria - Sjöjungfru

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Visst, så kan vi få lite heta inredningstips hela natten lång!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                    Då tycker jag att vi stämmer träff med honom tycker inte ni?.
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Visst, så kan vi få lite heta inredningstips hela natten lång!
                    Ja, det hade inte varit fel
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                      Då tycker jag att vi stämmer träff med honom tycker inte ni?.
                      Och vad är ni beredda att betala

                      Skämt åsido han är ju där och jobbar så vi lär definitivt träffa på honom och då får ni väl plocka ur honom lite tips.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Maria - Sjöjungfru

                        • January 2004
                        • 4236

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Och vad är ni beredda att betala

                        Skämt åsido han är ju där och jobbar så vi lär definitivt träffa på honom och då får ni väl plocka ur honom lite tips.
                        Han måste väl oxå äta =) vi får väl muta honom med en middag på kvällen eller nå't =)
                        Maria - Sjöjungfru

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                          Han måste väl oxå äta =) vi får väl muta honom med en middag på kvällen eller nå't =)
                          Bra idé Maria, vi puttar fram dig så du får fråga och charma honom så att vi får bjuda han på middag
                          Senast redigerad av PiaJo; 16 January 2013, 11:35.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                            Han måste väl oxå äta =) vi får väl muta honom med en middag på kvällen eller nå't =)
                            Vi bor ju lite "offside" för det och på lördagskvällen är det ett partaj för de som ställer ut och tävlar inne i Hannover och på söndagskvällen så river de montrar osv.
                            Skall dock "framföra" det
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Och jag vet en som redan börjar få resfeber....
                              Det ska bli jäkligt kul det här, för min del hade det gärna kunnat vara fredag kväll nästa vecka:!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Och jag vet en som redan börjar få resfeber....
                                Det ska bli jäkligt kul det här, för min del hade det gärna kunnat vara fredag kväll nästa vecka:!
                                nähä, du med
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...