Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Några halvkassa bilder på fiskarna jag fick av Anders

    Anders, är det bara jag, eller har den högra på andra bilden lite skum form på nosen?
    Jag såg detta hemma med, men tänkte vänta och se hur den utvecklar sig.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag såg detta hemma med, men tänkte vänta och se hur den utvecklar sig.
      De ska ju se ut som den på tredje bilden, med spetsigare nos.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        TYSKLANDSRESA
        Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
        Tid: 25/1 - 29/1 2013
        Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
        Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
        Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
        Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
        Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

        Vi siktar på att vi blir 2 bilar så därför har vi bara 4 platser kvar


        Anmälda:
        1/ Kjell Fohrman
        2/ ansjo
        3/ PiaJo
        4/ Maria - Sjöjungfru
        5/ ?????
        6/ ?????
        7/ ?????
        8/ ?????


        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
        Goldmedlem (och deras anförvanter)
        Gott humör på träffarna
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Christer5

          Ursprungligen postat av Charliena
          Tack alla för en trevlig söndag!

          Pia, vad hette dina "nano" som var helgjutna? Ska se om jag kan få tag på en via mina släktingar som bor där nere

          FYI, jag ser ju helknasig ut. Det är första gången jag är med på kort som rödhårig. Jag får nog färga om håret sen, haha.
          Margareta & jag tycker du är jättetuff i ditt röda hår

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Christer5
            Margareta & jag tycker du är jättetuff i ditt röda hår
            Instämmer helt
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              Jag kommer förhoppningsvis också till Hannover men om/hur tar jag nog inte ställning till först efter jag kommer hem från afrika. Så jag får väl avvakta o se hur läget är då men jag är jädrans sugen på grönkål med Schwinebacke.
              PS missa heller inte att ovanför Aquacafe finns nu en insektsodling bl.a med mycket imponerande skalbaggar.
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av kaj.p
                Jag kommer förhoppningsvis också till Hannover men om/hur tar jag nog inte ställning till först efter jag kommer hem från afrika. Så jag får väl avvakta o se hur läget är då men jag är jädrans sugen på grönkål med Schwinebacke.
                PS missa heller inte att ovanför Aquacafe finns nu en insektsodling bl.a med mycket imponerande skalbaggar.
                Din gottegris!
                Den odlingen hade varit kul att se, är det Helmut som är inblandad?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Den odlingen hade varit kul att se, är det Helmut som är inblandad?
                  Njet, det är en annan person som hyr de lokaler där den tidigare grossisten för BTN höll till.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Vad tror du Kjell, finns det någon möjlighet att komma dit och titta efter eller före vi fikat på Aquacafé?
                    Å andra sidan lär vi väl inte handla något där, så att öppna bara för några tokiga svenskar ska kolla in skalbaggarna kanske inte är så poppis?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Vad tror du Kjell, finns det någon möjlighet att komma dit och titta efter eller före vi fikat på Aquacafé?
                      Å andra sidan lär vi väl inte handla något där, så att öppna bara för några tokiga svenskar ska kolla in skalbaggarna kanske inte är så poppis?
                      Det finns det säkert - jag kan kolla
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jag såg detta hemma med, men tänkte vänta och se hur den utvecklar sig.
                        Så här ser de ut idag.
                        Bifogade filer
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Vissa pratade om att de skulle kolla upp om de kunde följa med eller inte, tycker det är dags nu att bestämma sig

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          TYSKLANDSRESA
                          Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                          Tid: 25/1 - 29/1 2013
                          Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                          Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                          Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                          Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                          Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                          Vi siktar på att vi blir 2 bilar så därför har vi bara 4 platser kvar


                          Anmälda:
                          1/ Kjell Fohrman
                          2/ ansjo
                          3/ PiaJo
                          4/ Maria - Sjöjungfru
                          5/ ?????
                          6/ ?????
                          7/ ?????
                          8/ ?????


                          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                          Goldmedlem (och deras anförvanter)
                          Gott humör på träffarna
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Ferengi
                            • August 2008
                            • 399

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            TYSKLANDSRESA
                            Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                            Tid: 25/1 - 29/1 2013
                            Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                            Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                            Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                            Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                            Vi siktar på att vi blir 2 bilar så därför har vi bara 4 platser kvar


                            Anmälda:
                            1/ Kjell Fohrman
                            2/ ansjo
                            3/ PiaJo
                            4/ Maria - Sjöjungfru
                            5/ ?????
                            6/ ?????
                            7/ ?????
                            8/ ?????


                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Goldmedlem (och deras anförvanter)
                            Gott humör på träffarna

                            Ledsen, vill men det gick inte att styra upp logistiskt.
                            Så, ingen tysklandsresa för mig.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Det var ju synd men det blir säkerligen fler resor
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Det var tråkigt, men som Pia sa blir det fler tillfällen framöver!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...