Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Det blir en tipsrunda på väststräffen - så se nu till att gnugga geniknölarna så att ni får många rätt
    Jodå, Kjells tipsrunda känner man ju till. Tur att jag har tösen och frugan med mig så man kan vinna inom familjen någon gång! På kräftskivan vann tösen och frugan kom på en 2:a plats.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jodå, Kjells tipsrunda känner man ju till. Tur att jag har tösen och frugan med mig så man kan vinna inom familjen någon gång! På kräftskivan vann tösen och frugan kom på en 2:a plats.
      Ja det är ju tur att det finns några i familjen som kan det där med akvariefiskar
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Kul med tipsrunda men det brukar inte gå så bra jag tror jag skall tjuvkika på tipslappen som Ansjos fru och tös skriver...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av kjell fohrman
          ja det är ju tur att det finns några i familjen som kan det där med akvariefiskar
          Senast redigerad av PiaJo; 07 December 2012, 11:02.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag med
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              Sv: Zoopetklubb Väst

              För en tröttmössa som jag är det bara att hoppas på lotteriet. Lär inte kunna svara rätt på mycket på en tipsrunda.

              Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Knax
                För en tröttmössa som jag är det bara att hoppas på lotteriet. Lär inte kunna svara rätt på mycket på en tipsrunda.

                Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
                Och jag tror det är tvärtom!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Har du redan fått resfeber, Micke? Det står i PM:t att vi ses vid Falskogs kl 13.00 .
                  Ja, är ju osäker på vägen ju Vet aldrig var man kan hamna, får hoppas GPS:en gör sitt jobb, om ingen kan guida oss från Pia.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Sv: Zoopetklubb Väst

                    Jag kommer att ansluta något senare, annars hade jag givetvis hjälpt till.

                    Se upp för vädret, bara. SMHI varnar för snöoväder med stora trafikproblem på söndag.

                    Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      det är lättare att hitta till Falskogs än mig


                      Om du fortsätter motorvägen R40 (sammaväg som du kommer på) mot Jönköping, ta avfart 90 vid Dalsjöforsmotet och sen tar du höger och sen tar du vänster (3:e avfarten) i rondellen som kommer efter ca 100 m, sen följer du den vägen ca 500 m och sen så ser du en skylt Falskogs Akvarium (första vägen till vänster) och sen följer du den vägen och efter ca 1-2 kilometer så ser man butiken på vänster sida.

                      Tänk på att vi har mycket snö och att det är lämpligt med bra vinterdäck.

                      Jag kommer själv att bli hämtad men vi åker från mig tidigare så jag kommer inte att vara hemma innan vi åker till Falskogs.
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Jodå - både adress och vägbeskrivning och karta finns på deras hemsida och det är lätt att hitta dit.
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Toppen! Då skall vi chocka upp Animaniacs GPS och ta oss dit!
                      Micke, här är lite vägbeskrivningar så skit i gpsen och läs dessa istället
                      Mats hjälper ju tillmed så ni skall säkert hitta
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Har vi en liten adress till detta Falskogs, månne?

                        Animaniac, vi sätter den adressen i din GPS och sedan kör vi. När vill du att jag skall uppenbara mig på ändstationen i Mölndal?
                        Tur då att jag slängde ut knappt 1400 för att uppdatera min GPS häromsistens, för nu finns Falskogs med, det gjorde den inte i den gamla versionen.

                        Hmm, tja, vi skulle vara där 13 va? Vet inte hur lång tid det tar att köra, men med tanke på väglaget så... 11.30 kanske? Du kanske kan vänta uppe på bron, vid Pressbyrån?

                        Tack för beskrivningen Pia
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Animaniac
                          Tur då att jag slängde ut knappt 1400 för att uppdatera min GPS häromsistens, för nu finns Falskogs med, det gjorde den inte i den gamla versionen.

                          Hmm, tja, vi skulle vara där 13 va? Vet inte hur lång tid det tar att köra, men med tanke på väglaget så... 11.30 kanske? Du kanske kan vänta uppe på bron, vid Pressbyrån?

                          Tack för beskrivningen Pia
                          Nja - det var ju en länk til en karta ovan som du kan använda och även utan den är det mycket lätt att hitta till Falskogs - för det behövs ingen GPS för att hitta dit eftersom det är en av mest välskyltade affärer jag har träffat på.
                          Jag blir upplockad av Maria kl. 12.00 och jag räknar med att det tar en timme att ta sig dit.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ska bli trevligt att träffas igen!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ja, det skall bli trevligt vi blir många, vilket är roligt men det kommer att bli lite trångt men det löser vi
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ja nu börjar det verkligen dra ihop sig - imorgon är det dags för glöggfesten


                                GLÖGGFEST
                                med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala

                                Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen) - vi träffas på Falskogs Akvarium
                                Plats: Borås – hemma hos PiaJo
                                Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
                                Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
                                Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.

                                (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
                                Max antal är 18 vuxna pers.

                                Anmälda:
                                Kjell Fohrman (tar med fikon + marmelad)
                                PiaJo + bättre hälft
                                Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
                                Animaniac (tar med After Eight)
                                Maria-Sjöjungfru (tar med hönökakor)
                                Charliena (tar med äggost)
                                Christer5 + bättre hälft (tar med kladdkaka)
                                noisy + bättre hälft (tar med dadlar)
                                Mats Bryzell (mögelost)
                                Raskens + yngel (tar med julgodis)
                                Ferengi (tar med julgodis)
                                Lasse + bättre hälft (tar med jul/fruktkaka)
                                Knax (tar med glögg)
                                Totalt 18 st

                                2/ TYSKLANDSRESA
                                Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                                Tid: 25/1 - 29/1 2013
                                Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                                Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                                Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland,Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                                Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                                Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                                Anmälda:
                                Kjell Fohrman
                                ansjo
                                PiaJo


                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                                Goldmedlem (och deras anförvanter)
                                Gott humör på träffarna
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...