Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5

    Hoppas att ni som köpte fisk fick hem dom välbehållna

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Mina inköp kom hem välbehållna
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Christer5
        Hoppas att ni som köpte fisk fick hem dom välbehållna
        Jodå Både de Cryptoheros nanoluteus, Synodontis nigriventris, och kopparbarber som jag köpte verkar må som de ska. Trodde dock inte att vändmalarna skulle vara så aktiva, de far runt en hel del, i små grupper.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Några bilder på nanoluteusarna jag köpte på Nol
          Bifogade filer
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • noisy
            • October 2006
            • 338

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            En avrundning av denna träff.
            En av de bästa vi har haft någon gång - besök i en fantastisk lokal (tack ray och kompisar) och hemmahosbesök hos Lasse och Lisa (tack.)
            Det enda felet var väl att vi besökte Nols Ciklidhobby och att det där drog ut på tiden. Det är ju en väldigt bra affär, men vi var många och så dessutom alla övriga lördagskunder gjorde det väldigt trångt och väldigt lång kö till kassan. Det gjorde att de som var färdiga först fick stå utanför och frysa mer än en timme innan vi kom iväg till Lasse. Lite extra trevligt var också att det var flera nya med denna gång.
            Summa summarum - en mycket trevlig runda.

            Imorgon drar jag igång 2 nya anmälningslistor - en till julfesten hos Pia i Borås den 9/12 och en till Tysklandsresan (Planted Aquarium) den 25-28/1.

            Jag väntar otåligt på att du drar igång trådarna så att jag kan anmäla oss två till julfesten hos Pia och så vi får tillfälle att träffa er igen

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
              Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
              Plats: Borås – hemma hos PiaJo
              Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
              Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
              Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.
              (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
              Max antal är 15 pers.

              Anmälda:
              Kjell Fohrman
              PiaJo + bättre hälft


              2/ TYSKLANDSRESA
              Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
              Tid: 25/1 - 29/1 2013
              Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
              Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
              Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland, Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
              Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
              Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

              Anmälda:
              Kjell Fohrman

              Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
              Goldmedlem (och deras anförvanter)
              Gott humör på träffarna
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 30 October 2012, 13:58.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag + hona + yngel kommer gärna till Pia. Vi tar med något julgottis, vet inte vad ännu...

                Sedan vill jag gärna till Tyskland, men finns det någon möjlighet till en extra natt mellan fredag och lördag samt enkelrum?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Jag anmäler mig till julfesten
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Sedan vill jag gärna till Tyskland, men finns det någon möjlighet till en extra natt mellan fredag och lördag samt enkelrum?
                    Sannolikt så finns det detta - men vi får kolla när vi vet hur många som åker samt hur vi kommer att åka
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      GLÖGGFEST med butiksbesök hos Falskogs Akvarium i Rångedala
                      Tid: Söndagen den 9/12 kl. 13.00 (observera att det är på söndagen)
                      Plats: Borås – hemma hos PiaJo
                      Delvis Knytkalas: Pia fixar fram ”basfödan” (som vi skramlar ihop till – några få tior per skalle) sedan tar var och en med sig något julgodis
                      Pia fixar fram kaffe, glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, frukt, bröd, margarin, pålägg.
                      Återstår att fixa – bl.a. julgodis av olika slag, kladd/banankaka, fikon, dadlar etc. etc.
                      (Det som är angivet i fetstil har ännu inte någon bokat)
                      Max antal är 15 pers.

                      Anmälda:
                      Kjell Fohrman
                      PiaJo + bättre hälft
                      Ansjo + hona + yngel (tar med julgodis)
                      Animaniac
                      Totalt 7 st


                      2/ TYSKLANDSRESA
                      Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                      Tid: 25/1 - 29/1 2013
                      Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 25/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 28/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 29/1).
                      Det är dock inte helt säkert att vi tar färjan – lite beroende på bl.a. hur många vi blir så kanske vi kör direkt via Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Kanske delar vi upp oss och en del tar färjan och andra kör direkt.
                      Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från 2011 års Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka offentliga akvarier och affärer. Bland de affärer som vi sannolikt kommer att besöka finns Das Aquarium, Deister Aquaristik, Cichlidenland, Garnelenhaus, Aqzeno . Vi planerar också att besöka det offentliga akvariet i Hagenbecks Tierpark. Programmet är högst preliminärt och kan ändras beroende på intresse från de som kommer att åka med
                      Pris: Går ännu inte att ange exakt, men sannolikt så kommer det att kosta 2.200-2.500 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir priset något lägre.
                      Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                      Anmälda:
                      Kjell Fohrman
                      ansjo


                      Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                      Goldmedlem (och deras anförvanter)
                      Gott humör på träffarna
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Sannolikt så finns det detta - men vi får kolla när vi vet hur många som åker samt hur vi kommer att åka
                        Gott!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Charliena
                          • September 2011
                          • 300

                          Äggost någon?

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Charliena
                            Äggost någon?
                            Det behöver du inte fråga! Min fru älskade det, så den ligger risigt till!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Jag vill till Tyskland !!! jag vill, jag vill!!
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Ferengi
                                • August 2008
                                • 399

                                Glöggfest - Vill så gärna men min kalender säger nej...
                                Fel vecka / helg för mig.

                                Tyskland - skall kolla, hade varit kul

                                Kommentar

                                Arbetssätt...