Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Maligne
    Ja men dåså, då får jag försöka haka på nästa gång i så fall. Och om Lasse gillar att dela med sig av det han vet så kan han få bli min mentor. Jag har tusen frågor.

    Hade tänkt att jag "bara" skulle skaffa ett litet akvarium för skojs skull - mer skulle det inte bli. Men jag märker att jag börjar nörda in på det här området också. Man måste ju bara få veta det där också. Och det. Och det. Och var inte akvariet för litet? Jodå, det fick bli ett till. Nu har jag haft det en vecka, och börjar redan fundera på vad jag kan slänga ut för möbel för att kanske, kanske kunna klämma in nåt mer längre fram.
    Kallas redan crazy catlady av vissa (trots att jag för närvarande bara har en katt), snart blir det väl insane fishlady, hehe.
    Ja nördar är vi allihopa och det skäms vi inte för

    Välkommen
    Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober.

    Rundan blir preliminärt denna
    Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Hjällbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
    Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
    Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
    Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

    Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

    ANMÄLDA TILL HJÄLLBO/NOL/BOHUS-rundan:
    Kjell Fohrman
    ansjo
    PiaJo
    Charliena

    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
    Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
    Ett glatt humör.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 08 October 2012, 19:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ferengi
      • August 2008
      • 399

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober.

      Rundan blir preliminärt denna
      Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Hjällbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
      Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
      Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
      Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

      Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

      ANMÄLDA TILL HJÄLLBO/NOL/BOHUS-rundan:
      Kjell Fohrman
      ansjo
      PiaJo

      Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
      Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
      Ett glatt humör.
      Skoj! Jag är på :-)

      Fråga - Var ligger fisklokalen i Hjällbo?

      Jag har bil så om nån behöver skjuts så finns det plats. Dock ingen kombi om nån planerar större inköp ;-)
      Senast redigerad av Ferengi; 08 October 2012, 18:41.

      Kommentar

      • Maligne

        • September 2012
        • 188

        Tackar! Fast tyvärr kan jag inte den 27:e, utan med nästa gång menar jag nästa gång efter det datumet i så fall. Är bortbjuden på min guddotters födelsedag den 27:e så jag har inte hjärta att utebli från den, även om det nästan känns mer lockande med akvarist-träff just nu. :P
        Hoppas ni får en trevlig dag iaf!

        Kommentar

        • Ferengi
          • August 2008
          • 399

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Ja som sagt - Sävedalens Folkets Hus den 24 november
          Vilken tid startar det?
          Finns det nåt program eller mer information nånstans?

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Ferengi
            Vilken tid startar det?
            Finns det nåt program eller mer information nånstans?
            Det kommer snart, lita på det!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Ferengi
              Vilken tid startar det?
              Finns det nåt program eller mer information nånstans?
              Kom på GCG-mötet imorgon tisdag. Det äger också rum i Sävedalens Folkets Hus och denna gång vet jag att det börjar kl. 19.00. Det är Viktor Sundberg som håller ett fotografiföredrag.
              När du ändå är där så kan du ju fråga
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Ferengi
                • August 2008
                • 399

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Kom på GCG-mötet imorgon tisdag. Det äger också rum i Sävedalens Folkets Hus och denna gång vet jag att det börjar kl. 19.00. Det är Viktor Sundberg som håller ett fotografiföredrag.
                När du ändå är där så kan du ju fråga
                Tack för det men tyvärr kan jag inte imorgon... :-(

                Kommentar

                • Charliena
                  • September 2011
                  • 300

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Kom på GCG-mötet imorgon tisdag. Det äger också rum i Sävedalens Folkets Hus och denna gång vet jag att det börjar kl. 19.00. Det är Viktor Sundberg som håller ett fotografiföredrag.
                  När du ändå är där så kan du ju fråga
                  Får vem som helst ha vägarna förbi?

                  EDIT: Om jag nu mot förmodan har hunnit få upp mitt nya kar då, haha.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Charliena
                    Får vem som helst ha vägarna förbi?

                    EDIT: Om jag nu mot förmodan har hunnit få upp mitt nya kar då, haha.
                    Absolut
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Neptun
                      • March 2004
                      • 719

                      Efter en svacka så är jag tillbaka i akvaristiken lite mer på allvar igen. O då funderar man ju lite på vilka som fortfarande är aktiva från den förra perioden. En del har jag hittat här på zoopet, men någon som jag tänkt på är (Tant) Nancy. Vet någon om hon har tagit upp akvariehobbyn igen efter flytten till västkusten? Hon är ju inte aktiv på forumet iaf... men någon kanske har träffat henne ändå?
                      Tänkte att jag frågar här för hon var ju ändå det charmiga lapp-trollet som knuffade igång den första Zoopet Väst träffen.
                      "Failure does not require planning"

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Tant Nancy är inte aktiv här längre och jag tror (vet absolut inte) inte att hon håller på med akvarier längre (det har nog varit lite jobbigt efter flera flyttar), men hon är aktiv på Facebook och flera av oss har lite kontakt med henne där.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Neptun
                          • March 2004
                          • 719

                          ok, tack Kjell!
                          "Failure does not require planning"

                          Kommentar

                          • noisy
                            • October 2006
                            • 338

                            Kan tyvärr inte komma denna gången. Jag firar min 50-års dag och ca 50 gäster har tackat ja hittills. Passar ju ganska bra med 50 gäster när jag fyller 50 men jag bävar inför min 100-års dag om jag nu blir så gammal.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av noisy
                              Kan tyvärr inte komma denna gången. Jag firar min 50-års dag och ca 50 gäster har tackat ja hittills. Passar ju ganska bra med 50 gäster när jag fyller 50 men jag bävar inför min 100-års dag om jag nu blir så gammal.
                              Tråkigt att du inte kan komma - men stort grattis i förskott på högtidsdagen
                              Snart är du lika gammal som jag
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Eller så lägger vi träffen i Mellerud...
                                Grattis i förskott, Krister!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...