Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Charliena
    Ohh, Nol har jag ju faktiskt aldrig varit i Sen har jag ju ett 126 Liters pågång nu under veckan. Fy vad ni lockar med roliga grejer!
    Och bo där du bor? Det är nästan brottsligt ju....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Charliena
      • September 2011
      • 300

      Ursprungligen postat av ansjo
      Och bo där du bor? Det är nästan brottsligt ju....
      Det är ju nästan långt från Lerum till Nol! Har säkert varit i Nol men aldrig på Ciklidhobby.

      Kommentar

      • Maligne

        • September 2012
        • 188

        Ursprungligen postat av ansjo
        Varför då inte haka på?
        Ptja, jag har lite dåligt med tid på lördag tyvärr. Sen så vet jag inte om jag skulle kunna tillföra något, är än så länge bara en glad nybörjare som försöker suga åt mig så mycket info som möjligt. Fast jag själv kanske skulle lära mig en del så sett. Brukar bombardera Kent på ciklidhobby med frågor. Men frågar man inte, får man inget veta.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Charliena
          Det är ju nästan långt från Lerum till Nol! Har säkert varit i Nol men aldrig på Ciklidhobby.
          Och jag kör från Varberg...

          Ursprungligen postat av Maligne
          Ptja, jag har lite dåligt med tid på lördag tyvärr. Sen så vet jag inte om jag skulle kunna tillföra något, är än så länge bara en glad nybörjare som försöker suga åt mig så mycket info som möjligt. Fast jag själv kanske skulle lära mig en del så sett. Brukar bombardera Kent på ciklidhobby med frågor. Men frågar man inte, får man inget veta.
          Det är inte nu på lördag utan om nästan 3 veckor. Och sedan kanske du blir besviken, det blir inte så jättemycket snack om akvaristik utan vi är ett gäng goa gubbar och gummor som träffas hemma hos varandra och åker på akvarierelaterade resor. Kort sagt har vi jäkligt kul! Och vi är inte farliga.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Maligne

            • September 2012
            • 188

            Ja det har du ju rätt i, bra att jag läser ordentligt.
            Dock har jag inte ens tid med Nol den 27:e för då är jag bortbjuden hela dagen, så det var ju ännu sämre datum för min del. Får isf haka på nästa gång!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det gör du rätt i!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag hänger gärna med
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Charliena
                  Ohh, Nol har jag ju faktiskt aldrig varit i Sen har jag ju ett 126 Liters pågång nu under veckan. Fy vad ni lockar med roliga grejer!
                  Jepp det gör vi och lokalen som vi skall besöka i Hjällbo den går inte av för hackor (jag vet, jag har besökt den tidigare) utan där fanns fiskar som inte ens jag har sett tidigare (och då har jag ändå sett en del om man säger så).
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Maligne
                    Ptja, jag har lite dåligt med tid på lördag tyvärr. Sen så vet jag inte om jag skulle kunna tillföra något, är än så länge bara en glad nybörjare som försöker suga åt mig så mycket info som möjligt. Fast jag själv kanske skulle lära mig en del så sett. Brukar bombardera Kent på ciklidhobby med frågor. Men frågar man inte, får man inget veta.
                    Nja - om man kommer med ett glatt humör så tillför man ALLTID något. Vi som åker har alla olika akvaristiska "nivåer", men det viktiga är att vi har kul ihop.

                    PS: Lasse behöver man inte fråga - OM du eller någon annan skulle fråga honom så pratar han i 2 dar
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober.

                      Rundan blir preliminärt denna
                      Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Hjällbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
                      Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
                      Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
                      Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

                      Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

                      ANMÄLDA TILL HJÄLLBO/NOL/BOHUS-rundan:
                      Kjell Fohrman
                      ansjo
                      PiaJo

                      Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                      Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                      Ett glatt humör.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Charliena
                        • September 2011
                        • 300

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Jepp det gör vi och lokalen som vi skall besöka i Hjällbo den går inte av för hackor (jag vet, jag har besökt den tidigare) utan där fanns fiskar som inte ens jag har sett tidigare (och då har jag ändå sett en del om man säger så).
                        Haha, då är det inte illa! Får väl spika in det datumet i min kalender helt enkelt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av Charliena
                          Haha, då är det inte illa! Får väl spika in det datumet i min kalender helt enkelt.
                          Helt rätt
                          Zoopetvästrunda lördagen den 27 oktober.

                          Rundan blir preliminärt denna
                          Kl. 12.00 träffas vi vid den fisklokal som Nabil Bases (ray) har i Hjällbo ihop med några kompisar. Där finns det många såväl vanliga som ovanliga fiskarter att titta på.
                          Därefter besöker vi Nols Ciklidhobby.
                          Sedan avslutar vi rundan hemma hos Lasse i Bohus och kollar på hans saltvattensakvarier och sedan får Lasse prata lite om hans egenhändigt byggda LED-belysningar.
                          Det bör sägas att rundan är högst preliminär eftersom Lasse varit lite krasslig på sistone, men han kommer säkert att vara fit for fight tills dess.

                          Jag kan också redan nu förvarna om att vi kommer att inom kort också kommer att börja ta upp anmälningar till en resa till Planted Aquarium i Hannover runt den sista helgen i januari.

                          ANMÄLDA TILL HJÄLLBO/NOL/BOHUS-rundan:
                          Kjell Fohrman
                          ansjo
                          PiaJo
                          Charliena

                          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                          Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                          Ett glatt humör.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Charliena
                            Haha, då är det inte illa! Får väl spika in det datumet i min kalender helt enkelt.
                            Gott!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Charliena
                              Haha, då är det inte illa! Får väl spika in det datumet i min kalender helt enkelt.
                              Kul!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Maligne

                                • September 2012
                                • 188

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Nja - om man kommer med ett glatt humör så tillför man ALLTID något. Vi som åker har alla olika akvaristiska "nivåer", men det viktiga är att vi har kul ihop.

                                PS: Lasse behöver man inte fråga - OM du eller någon annan skulle fråga honom så pratar han i 2 dar
                                Ja men dåså, då får jag försöka haka på nästa gång i så fall. Och om Lasse gillar att dela med sig av det han vet så kan han få bli min mentor. Jag har tusen frågor.

                                Hade tänkt att jag "bara" skulle skaffa ett litet akvarium för skojs skull - mer skulle det inte bli. Men jag märker att jag börjar nörda in på det här området också. Man måste ju bara få veta det där också. Och det. Och det. Och var inte akvariet för litet? Jodå, det fick bli ett till. Nu har jag haft det en vecka, och börjar redan fundera på vad jag kan slänga ut för möbel för att kanske, kanske kunna klämma in nåt mer längre fram.
                                Kallas redan crazy catlady av vissa (trots att jag för närvarande bara har en katt), snart blir det väl insane fishlady, hehe.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...