Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    Kan bara hålla med.. Kul och träffa er alla och kul att se lite mer av Universeum med en lättsam och underhållande guide..

    Som sagt, det drog ut på tiden,jag trodde att jag hade tagit till tillräckligt med att 3 timmar skulle räcka innan nästa möte men när man träffar Zoopetare så bör man nog inte ha nåt bokat på hela dagen!

    Trots att jag är icke-fotogenique så fastnade jag på Marias bild..

    Kommentar

    • cobra
      • December 2004
      • 1743

      Ja det tog ju lite tid, hade inte tid att stanna kvar på fika och film. Vi skulle hämta tolv prinsessor i backa hos en kille. Så nu har man lite fler inneboende i nya 222:an...


      Tackar för en trevlig och lärorik dag

      "har nu kastat alla PH och nitrit mätare "

      Klas och Annika
      Fotosidan.se

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        Ursprungligen postat av glaurung
        Vansinnigt skoj och intressant. Pubkväll uteblev - synd, jag hade sett fram emot att lära känna er alla ordentligt, men det får bli nästa gång.

        Jag har inte riktigt fått kläm på hur många Zoopet-västare det är som bor i Göteborg, men man kanske skulle kunna ha en pubkväll alldeles helt spontant så där en dag bara när man känner för det? Typ... snart?

        Sitta och snacka skit med en massa trevliga människor som dessutom delar ens intresse för akvarier låter oerhört spännade.

        Nåja, otroligt kul första möte, jag ser fram emot fler.
        Jag är himla positivt inställd till pubkvällar och tar gärna en runda på byn med fiskevännerna från zoopet. Vad sägs om slutet av mars?? Nya pengar, nya möjligheter???

        Tack till Er allihop! Kul med så många nya ansikten! Hade man vetat att Leif Pagrotsky skulle dra så mycket folk så kunde man bokat kaffe med fralla till konferansrummet kanske? Jo, det är jag som är fröken Efterklok .

        Tack också till Killarna från Halmstad. Tur att ni kom, annars hade det ju inte varit nån riktig zoopetträff!! Tack Kaj för att vi fick titta på filmen, helt plötsligt har slamsugning fått en helt annan innebörd för mig .

        Kramisar till Er alla, syns snart i Jönköping eller??
        Maria
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Zone
          • February 2004
          • 680

          Efter att ha suttit och sorterat en del bilder från dagens träff , har jag nu lagt ut en del av bilderna i Goldmedlemmarnas fotoarkiv.
          MVH.
          Tommy.

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Våravslutningen kommer att bli en familjeträff i maj/juni som arrangeras av Kaj P. med "lite" hjälp.
            Känner att jag missat något. Hade tankarna på er. Detta då jag satt i scandinavium och såg " indianer på halvfart" besegrade Mora. Frugan passade på att gå på Hushållsmässan och det blev sedan en middag på Gamla Port. Förväntade mig nästan att ett gäng z-petare skulle ramla in.
            Sedan när det gäller våravslutning så gäller det nog att bestämma datum snarast möjligt.
            Förutsättningarna är följande Ett tomt vandrarhem finns med fungerande storkök, matsal stolar o bord för ca 30-40 personer. Minst 16 stora rum för boende och ca 5000 kvm tomt samt 500 meters promenad till Björkängs havsbad.
            Vad som inte finns är möbler i rummen och det som krävs är alltså luftmadrasser alt. tältsängar eller vad annat ni vill sova på. Maten fixar jag men behöver nog lite assistans i kokeriet om vi blir många. Det viktigaste för mig är dock att vi bestämmer ett datum. Kan redan utesluta fredagen den 20 o 27:maj. Iochmed den spartanska inredningen utgår heller ingen kostnad, varken för logi eller mat. Frågan är skall vi spinna vidare på detta eller???
            Och som sagt vi måste i så fall bestämma ett datum SNART. (det ända kravet jag har). Ps en bild finns på http://www.brosaters.se klicka på Björkäng
            Senast redigerad av kaj.p; 26 February 2005, 23:11.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Mattias Andersson
              • March 2003
              • 826

              Måste hålla med alla om att detta var en lyckad dag, fast filmen var lite halvseg om man säger så.....
              Både skäggisen och sköldpaddan mår finfint....

              På tal om familjeträffen så kanske första helgen i Juni skulle passa?? Låter som att detta kan bli en riktig toppendag... Om nu inte vädergudarna e sura....

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                Ursprungligen postat av Mattias Andersson
                Måste hålla med alla om att detta var en lyckad dag, fast filmen var lite halvseg om man säger så.....
                Både skäggisen och sköldpaddan mår finfint....

                På tal om familjeträffen så kanske första helgen i Juni skulle passa?? Låter som att detta kan bli en riktig toppendag... Om nu inte vädergudarna e sura....
                Okidoki Har förstått att filmen var seg. Men kom med lite bättre uppslag då.
                Det är lätt att säga Nej. Men vad som skall göras i stället är det få som svara på. Eller???? (Har inte fattat hur smiley funktionen funkar på detta forumet).
                Så lägg på lite ironi.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  Ang träffen hos Kaj.P.

                  Jag kan alla lördag/söndag i maj månad men ingen fredag då jag jobbar fredag kväll på mitt jobb. Vi, Marieorna i Gbg, står i startgroparna för weekend aktiviteter.

                  Tyckte filmen var intressant även utan ljud. Fick mig en aha-upplevelse då jag inte trodde att en del arter levde i så strömt vatten. Får nog öka farten i ancistruskaret så fort diskusarna byt kar.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    Juni kan jag ej svara på mer än att det är svårare för mig i juni då det är skolavslutningar mm då.

                    Slutet av Maj brukar också vara kanonväder. Juni brukar det ju vara riktigt skitväder.
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      Vet att Muppins också ville ha sent i maj Vad sägs om att vi samlas Lördagen den 28:e kl 14.oo.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        Enligt mitt schema så är det en underbar helg att ha träff på. Tiden passar också bra då man hinner packa och åka ner i lugn och ro.

                        Vi kan ju fixa lite tipspromenad och lekar. Får vi med oss Lenmars underbara pojkvän så har vi med oss en fantastisk gitarrist som kan spela när vi sitter runt lägerelden. Vi kan då dra gamla godingar som "Hotell California" och "the house of rising sun".

                        Det här ska bli så sköj, som vi brukar säga i Göteborg.
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Hej

                          Japp, en mycket trevlig dag Låter som träffen i maj kan bli kul.

                          Har gjort lite truppförflyttningar nu ikväll, scalarernas krig (ny filmidé till George Lucas?) är avstyrt, har nu ett par i varje akvarium. Det var lite mycket med 6 scalarer i 375:an, särskilt som ett helilsket Aequidenspar med yngel då och då gjorde överraskningsanfall rätt in på scalarernas slagfält.

                          MVH Micke
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Vet att Muppins också ville ha sent i maj Vad sägs om att vi samlas Lördagen den 28:e kl 14.oo.
                            För min del passar också den helgen, och då är det nog stor chans att vi får ett underbart försommarväder med mycket sol .
                            Kommer inte ihåg hur det var med . Kanske han var upptagen den helgen, vilket skulle vara mycket tråkigt. Men å andra sidan så är det nog omöjligt att hitta en helg som passar alla.
                            Senast redigerad av Guy Palm; 27 February 2005, 06:21.
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Maria - Sjöjungfru

                              • January 2004
                              • 4236

                              Ursprungligen postat av kaj.p
                              (Har inte fattat hur smiley funktionen funkar på detta forumet).
                              Om du svarar med "svara"-knappen under sista rutan så kan du få upp smilies oxå!!

                              Tycker att oxå filmen var intressant. Hade ju med mig sonen som kommentator, .
                              28 maj låter som en kanon-dag för mig oxå.
                              Maria - Sjöjungfru

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av kaj.p
                                Vet att Muppins också ville ha sent i maj Vad sägs om att vi samlas Lördagen den 28:e kl 14.oo.
                                Då slipper ni mig i alla fall eftersom jag befinner mig på Aquarama då. Som jag sa på mötet så skulle jag kunna visa foton på mötet från Aquarama, Singapore akvarium och ev. lite från några fiskgrossister men det förutsätter att vi lägger mötet i Juni och det är kanske för sent.

                                Har inte fattat hur smiley funktionen funkar på detta forumet
                                Det kan också bero på att du inte kör med utökad redigering. Gå in på snabblänkar > redigera alternativ > och välj utökad redigering på redigeringsgränssnitt längst ner på sidan
                                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 February 2005, 08:18.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...