Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Inte dåligt att någon fick tid över att fota i allt frossandet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Kan väl nämna att vi under vår Tysklandsresa bl.a. kommer att besöka dessa 2 affärer



      Deister besökte vi förra gången och denna affär blev oerhört uppskattad - här fanns speciellt gott om L-malar och tanganyikaciklider.
      Aqzeno/vonwussow är en ny affär som vi Zoopetare som var nere i Duisburg besökte på vägen hem. Det var en jättestor affär där det fanns mycket av såväl söt som saltvatten.

      Dessutom så kommer vi att besöka en av de 2 räkodlarna i Hamburgområdet. Vilken av dom har vi ännu inte bestämt.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det börjar suga i restarmen nu, det ska bli jäklens kul att få komma iväg igen!
        Vad har du mer grunnat på som det kan bli ett besök på? Aquacafé givetvis, men sedan?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av ansjo
          Det börjar suga i restarmen nu, det ska bli jäklens kul att få komma iväg igen!
          Vad har du mer grunnat på som det kan bli ett besök på? Aquacafé givetvis, men sedan?
          Ja 3 ställen nämner jag ju ovan. Aquacafét är ju givet och självklart mässan. Knutzen Zoo i Kiel brukar vi ju också titta in i på hemvägen

          Sedan blir det en affär till på lördagen - kanske kan vi också ha med ett reservställe på måndagen.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Skulle detta ställe vara intressant http://www.wba-aquaristik.de/
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Skulle detta ställe vara intressant http://www.wba-aquaristik.de/
              Ser intressant ut...varför inte?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Skulle detta ställe vara intressant http://www.wba-aquaristik.de/
                ...och responsen haglade in...

                De som inte kollat in http://www.deister-aquaristik.de/ mallista och är intresserad av malar bör göra det, dels har de bra utbud och många av priserna ligger under inköpspriset från grossist i Sverige!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  ...och responsen haglade in...
                  Ja det lutar väl åt att vi blir färre på årets resa - men 2 bilar skall vi väl i alla fall få ihop.

                  Och det är ju några fantastiska affärer som vi kommer att besöka i år
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jepp, två bilar bör vi bli, och jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir 3.
                    Det är ju några som sagt att de är intresserade av att haka på, men att komma till skott är en annan sak nu efter alla julklappsinköp osv...
                    Jaja, det är bara att putta upp tråden lite då och då, så kanske folk vaknar!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • staan
                      • August 2007
                      • 154

                      Tyvärr kommer jag få lämna återbud till Tysklands resan. Jag jobbar i Malmö under Januari och kommer inte vara hemma mycket.

                      /Anders

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        2/ TYSKLANDSRESA
                        Vi upprepar resan som vi gjort tidigare.
                        Tid: 28/1 - 1/2 2011
                        Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 28/1 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 31/1 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 1/2).
                        Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
                        Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
                        Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
                        Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig).

                        Anmälda:
                        Kjell Fohrman
                        ansjo
                        karrokaja
                        GöranE
                        Pannecke
                        Totalt 5 st

                        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                        Goldmedlem (och deras anförvanter)
                        Gott humör på träffarna
                        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 18 December 2010, 19:22.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av staan
                          Tyvärr kommer jag få lämna återbud till Tysklands resan. Jag jobbar i Malmö under Januari och kommer inte vara hemma mycket.

                          /Anders
                          Nej, det är klart att du inte ska vara hemma, du ska ju till tyskland. Det är ju bara närmare från Skåne.
                          Tråkigt att du inte hakar på....
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            Tyvärr så ser det ut som att att jag måste skippa båten. Den mässa jag brukar ha veckan efter är tidigare lagd iår så jag måste vara i stockholm redan på måndagen.
                            Så för mig blir det bilen o bron torsdag till söndag. Tråkigt att inte kunna åka med gänget men o andra sidan kan jag vara med där nere.
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Tråkigt - nu krävs det en kraftsamling för att vi skall få ihop 2 bilar.

                              Några fler som vill hänga med - vi behöver vara åtminstone 7 st annars blir färjebiljetten väl dyr
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Hemsidan för räkchampionatet i Hannover för de som är intresserade: http://www.garnelenchampionat.de/
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...