Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    Hej Cobra + fru alltså Klas och Annika vill haka på till universeum 26/2 för att kunna få en blick från andra sidan av karen och lite teknik hur man driver så stora akvarium
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Väldigt många som inte kan denna gång - känns nästan lite som om vi skall skippa mötet. Själv har jag varit på Universeum ett antal gånger redan i år och så för min del är det definitivt inte så viktigt att komma dit igen.
      Kanske dags att anpassa oss till verkligheten och dra ner på ambitionsnivån och återgå till typ "Hemma Hos"-träffar istället för då gör det ju inte så mycket att vi är få.
      Synpunkter efterlyses.
      Men hallå Kjell!

      Det är fortfarande 17 anmälda och denna tråd har varit ute en vecka och det är några veckor kvar. Vi var 25 sista gången och så många har vi inte varit förrut. Så så illa är det ju inte.
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        19

        Universeum den 26/2
        Nästa ZoopetklubbVäst möte blir på Universeum den 26/2
        Vi samlas kl. 11.00 vid entrén - löser entré och blir sedan guidade runt hela Universeum.Vi kommer även att få ta oss en titt bakom kulisserna på vattenreningen.
        Efter rundvandringen på Universeum så kommer vi att ha ett möte på ca. en timma då vi bl.a. kollar på en video från Orinoco.
        Info om Universeum hittar du på denna Zoopetavdelning http://www.zpet.se/index.php?option...=306&Itemid=141

        Anmälda:
        Kjell Fohrman
        Mattias Andersson
        Maria Sjöjungfru + gube + 3 barn
        Robot
        Cotterpin + sambo
        Zone
        batski + särbo
        marcuspajp + särbo
        Niina
        Morellen
        cobra + fru

        Totalt 19 anmälda

        Medl.krav i Zoopetklubb Väst
        1/ Ett glatt humör på träffarna
        2/ Zoopet Gold-medlem (avgiften skall vara inbetald i god tid före mötet)

        Om du vill anmäla dig till denna träff så gör det i denna tråd.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av Marie J
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Väldigt många som inte kan denna gång - känns nästan lite som om vi skall skippa mötet. Själv har jag varit på Universeum ett antal gånger redan i år och så för min del är det definitivt inte så viktigt att komma dit igen.
          Kanske dags att anpassa oss till verkligheten och dra ner på ambitionsnivån och återgå till typ "Hemma Hos"-träffar istället för då gör det ju inte så mycket att vi är få.
          Synpunkter efterlyses.
          Men hallå Kjell!

          Det är fortfarande 17 anmälda och denna tråd har varit ute en vecka och det är några veckor kvar. Vi var 25 sista gången och så många har vi inte varit förrut. Så så illa är det ju inte.
          Nej men vad jag menar är bara att om det är en liten träff hemma hos nån och om man eventuellt besöker en affär så krävs det inte så mycket jobb för att organisera det hela - dom som kan dom kommer, that´s it.
          Men ett besök som detta där vi slipper betala för möteslokal och guidningen mot att vi kommer ett visst antal som löser entré, så får vi inte bli för få - det blir lite pinsamt.
          Då känns det bättre att anpassa det hela till en realistisk ambitionsnivå.
          Men som sagt vi får se tiden an.
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 February 2005, 17:34.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Väldigt många som inte kan denna gång - känns nästan lite som om vi skall skippa mötet. Själv har jag varit på Universeum ett antal gånger redan i år och så för min del är det definitivt inte så viktigt att komma dit igen.
            Kanske dags att anpassa oss till verkligheten och dra ner på ambitionsnivån och återgå till typ "Hemma Hos"-träffar istället för då gör det ju inte så mycket att vi är få.
            Synpunkter efterlyses.
            Själv såg jag fram emot Universeum-grejen (spännande att se hur det funkar bakom kulisserna) och inte minst filmen om Orinoco.

            Det är klart synd att det är några som inte kan komma, men så blir det nog alltid. Alla kan inte vara lediga samtidigt. Sist kunde inte jag komma.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • LISTON
              • September 2004
              • 8

              Anmälan

              Hejsan.

              Jag vill oxå uppleva Universeum.
              Har aldrig haft tid att besöka detta,enligt många,fantastiska ställe.
              Så, Kjell skriv upp mig, LISTON på din lista.
              Skall man ta med sig kamera?

              Ha det gôtt.
              LISTON
              Bosse Granholm

              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=169716

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                Hade det varit på söndagen, eller vilken annan dag som helst, så hade jag gärna följt med... Personligen hade det varit kul om vi kunde "spara" aktiviteten till senare så man inte missar universeum med zoopetgänget! Har som sagt inte varit där och tycker det verkar väldigt spännande att få gå bakom kulisserna å kolla filtersystem od (precis som jag var så clever på det området ). Lite lördagskvällsmingel hemma hos mig är ni annars välkomna på... (får se nu... slutar 15.30... 30 minuter hem.... 1,5 timme städning av hem och mig själv...å en halvtimme till att pilla navelludd och skjuta kråkor...) Kom hem till mig på lite taco eller nåt??? Klockan 19.00 nånstans??
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  Skall man ta med sig kamera?
                  Det är ett måste på Zoopetträffarna, hur skulle vi som inte kan komma få se hur trevligt ni hade.

                  Guy
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    21 anmälda

                    Universeum den 26/2
                    Nästa ZoopetklubbVäst möte blir på Universeum den 26/2
                    Vi samlas kl. 11.00 vid entrén - löser entré och blir sedan guidade runt hela Universeum.Vi kommer även att få ta oss en titt bakom kulisserna på vattenreningen.
                    Efter rundvandringen på Universeum så kommer vi att ha ett möte på ca. en timma då vi bl.a. kollar på en video från Orinoco.
                    Info om Universeum hittar du på denna Zoopetavdelning http://www.zpet.se/index.php?option...=306&Itemid=141

                    Anmälda:
                    Kjell Fohrman
                    Mattias Andersson
                    Maria Sjöjungfru + gube + 3 barn
                    Robot
                    Cotterpin + sambo
                    Zone
                    batski + särbo
                    marcuspajp + särbo
                    Niina
                    Morellen + sambo
                    cobra + fru
                    Liston

                    Totalt 21 anmälda

                    Medl.krav i Zoopetklubb Väst
                    1/ Ett glatt humör på träffarna
                    2/ Zoopet Gold-medlem (avgiften skall vara inbetald i god tid före mötet)

                    Om du vill anmäla dig till denna träff så gör det i denna tråd.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 February 2005, 18:12.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      Nu har jag avtvingat sambon ett svar om huruvida han skall gå med. Det skall han så då blir det en betalande till... *s*

                      Tror att det är bra om vi kan blande "hemma hos"-träffar med sånna här lite större grejor. Personligen kan jag tycka att det känns lite jobbigt med hemma hos när man vet att det lär ta tid att bjuda igen - blir svårt att knö in särskilt många zoopetare i lägenheten som känns trång redan med två personer (+katt, hund, sköldpadda, akvarier och väääldigt mycket böcker).
                      Är det inte bättre att hålla några organiserade, stora träffar under året. Utan kravet på att det skall hända något varje månad.... Sedan kan hemma hos bli ett komplement till dessa träffar?
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Morellen
                        Nu har jag avtvingat sambon ett svar om huruvida han skall gå med. Det skall han så då blir det en betalande till... *s*

                        Tror att det är bra om vi kan blande "hemma hos"-träffar med sånna här lite större grejor. Personligen kan jag tycka att det känns lite jobbigt med hemma hos när man vet att det lär ta tid att bjuda igen - blir svårt att knö in särskilt många zoopetare i lägenheten som känns trång redan med två personer (+katt, hund, sköldpadda, akvarier och väääldigt mycket böcker).
                        Är det inte bättre att hålla några organiserade, stora träffar under året. Utan kravet på att det skall hända något varje månad.... Sedan kan hemma hos bli ett komplement till dessa träffar?
                        Tycker dit förslag är bra. Nu är vi lite i ingemansland dvs för många för "Hemma Hos" och för för större aktiviteter.
                        Om vi bara har 2-3 större aktiviteter per år och dessa läggs in tidigt i kalendern så blir det kanske lättare att se till att man är ledig då (om man t.ex. jobbar så kan man kanske fixa så att man kan byta med någon annan just den helgen).
                        På Hemma hos så sätter vi t.ex. en maxgräns på 10-15 st (beroende på var vi är) och då får först till kvarn gälla.
                        Bara en idé - tycker att vi diskuterar detta på nästa träff.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Lenmar
                          • February 2004
                          • 6154

                          En träff per kvartal tycker jag. Jag bor ju inte så bautastort men är av uppfattningen att finns det hjärterum så finns det stjärterum . Jag har ingenting emot att det blir många hemma, är man bara i rätt sällskap så funkar det ändå! Om man träffas sällan lär det bli stor uppslutning och om man träffas ofta så blir det tvärtom...

                          Det mest fascinerande med hela "zoopetvästaffären" är att man fått möjlighet att bekanta sig med så många människor och fått lite kläm på personerna bakom nicken. Mig har det enbart skänkt glädje!

                          Är så jättebesviken att jag inte kan följa med till Universeum så jag nästan gråter blod....

                          Jag tycker det hade varit himla kul om det fanns någon i gänget som kunde berätta om hur man fångar levadeföda till sina fiskar. Förmodligen finns det runt knuten men nu är jag lite dålig på att gosa med småkryp. Hade inte det kunnat vara ett bra tema för nån träff längre fram? Eller är det bara jag som tycker om att skämma bort fiskarna med foder som rör sig och som man inte betalat för? (Tänk att man skulle sluta som en fisknörd som sprang å köpte levande mygglarver för 15 kronor, vem hade kunnat förutse det?? )

                          Goafton på er alla å lördagskramisar
                          Maria

                          Ändra: Eftersom jag inte är med på nästa träff så skulle jag vara glad om ni diskuterade det lite här i tråden också/istället, tycker att jag varit delaktig på alla träffar och vill inte missa att tycka till om var när och hur. Det är ju också fler som varit med flertalet gånger som också har synpunkter säkert.
                          Senast redigerad av Lenmar; 05 February 2005, 20:28.
                          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Eftersom jag inte är med på nästa träff så skulle jag vara glad om ni diskuterade det lite här i tråden också/istället, tycker att jag varit delaktig på alla träffar och vill inte missa att tycka till om var när och hur. Det är ju också fler som varit med flertalet gånger som också har synpunkter säkert.
                            Det behöver väl inte sägas men i all fall - självklart så är diskussionen fri - kom med synpunkter.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Zone
                              • February 2004
                              • 680

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ursprungligen postat av Morellen
                              Nu har jag avtvingat sambon ett svar om huruvida han skall gå med. Det skall han så då blir det en betalande till... *s*

                              Tror att det är bra om vi kan blande "hemma hos"-träffar med sånna här lite större grejor. Personligen kan jag tycka att det känns lite jobbigt med hemma hos när man vet att det lär ta tid att bjuda igen - blir svårt att knö in särskilt många zoopetare i lägenheten som känns trång redan med två personer (+katt, hund, sköldpadda, akvarier och väääldigt mycket böcker).
                              Är det inte bättre att hålla några organiserade, stora träffar under året. Utan kravet på att det skall hända något varje månad.... Sedan kan hemma hos bli ett komplement till dessa träffar?
                              Tycker dit förslag är bra. Nu är vi lite i ingemansland dvs för många för "Hemma Hos" och för för större aktiviteter.
                              Om vi bara har 2-3 större aktiviteter per år och dessa läggs in tidigt i kalendern så blir det kanske lättare att se till att man är ledig då (om man t.ex. jobbar så kan man kanske fixa så att man kan byta med någon annan just den helgen).
                              På Hemma hos så sätter vi t.ex. en maxgräns på 10-15 st (beroende på var vi är) och då får först till kvarn gälla.
                              Bara en idé - tycker att vi diskuterar detta på nästa träff.
                              Instämmer, det är ju bara att titta efter auktioner eller andra större fisk-happenings i kalendern och planera in 2-3 träffar efter dom.
                              Sen tycker jag att det kan vara kul att om man kunde ha 2-3 mindre träffar under året också, som "hemma hos" eller foderfångst som Lenmar föreslog( skulle själv vilja lära mig mer om det)
                              MVH.
                              Tommy.

                              Kommentar

                              • Lenmar
                                • February 2004
                                • 6154

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Bara en idé - tycker att vi diskuterar detta på nästa träff.
                                Det var bara denna lilla meningen jag kastade in en liten flämtare om... Fast nu har jag skrivit vad jag tycker så nu vet ni ju det En storträff per kvartal sen tycker jag vi kan använda denna tråden för lite "småmingel".

                                Nån som inte har något att göra ikväll klockan 18.00 är varmt välkommen hem till mig på Madame chicparty .

                                Söndagskramisar på er alla,
                                Maria
                                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...