Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    Även jag hoppar över denna gång. Siktar istället på Jönköping den 19/3.
    Ni får ha det så bra!
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Annsan
      • January 2004
      • 152

      Jag får också tacka nej tyvärr. Får besök av en god vän. Men är det så att ni går ut och tar ett öl-race efteråt så kan jag självklart sluta upp med er :O)
      Du behöver inte leda mig in i frestelsen...jag kan gå själv

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
        Ursprungligen postat av Morellen
        Anmäler en Morelll... och jag får troligen med mig sambon (var väl bättre flyktmöjligheter från universeum än från åleds etc om ni skulle visa er allt för otäcka )
        Läskiga typer dom där zoopetvästarna!! *S*
        Ja, hua! Så många "fisknördar" på ett och samma ställe...
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Kan väl förövrigt nämna att vi inte behöver betala något för möteslokalen på Universeum eller för guidningen (och titten bakom kulisserna) - så ni som ännu inte anmält er ta tillfället i akt att göra detta.
          Några till har vi säkert plats för - men över 30 skall vi nog inte bli för att vi inte skall behöva trängas allt för mycket.
          Vi kommer också att bestämma hur vi skall göra med maj-träffen och lägga upp ett program för detta.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            Men den vanliga entre biljetten får vi väl betala?

            Vi i familjen har inte bestämt än hur många som vill följa med så jag avvaktar med min anmälan.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Marie J
              Men den vanliga entre biljetten får vi väl betala?

              Vi i familjen har inte bestämt än hur många som vill följa med så jag avvaktar med min anmälan.
              Man kan inte få allt - läste du förövrigt idag i GP om Universeums usla ekonomi - de behöver nog varje krona lät det som
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                Det problemet talade vår eminenta zoopetguidare om förra året då vi var på zoopetrace med Nancy på Universeum. Därför har dom stängt av vissa avdelningar. Tråkigt men sant.

                Tyvärr tror jag deras höga entre priser gör att familjer backar då det blir väldigt kostsamt. Många semesterfirare lägger dom pengarna på Liseberg istället.

                Jag förmodar att om dom halverade priset så skulle mer än dubbelt så många åka dit. Men det är min åsikt.
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Marie J
                  Det problemet talade vår eminenta zoopetguidare om förra året då vi var på zoopetrace med Nancy på Universeum. Därför har dom stängt av vissa avdelningar. Tråkigt men sant.

                  Tyvärr tror jag deras höga entre priser gör att familjer backar då det blir väldigt kostsamt. Många semesterfirare lägger dom pengarna på Liseberg istället.

                  Jag förmodar att om dom halverade priset så skulle mer än dubbelt så många åka dit. Men det är min åsikt.
                  Säkert skulle en lägre entréavgift leda till fler besökare, men om antalet skulle öka så mycket att det skulle kompensera den lägre avgiften, det ökade slitaget är ju långtifrån säkert.
                  Jag tycker nog att entrén är OK om man t.ex. jämför med kostnaden att gå på bio eller något liknande - men det det klart en himla massa pengar blir det om man har många barn.
                  Entrén ligger inte heller högre på Universeum än på liknande anläggningar runt om i världen.
                  Nåväl detta är Universeums bekymmer och inte vårt.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • cotterpin
                    • June 2004
                    • 193

                    Kjell, får man rösta på att maj-träffen INTE blir den 28onde maj?
                    //Jenny
                    "I'm going the way i have to go" - cotterpin

                    Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av cotterpin
                      Kjell, får man rösta på att maj-träffen INTE blir den 28onde maj?
                      Datum för majträffen är nog mest avhängig av hur det passar för de vi skall besöka.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        Är datum redan spikat för maj-aktiviteten????
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Jag har fått lite problem med att komma till Göteborg den 26 Februari, så jag blir tvungen att hoppa av.

                          Guy
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Marie J
                            Är datum redan spikat för maj-aktiviteten????
                            Varken tid eller vad vi skall göra är bokat - det hela bestäms slutgiltigt på nästa möte som sas i Halmstad.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

                              Hejsan!

                              Måste tyvärr meddela att vi inte kan följa med till Universeum. Mamma Klant skulle gå å skriva upp i almanackan och upptäckte till min förfäran att jag arbetar just den lördagen, jag som aldrig arbetar helger i vanliga fall . Får hänga med på nästa aktivitet istället. Var det Jönköping? Skall backa lite i tråden å se vad som var sagt....

                              Kramizzar på er alla,
                              Maria
                              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Väldigt många som inte kan denna gång - känns nästan lite som om vi skall skippa mötet. Själv har jag varit på Universeum ett antal gånger redan i år och så för min del är det definitivt inte så viktigt att komma dit igen.
                                Kanske dags att anpassa oss till verkligheten och dra ner på ambitionsnivån och återgå till typ "Hemma Hos"-träffar istället för då gör det ju inte så mycket att vi är få.
                                Synpunkter efterlyses.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...