Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    Upps, missade visst att skriva in att även jag och Oliver skulle på auktionen, tja om gud vill kanske man slipper namnlapp!

    Tar även med grannen och dennes yngel som är sugna på räkor..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Lägger upp lite foton från auktionen - det var ca. 550 utrop
      Tack till Pannecke som hade fixat fram ett snyggt Zoopetmärke - se nedan.

      Nedan kan ni se lite foton från evenemanget
      Bifogade filer
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        Hemkommen från auktionen, gjort vattenbyte, koppat fiskar och fixat middag.
        Så nu kan man sätta sig här en stund
        Riktigt trevligt har det varit idag. Tack Pannecke för fina namnskyltar och tack alla för trevligt sällskap.
        Det bidde 4 fiskar som fick följa med hem även om jag inte skulle köpa nå't. 3 Nicholsi och en L066:a simmar nu i 450:an tillsammans med 3 ancistrusar som jag inte tog med mig till auktionen. Så det blev 6 nya fiskar däri idag
        Åsså får ni komma igen och anmäla Er till glöggen nästa lördag.
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Evenemang 1
          GLÖGGFEST

          Tid: Lördagen den 6/12 kl. 15.00
          Plats: Partille. Först träffs vi hos Maria-Sjöjungfru. Sedan drar vi vidare till Kjell Fohrman.
          Knytkalas: De som kan bidrar med något

          Anmälan:
          Kjell Fohrman + bättre hälft
          Maria_Sjöjungfru + sjöjungman + 2 yngel
          Salta Katten
          Magicfingers + 1
          Raskens x 2 + 1 yngel
          Totalt 12 st

          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
          Goldmedlem (och deras anförvanter)

          Gott humör på träffarna

          Evenemang 2
          Resa till Planted Aquarium i Hannover, Tyskland
          Tid: Vi tar färjan ner till Kiel kl. 19.00 på torsdagskvällenden 5/2 och åker hem från Kiel på söndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på måndagsmorgonen den 9/2).
          Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
          Program: Vi besöker en husdjursmässan där växtakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, offentliga akvarier samt akvarieaffärer (kolla på videon från förra årets resa).
          Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset lägre.
          Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att en bokning är definitiv för så snart jag fått en bil full så bokar jag färjebiljett för en bil med passagerarna och dessa pengar betalas inte tillbaka av Stena vid avbokning.

          Anmälda:
          Kjell Fohrman
          ansjo
          Annika
          Lillfrasse
          kaj.p
          Totalt 5 st
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            Jaha o nu har även drd hunnit hem och håller på att koppa fisk så smått, stackars starman och aqualion har några mil kvar innan dom e hemma.

            Tog en paus hos Kaj i Himle och hälsa på oxå och såg på hans imponerande samling fisk i 1120 literskaret + en hel del skitsnygga albinodiskus i fiskhuset som lätt kunde fått åka till lödde

            Slänger upp lite kort imorrn från auktionen och dess förrättare som i vissa lägen var rätt roliga att se o höra på
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Salta Katten
              • March 2008
              • 740

              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Det bidde 4 fiskar som fick följa med hem även om jag inte skulle köpa nå't.
              Det skulle ju inte jag heller... Men det blev 6 endlers med 4 pytteyngel som bonus och ett 54-liters akvarium i alla fall. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska ha i det, och hur det mystiska filtret som följde med är tänkt att fungera...

              Min katt verkar mycket förtjust i nya akvariet, han började sniffa på det och lägga sig i det så fort jag ställt ner det. För en liten stund sedan hittade sambon honom i akvariet igen, trots att jag lagt på locket... Fullvuxen femkiloskatt har alltså klämt sig ner genom foderluckan. Men han kunde inte komma ut samma väg. Hoppas han låter bli det där när akvariet är vattenfyllt...

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Salta Katten
                Det skulle ju inte jag heller... Men det blev 6 endlers med 4 pytteyngel som bonus
                Då vet jag nog vem dessa kom från!
                Tackar för en trevlig dag och kul att se lite nya ansikten, den enda nackdelen är att man inte hinner snacka så mycket med folk som man skulle vilja....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Långås
                  • December 2005
                  • 1368

                  Ursprungligen postat av Salta Katten
                  Men det blev 6 endlers med 4 pytteyngel som bonus och ett 54-liters akvarium i alla fall. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska ha i det, och hur det mystiska filtret som följde med är tänkt att fungera...
                  Det måste väl vara mitt akvarium du köpt. Får du inte ordning på det så skicka ett mess bara så skall vi nog reda ut det.

                  Ja en trevlig dag och bra ordnat av GCG. Det var ju sådant driv på auktionen att det inte blev mycket zoopet-minglat men det får man väl ta en annan gång.

                  Det var lite jobbigt att inte kunna köpa någon fisk, instressanta objekt fanns det annars. Skall ju temporärt stänga ner alla kar så det var ju knappast lönt att köpa något nu. Men nästa auktion, då jäklar blir det revanch, då har jag dryga 600liter att fylla
                  Mvh Peter

                  Kommentar

                  • Pannecke
                    • January 2005
                    • 1325

                    Jag tror att jag dyker upp den 6/12, men jag är inte riktigt säker...

                    Här kommer lite bilder från autionen.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: Auktion.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,8 KB
ID: 2103637

                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4529.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,3 KB
ID: 2103638
                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4530.jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,1 KB
ID: 2103639
                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4534.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,3 KB
ID: 2103640

                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4537.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,7 KB
ID: 2103641
                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4539.jpg
Visningar: 1
Storlek: 82,0 KB
ID: 2103642

                    Största fisken blev inte den dyraste fisken, gick för bara 50:-

                    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_4540.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,2 KB
ID: 2103643

                    PS" Jag tyckte att min "Röd tiger lotus" blev ett riktigt lyckat köp. "DS
                    Senast redigerad av Pannecke; 30 November 2008, 09:46.
                    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                    Kommentar

                    • Salta Katten
                      • March 2008
                      • 740

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Då vet jag nog vem dessa kom från!
                      Dig? Stoppade du i ynglen, eller ploppade de ut i påsen? De ser så små ut... Nästan så jag blir orolig att de ska bli uppätna av en stor stygg räka.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        De åkte med när jag gjorde ett svep med håven.
                        Dessa Endlers du köpte är riktigt snygga och alla hannarna kommer att se mer eller mindre exakt lika ut om du håller stammen ren.
                        De är importerade från början från USA av denna odlare: http://www.swampriveraquatics.com/
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • cobra
                          • December 2004
                          • 1743

                          Anmäler mig till glöggfesten...
                          Fotosidan.se

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Pannecke
                            Jag tror att jag dyker upp den 6/12, men jag är inte riktigt säker...
                            Väntar med att sätta upp dig tills du vet "säkert"


                            Evenemang 1
                            GLÖGGFEST

                            Tid: Lördagen den 6/12 kl. 15.00
                            Plats: Partille. Först träffs vi hos Maria-Sjöjungfru. Sedan drar vi vidare till Kjell Fohrman.
                            Knytkalas: De som kan bidrar med något

                            Anmälan:
                            Kjell Fohrman + bättre hälft
                            Maria_Sjöjungfru + sjöjungman + 2 yngel
                            Salta Katten
                            Magicfingers + 1
                            Raskens x 2 + 1 yngel
                            cobra
                            Totalt 13 st

                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Goldmedlem (och deras anförvanter)

                            Gott humör på träffarna

                            Evenemang 2
                            Resa till Planted Aquarium i Hannover, Tyskland
                            Tid: Vi tar färjan ner till Kiel kl. 19.00 på torsdagskvällenden 5/2 och åker hem från Kiel på söndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på måndagsmorgonen den 9/2).
                            Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
                            Program: Vi besöker en husdjursmässan där växtakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, offentliga akvarier samt akvarieaffärer (kolla på videon från förra årets resa).
                            Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset lägre.
                            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att en bokning är definitiv för så snart jag fått en bil full så bokar jag färjebiljett för en bil med passagerarna och dessa pengar betalas inte tillbaka av Stena vid avbokning.

                            Anmälda:
                            Kjell Fohrman
                            ansjo
                            Annika
                            Lillfrasse
                            kaj.p
                            Totalt 5 st
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Raskens
                              • April 2006
                              • 933

                              En riktigt trevlig dag blev det igår.
                              Tack för trevligt sällskap och en tjusig namnbricka.
                              Lite fisk fick vi oxå med oss hem.
                              Dom simmar än så länge i källaren.
                              Agneta

                              Kommentar

                              • drd
                                • March 2004
                                • 5586

                                Det var en trevlig tillställelse dom ordnade där uppe i götet igår ju

                                Fick en del roliga kort tagna under dagen och en del fisk med hem oxå ju.
                                Dom verkar må hyffsat än så länge och dom nyinropade dvärgcikliderna simmar i 720 karet tillsammans med en guldancistrus och dom små jordätarna som kom från Kaj P.

                                Stanna ju till hos kaj på vägen söderut igen och bytte lite blandade mollys som mest var fläckiga mot svarta istället och trots att dom simma i kajs saltvatten så verkar dom må kanon än iaf

                                Slänger upp lite kort från gårdagen
                                Bifogade filer
                                ________________________________________________

                                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...