Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Salta Katten
    • March 2008
    • 740

    Jag vill också vara med! Både på lustgårdar och kräftskiva.

    Kommentar

    • Ibanez
      • July 2006
      • 853

      skulle gärna följt med.. men skall spela på ett bröllop den dagen.. skall kolla upp om ja kan va med ngt av tillställningarna..
      Era fiskar ger jag mina till frukost..

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Ibanez
        skulle gärna följt med.. men skall spela på ett bröllop den dagen.. skall kolla upp om ja kan va med ngt av tillställningarna..
        Dom får väl flytta bröllopet

        Jag sätter upp dig på listan Salta Katten



        Nytt Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva + Göteborgs Lustgårdar.
        Tider: Lördagen den 16 augusti
        Evenemang 1: Kl. 13:30 - Trädgårdsföreningen, Göteborg
        Evenemang 2: Kl. 17:00 - Kräftskiva + kolla på akvarier i Partille
        Program:
        Evenemang 1 - I Göteborg pågår just nu på några olika ställen Europas största trädgårdsutställning. Den kallas för Göteborgs Lustgårdar. De intressantaste delarna av denna utställning äger rum i Trädgårdsföreningen (bl.a. med flera olika tematrädgårdar) mitt i Göteborg. Här ser ni en karta över området.
        Entréavgiften till Trädgårdsföreningen är 100 kr (fritt för barn under 15).
        Evenemang 2 - Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
        Vi samlas för fika hos Maria-Sjöjungfru och kollar på akvarier. Kräftskivan blir sedan hos Kjell Fohrman där det finns akvarier, dammar och blomster att titta på.
        Man tar själv med sig kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så dem som vill kan ta med och grilla kött istället om man inte gillar havets frukter.
        En del annat köper vi in gemensamt - vi återkommer med kostnaden för detta - det rör sig dock om ganska små summor.

        VIKTIGT - OBS OBS OBS.
        Anmäl dig först när du vet att du/ni kan komma. Vid vår senaste träff hoppade hälften av de anmälda av och det är oförskämt mot de som har slitit häcken av sig med matlagning (senast fick mycket mat slängas) och fixat och donat på andra sätt. Så anmäl er för först när ni vet att ni kan komma.

        ANMÄLDA: Man kan anmäla sig för ett av evenemangen, eller för bägge.
        Göteborgs Lustgårdar:
        Kjell Fohrman + bättre hälft
        Maria-Sjöjungfru
        Raskens x 2 + 1 yngel
        Annika
        fifi
        staan + 2 yngel
        Annaica
        lillfrasse
        Lasse + Lisa
        Salta katten
        Totalt 16 st
        Kräftskiva
        Kjell Fohrman + bättre hälft
        Maria-Sjöjungfru + sjöjungman + 2 yngel
        Raskens x 2 + 1 yngel
        Annika
        fifi
        staan + 2 yngel
        lillfrasse
        Lasse + Lisa
        Salta Katten
        Totalt 18 st

        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
        Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldsiar är välkomna till denna aktivitet)
        Ett glatt humör
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          hehe.. elelr så drar ja mig ur nu inpå spurten o säger att ja heller vill kolla fisk..

          skall kolla hur det blir och anmäler mig så snart ja vet..
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Kräftskivan blir ju hemma hos mig - lägger in några foton hemifrån som visar att det även finns annat att kolla på en akvarier.
            Bifogade filer
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Kräftskivan blir ju hemma hos mig - lägger in några foton hemifrån som visar att det även finns annat att kolla på en akvarier.
              När slog din näckros ut Kjell den vita,när jag var ute nu i morse så såg jag att min knopp hade börjat men nu så har nästan min vita slagit ut helt på dessa timmar,är det på västkusten det bästa vädret är
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                När slog din näckros ut Kjell den vita,när jag var ute nu i morse så såg jag att min knopp hade börjat men nu så har nästan min vita slagit ut helt på dessa timmar,är det på västkusten det bästa vädret är
                Det minns jag inte - men just nu verkar det nästan som om näckrosorna har "blommat över". Eftersom det just nu bara är 3 utslagna (varav 2 vita) och det var säkert mer än 10 för någon månad sedan.

                Detsamma gäller väl för det mesta runt dammen - "grönsakerna" runt dammen blommade betydligt mer för någon månad sedan.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Det minns jag inte - men just nu verkar det nästan som om näckrosorna har "blommat över". Eftersom det just nu bara är 3 utslagna (varav 2 vita) och det var säkert mer än 10 för någon månad sedan.

                  Detsamma gäller väl för det mesta runt dammen - "grönsakerna" runt dammen blommade betydligt mer för någon månad sedan.
                  För en månad sedanmina börjat komma nu
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Raskens
                    • April 2006
                    • 933

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Kräftskivan blir ju hemma hos mig - lägger in några foton hemifrån som visar att det även finns annat att kolla på en akvarier.
                    Va kul då tar vi med baddräkter då till ungarna.
                    Agneta

                    Kommentar

                    • Annika
                      • January 2002
                      • 2518

                      Ursprungligen postat av Raskens
                      Va kul då tar vi med baddräkter då till ungarna.
                      Jag vill också bada

                      Kommentar

                      • Raskens
                        • April 2006
                        • 933

                        Ursprungligen postat av Annika
                        Jag vill också bada
                        Det får du så gärna. I alla fall för mig
                        Agneta

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Kan bli lite problematiskt att krångla sig ner mellan näckrosbladen
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Pannecke
                            • January 2005
                            • 1325

                            Hur många platser finns det vid kräftskivan? Finns det någon plats kvar, bara så att man vet. Skulle vilja komme med vit inte riktig än om det krockar med annat.
                            /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

                            Gå gärna in och titta på vår hemsida.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Pannecke
                              Hur många platser finns det vid kräftskivan? Finns det någon plats kvar, bara så att man vet. Skulle vilja komme med vit inte riktig än om det krockar med annat.
                              Vi har inte satt någon maxgräns så du behöver inte oroa dig det finns plats
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Nytt Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva + Göteborgs Lustgårdar.
                                Tider: Lördagen den 16 augusti
                                Evenemang 1: Kl. 13:30 - Trädgårdsföreningen, Göteborg
                                Evenemang 2: Kl. 17:00 - Kräftskiva + kolla på akvarier i Partille
                                Program:
                                Evenemang 1 - I Göteborg pågår just nu på några olika ställen Europas största trädgårdsutställning. Den kallas för Göteborgs Lustgårdar. De intressantaste delarna av denna utställning äger rum i Trädgårdsföreningen (bl.a. med flera olika tematrädgårdar) mitt i Göteborg. Här ser ni en karta över området.
                                Entréavgiften till Trädgårdsföreningen är 100 kr (fritt för barn under 15).
                                Evenemang 2 - Den årliga traditionella kräftskivan i Partille.
                                Vi samlas för fika hos Maria-Sjöjungfru och kollar på akvarier. Kräftskivan blir sedan hos Kjell Fohrman där det finns akvarier, dammar och blomster att titta på.
                                Man tar själv med sig kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så dem som vill kan ta med och grilla kött istället om man inte gillar havets frukter.
                                En del annat köper vi in gemensamt - vi återkommer med kostnaden för detta - det rör sig dock om ganska små summor.

                                VIKTIGT - OBS OBS OBS.
                                Anmäl dig först när du vet att du/ni kan komma. Vid vår senaste träff hoppade hälften av de anmälda av och det är oförskämt mot de som har slitit häcken av sig med matlagning (senast fick mycket mat slängas) och fixat och donat på andra sätt. Så anmäl er för först när ni vet att ni kan komma.

                                ANMÄLDA: Man kan anmäla sig för ett av evenemangen, eller för bägge.
                                Göteborgs Lustgårdar:
                                Kjell Fohrman + bättre hälft
                                Maria-Sjöjungfru
                                Raskens x 2 + 1 yngel
                                Annika
                                fifi
                                staan + 2 yngel
                                Annaica
                                lillfrasse
                                Lasse + Lisa
                                Salta katten
                                Totalt 16 st
                                Kräftskiva
                                Kjell Fohrman + bättre hälft
                                Maria-Sjöjungfru + sjöjungman + 2 yngel
                                Raskens x 2 + 1 yngel
                                Annika
                                fifi
                                staan + 2 yngel
                                lillfrasse
                                Lasse + Lisa
                                Salta Katten
                                Totalt 18 st

                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                                Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldsiar är välkomna till denna aktivitet)
                                Ett glatt humör
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...