Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    phew guy, jag trodde nästan du menade en persons 700årskalas!
    Men det kan bero på att klockan är sent och jag ska åka buss till mina föräldrar och överraska dem om två timmar *hehe* appropå ingenting.

    Maxb, vad snällt av dig att fråga! Jag lär ju bli hungrig så reservera en macka till fifi, dock så är jag vegan, men det är ganska enkelt det med - mjölkfritt margarin bara. "Jag är ju i alla fall inte glutenintolerant" [gammalt veganordspråk].
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      Ursprungligen postat av fifi
      Maxb, vad snällt av dig att fråga! Jag lär ju bli hungrig så reservera en macka till fifi, dock så är jag vegan, men det är ganska enkelt det med - mjölkfritt margarin bara. "Jag är ju i alla fall inte glutenintolerant" [gammalt veganordspråk].
      De är vi två Jag funderar på om inte även jag ska bidra med något mackigt jag med. De flesta har ju med sig sötsaker.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Jacob
        • August 2005
        • 78

        Jag hänger gärna med till Lasse och de andra ställena. Trots att man inte bor så långt ifrån så jag har faktiskt inte varit på något av ställena...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Besök hos Lasse Forsberg i Bohus.
          Tid
          : Lördagen den 21/4
          Program: Vi besöker först några affärer. Förslag: Torslanda Zoologiska (Lasse har ett av sina saltvattensakvarier stående där) samt Havanna Zoo och Nols CIklidhobby (bägge ligger ganska nära där Lasse bor).
          Lasse har inte så många eller stora akvarium att kolla på - utan istället få och extremt små saltvattensakvarium. Läs hans artikel här http://www.zoopet.com/index.php?opti...1&Item id=206
          Lasse fixar kaffet - men vi får plocka med oss tilltugget (ange i denna tråd om ni kan fixa något)

          Anmälan (max 15 st):
          Kjell Fohrman
          ansjo (tar med vetebröd)
          Guy Palm
          fifi (tar med modifierad chokladkaka)
          Stew
          batski (tar också med sig något att äta)
          Muppins
          MaxB (tar med något mackigt)
          v70d5 + en vuxen + 1 yngel
          Maria Sjöjungfru + lillyngel
          Jacob
          Totalt 14 st

          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
          Goldmedlem (eller nära anhörig till en sådan)
          Ett glatt humör
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Fyra saker:
            1/ Vi samlas på lördag ute på Torslanda Zoologiska. Vilken tid (de öppnar 10.00) - tycker att vi låter de långväga deltagarna bestämma - dvs Halmstadborna
            2/ Någon som inte har fixat plast i en bil på lördag? Säg till i så fall - jag är t.ex. ensam i min bil.
            3/ MaxB - fixar du fram en macka per person.
            4/ En helt annan sak - någon som går och skrotar på fredag förmiddag (strax efter 10.00)? I så fall behöver jag jag lite bärhjälp här hemma - glaset till mitt 3.000 liters akvarium anländer nämligen då och det skall in i huset.

            PS. Ytterligare några kan gärna anmäla sig till lördagsträffen.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Me Fix!
              Jag har snackat med mack-tanten och hon står beredd

              Kommentar

              • Tenkare
                • May 2005
                • 2519

                Jag är ledsen att jag inte kan hänga med på något alls just nu. Men vi ska snart ha vårt andra "yngel" här hemma och det är bara för mycket att göra och jag vill för allt i världen inte missa förlossningen, både av ren självbevarelsedrift och för att det är det absolut "tyngsta" jag någonsin varit med om. Men jag lovar att i framtiden ska jag fösöka ta mig mera tid att hänga med på evenemang.
                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                Min zon Min Tenkare

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  1/ Vi samlas på lördag ute på Torslanda Zoologiska. Vilken tid (de öppnar 10.00) - tycker att vi låter de långväga deltagarna bestämma - dvs Halmstadborna
                  Vi kommer att försöka vara där 10,00
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    OK Guy - vi säger dock 10.30. Kanske inte så kul för affären om vi kommer ett helt gäng direkt när de öppnar.


                    Besök hos Lasse Forsberg i Bohus.
                    Tid
                    : Lördagen den 21/4 - samling kl 10.30 vid Torslanda Zoologiska
                    Program: Vi besöker först några affärer. Förslag: Torslanda Zoologiska (Lasse har ett av sina saltvattensakvarier stående där) samt Havanna Zoo och Nols CIklidhobby (bägge ligger ganska nära där Lasse bor).
                    Lasse har inte så många eller stora akvarium att kolla på - utan istället få och extremt små saltvattensakvarium. Läs hans artikel här http://www.zoopet.com/index.php?opti...1&Item id=206
                    Lasse fixar kaffet - men vi får plocka med oss tilltugget (ange i denna tråd om ni kan fixa något)

                    Anmälan (max 15 st):
                    Kjell Fohrman
                    ansjo (tar med vetebröd)
                    Guy Palm
                    fifi (tar med modifierad chokladkaka)
                    Stew
                    batski (tar också med sig något att äta)
                    Muppins
                    MaxB (tar med något mackigt)
                    v70d5 + en vuxen + 1 yngel
                    Maria Sjöjungfru + lillyngel
                    Jacob
                    Totalt 14 st

                    Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                    Goldmedlem (eller nära anhörig till en sådan)
                    Ett glatt humör

                    1/ Någon som inte har fixat plats i en bil på lördag? Säg till i så fall - jag är t.ex. ensam i min bil.
                    2/ En helt annan sak - någon som går och skrotar på fredag förmiddag (strax efter 10.00)? I så fall behöver jag jag lite bärhjälp här hemma - glaset till mitt 3.000 liters akvarium anländer nämligen då och det skall in i huset.

                    PS. Ytterligare några kan gärna anmäla sig till lördagsträffen.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • fifi
                      • August 2006
                      • 695

                      Ursprungligen postat av batski
                      De är vi två Jag funderar på om inte även jag ska bidra med något mackigt jag med. De flesta har ju med sig sötsaker.
                      Men sötsaker är ju gott ;> Är en äkta gottegris mellan varven! Och då kommer det finns chokladkaka till dig med att äta, och alla andra såklart!

                      Om jag känner mig väldigt huslig kanske jag fixar någon typ bönröra.. Men jag lovar ingenting så har jag ingenting brutit

                      Just det ja! Jag undrar ifall det är ok med alla ifall jag tar med mig mina hundar? Är Lasse allergisk eller av någon anledning inte vill ha vovvar i huset? Är någon annan allergisk? De är väldigt snälla och små, vana vid att springa i zoobutiker med mamma Och tycker inte om att vara ensamma hemma nämligen, men jag kan alltid fixa hundvakt men vad tror ni? Är det okej med er?
                      mvh
                      Fifi

                      I'm so cute, I poop rainbows.

                      Kommentar

                      • Maria - Sjöjungfru

                        • January 2004
                        • 4236

                        Ja, Lasse kan jag ju inte svara för, men jag har med mig en hundälskande 11-åring i alla fall
                        Maria - Sjöjungfru

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av fifi
                          Men sötsaker är ju gott ;> Är en äkta gottegris mellan varven! Och då kommer det finns chokladkaka till dig med att äta, och alla andra såklart!

                          Om jag känner mig väldigt huslig kanske jag fixar någon typ bönröra.. Men jag lovar ingenting så har jag ingenting brutit

                          Just det ja! Jag undrar ifall det är ok med alla ifall jag tar med mig mina hundar? Är Lasse allergisk eller av någon anledning inte vill ha vovvar i huset? Är någon annan allergisk? De är väldigt snälla och små, vana vid att springa i zoobutiker med mamma Och tycker inte om att vara ensamma hemma nämligen, men jag kan alltid fixa hundvakt men vad tror ni? Är det okej med er?
                          Allergiska är dom inte - men han har några katter och hur det funkar vet jag inte. Jag kollar
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • batski
                            • October 2004
                            • 8891

                            Jag har tyvärr fått förhinder, så vi får ses en annan gång.
                            "The animals of the world exist for their own reasons.
                            They were not made for humans
                            any more than black people were made for whites
                            or women for men." - Alice Walker

                            Kommentar

                            • Raskens
                              • April 2006
                              • 933

                              Ursprungligen postat av fifi
                              Just det ja! Jag undrar ifall det är ok med alla ifall jag tar med mig mina hundar? Är Lasse allergisk eller av någon anledning inte vill ha vovvar i huset? Är någon annan allergisk? De är väldigt snälla och små, vana vid att springa i zoobutiker med mamma Och tycker inte om att vara ensamma hemma nämligen, men jag kan alltid fixa hundvakt men vad tror ni? Är det okej med er?

                              Det är ok för vår del. Eventuellt tar vi med vårt "monster" men han får hålla sig i bilen och på utsidan isf!
                              Agneta

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Besök hos Lasse Forsberg i Bohus.
                                Tid
                                : Lördagen den 21/4 - samling kl 10.30 vid Torslanda Zoologiska
                                Program: Vi besöker först några affärer. Förslag: Torslanda Zoologiska (Lasse har ett av sina saltvattensakvarier stående där) samt Havanna Zoo och Nols CIklidhobby (bägge ligger ganska nära där Lasse bor).
                                Lasse har inte så många eller stora akvarium att kolla på - utan istället få och extremt små saltvattensakvarium. Läs hans artikel här http://www.zoopet.com/index.php?opti...1&Item id=206
                                Lasse fixar kaffet - men vi får plocka med oss tilltugget (ange i denna tråd om ni kan fixa något)

                                Anmälan (max 15 st):
                                Kjell Fohrman
                                ansjo (tar med vetebröd)
                                Guy Palm
                                fifi (tar med modifierad chokladkaka)
                                Stew
                                Muppins
                                MaxB (tar med något mackigt)
                                v70d5 + en vuxen + 1 yngel
                                Maria Sjöjungfru + lillyngel
                                Jacob
                                Totalt 13 st

                                Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                                Goldmedlem (eller nära anhörig till en sådan)
                                Ett glatt humör

                                1/ Någon som inte har fixat plats i en bil på lördag? Säg till i så fall - jag är t.ex. ensam i min bil.
                                2/ En helt annan sak - någon som går och skrotar på fredag förmiddag (strax efter 10.00)? I så fall behöver jag jag lite bärhjälp här hemma - glaset till mitt 3.000 liters akvarium anländer nämligen då och det skall in i huset.

                                PS. Ytterligare några kan gärna anmäla sig till lördagsträffen.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...