Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    Härligt kjelle att du hänger på...
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      (åker till Teneriffa den 20)
      Då kan du ju städa upp efter min stora som kommer hem den 12:e
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        Lördagen den 17:e februari gör vi ett besök hemma hos malawijanne för att kolla in hans malawiodling som är väl värt ett besök även om man inte har malawisar som preferens!! Vi skall vara i Mölnlycke klockan 12.00, dessförinnan borde vi väl kunna hinna med ett eller två besök i någon akvarieaffär. Jag föreslår Tropen eller Gubbero eller varför inte zookompaniet? Skriv gärna ner era egna önskemål. Gärna någon frivillig fikafixare med! Jag kan ordna med dryck som dricka och kaffe!

        Program: Vi träffas i någon akvarieaffär som vi enats om för en vidare färd mot Mölnlycke för att se hur malawijanne ordnat till sin odlingslokal.
        Tid: Lördagen den 17:e februari klockan 10.30, 12.00 i Mölnlycke
        Plats: Mölnlycke - exakt adress skickas med pm till de som anmäler sig

        Anmälda
        Maria (i Lenmar)
        cobra
        Zone
        Maria Sjöjungfru och lillstumpan
        Kjell
        Totalt 6 anmälda

        Medl.krav i Zoopetklubb Väst
        1/ Ett glatt humör på träffarna
        2/ Zoopet Gold-medlem (samt anhöriga till dessa)

        Har Ni några idéer/önskemål om vilken affär vi besöker först? Om vi ens gör något före?

        Vad kul att du kunde hänga med Kjell!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Härligt kjelle att du hänger på...
          Detta vill man ju inte missa

          Då kan du ju städa upp efter min stora som kommer hem den 12:e
          Kan inte hon komma med på träffen så man kan få lite soltips

          Tycker för övrigt att fler skall ta chansen att komma med i detta "race". Även om man nu inte är så himla intresserad av Malawi (just nu kanske inte mitt största intresse) och man redan besökt malawijanne några gånger (som jag) så finns det ändå mycket att kolla på så man kommer gärna igen. Det är en mycket välordnad och bra skött anläggning med en massa vackra fiskar där man kan få en hel del ideer.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            Tyvärr så jobbar jag så jag kan ej följa med, MEN jag vill verkligen rekomendera er att göra detta besök om ni har möjlighet för bättre kvalitet och färg på malawi finns nog inte att uppbringa. Här finns fiskar vars färger jag inte visste att det fanns. Dessutom är värdparet mycket kunniga och trevliga.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              Skulle ju vara trevligt förståss , men jag tror inte jag kommer loss den helgen, vad blir nästa event?

              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • malawijanne
                • October 2006
                • 504

                ja jag får väl göra lite reklam för mig då för intresset verkar inte vara så stort.
                jag har lagt ut lite bilder på mina kar och en del fiskar som jag har på ciklid.s
                sök på malawijanne i forumet klicka fisk och akvarierelaterade ämnen ta sedan sidan 3.
                sedan odlar jag inte bara malawi,jag odlar även 11 sorter av tanganyika, har två diskusbaljor, drar fram lite ancistrus, men huvuddelen är malawi ca 50 arter. och sedan måste jag tillägga att det är trevligt att kjell kunde hänga på, trots att vi har lite meningsskliljakter när vi diskuterar på forumet på ciklid.se.mvh janne

                Kommentar

                • Maria - Sjöjungfru

                  • January 2004
                  • 4236

                  Här menar han
                  Maria - Sjöjungfru

                  Kommentar

                  • Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

                    Lyfter tråden igen då för att se till att ingen missar detta!! Malawijanne har en jättefin odlingslokal som är jätteintressant att se. Oavsett om man har ett malawiintresse eller inte så är detta ett jättebra tillfälle att öka på sina akvariekunkaper! Att Janne och fru är oerhört trevliga ju höjer resans attraktionsvärde !
                    Senast redigerad av Lenmar; 07 February 2007, 16:00.
                    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                    Kommentar

                    • *Ulrica*
                      • June 2006
                      • 682

                      Ja, just det! Kom just på denna träff! Så underbart utmärkt för mej som just bestämt att jag ska börja med Malawiciklider! Jag har skaffat ett 375 liters kar och har nu tänkt fylla det med malawisar. Det ska blir superkul och det bästa är att gubben också stöder detta då han gillar "färgglada fiskar" och inte är mycket för "rötter och växter och skit" i karen...

                      Så denna träffen ser jag väldigt mycket fram till! Ynglet ska heller inte med så det finns inget som kan stoppa mej från att stanna kvar och njuta lääääänge!

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        Lördagen den 17:e februari gör vi ett besök hemma hos malawijanne för att kolla in hans malawiodling som är väl värt ett besök även om man inte har malawisar som preferens!! Vi skall vara i Mölnlycke klockan 12.00, dessförinnan borde vi väl kunna hinna med ett eller två besök i någon akvarieaffär. Jag föreslår Tropen eller Gubbero eller varför inte zookompaniet? Skriv gärna ner era egna önskemål. Gärna någon frivillig fikafixare med! Jag kan ordna med dryck som dricka och kaffe!

                        Program: Vi träffas i någon akvarieaffär som vi enats om för en vidare färd mot Mölnlycke för att se hur malawijanne ordnat till sin odlingslokal.
                        Tid: Lördagen den 17:e februari klockan 10.30, 12.00 i Mölnlycke
                        Plats: Mölnlycke - exakt adress skickas med pm till de som anmäler sig

                        Anmälda
                        Maria (i Lenmar)
                        cobra
                        Zone
                        Maria Sjöjungfru och lillstumpan
                        Kjell
                        *Ulrica*
                        Totalt 7 anmälda

                        Medl.krav i Zoopetklubb Väst
                        1/ Ett glatt humör på träffarna
                        2/ Zoopet Gold-medlem (samt anhöriga till dessa)

                        Har Ni några idéer/önskemål om vilken affär vi besöker först? Om vi ens gör något före?

                        Vad roligt Ulrica!!
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • *Ulrica*
                          • June 2006
                          • 682

                          Ursprungligen postat av Lenmar
                          Har Ni några idéer/önskemål om vilken affär vi besöker först? Om vi ens gör något före?
                          Jag är inte så noga med att göra något före. Det skulle vara Tropen då, för där har jag aldrig varit. Jag kan förövrigt köpa nån låda med kakor att ta med.

                          Kommentar

                          • cobra
                            • December 2004
                            • 1743

                            Lyfter tråden igen då för att se till att ingen missar detta!! Malawijanne har en jättefin odlingslokal som är jätteintressant att se. Oavsett om man har ett malawiintresse eller inte så är detta ett jättebra tillfälle att öka på sina akvariekunkaper! Att Janne och fru är oerhört trevliga ju höjer resans attraktionsvärde !
                            Fotosidan.se

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Skall vi träffas innan på Tropen då - när i så fall?
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Lenmar
                                • February 2004
                                • 6154

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Skall vi träffas innan på Tropen då - när i så fall?
                                Ja, hur gör vi? Tropen öppnar 11.00 så det blir ju tajt med tid... I så fall gäller det att bara röjja runt där en halvtimme, fast det kanske räcker ? Herkules eller Zookompaniet öppnar båda klockan 10.00. Vad tycker ni andra? Jag slänger ihop en kladdig chokladkaka och lite grädde och hallon! Om det är OK?
                                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...