Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amazonfarmen
    • June 2006
    • 508

    GLÖM INTE att GOC har träff med föredrag i Örebro den 4:e November!!

    Allt kul verkar vara samtidigt!!

    Så man får välja, och vi väljer GOC!

    //Calle
    www.goc.se

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      Synd jag bor vid Malmö ni verkar ha helkul. jag är för lat att starta något liknande down here.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av amazonfarmen
        GLÖM INTE att GOC har träff med föredrag i Örebro den 4:e November!!

        Allt kul verkar vara samtidigt!!

        Så man får välja, och vi väljer GOC!

        //Calle
        Lite tråkigt att det kolliderar med akvarieutställningen i Malmö. För min del blir det nog detta evenemang eftersom, det så sällan arrangeras akvarieutställningar i Sverige

        Så snart programmet är klart för GOC-mötet så maila det till mig så jag kan lägga in det i "Utställningar och möten".
        Såg förövrigt att Janne Ekström (ordförande i GOC) hade en artikle inne i senaste numret av den tyska tidningen Aquaristik Fachmagazin - trevligt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          Ursprungligen postat av miluhe
          Synd jag bor vid Malmö ni verkar ha helkul. jag är för lat att starta något liknande down here.
          Det finns bred fin väg hela vägen upp till oss ju
          Förövrigt är det snart på tiden att vi åker ner en sväng tycker jag Och det blir det ju i november såg jag nu *S*
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • amazonfarmen
            • June 2006
            • 508

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Lite tråkigt att det kolliderar med akvarieutställningen i Malmö. För min del blir det nog detta evenemang eftersom, det så sällan arrangeras akvarieutställningar i Sverige

            Så snart programmet är klart för GOC-mötet så maila det till mig så jag kan lägga in det i "Utställningar och möten".
            Såg förövrigt att Janne Ekström (ordförande i GOC) hade en artikle inne i senaste numret av den tyska tidningen Aquaristik Fachmagazin - trevligt
            Tyvärr så blir det nog så att något kolliderar, men vi hoppas att det blir många som kommer till BÅDA aktiviteterna.

            Tack för att du har lagt in detta i "Utställningar och möten".

            Janne är en otroligt duktig akvarist, så vi är stolta över att ha honom som ordförande

            //Calle
            www.goc.se

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154


              Kom igen gänget! Nu är det hög tid att dra igång SOLDANSEN igen!! Kraftig nedräkning på G!! SEX dagar kvar. Har ni skaffat kräftor än?

              Senast redigerad av Lenmar; 13 August 2006, 18:30.
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Maria - Sjöjungfru

                • January 2004
                • 4236

                Ja nu é det dags för soldansen igen Kräftor har i alla fall jag beställt, så det är bara att hoppas på gôtt väder hela veckan så priset håller sig på en human nivå
                Maria - Sjöjungfru

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Tyvärr så måste vi stryka oss då. Jag måste få igång vattenautomatiken innan jag åker till skottland om två veckor. (Kunde ju inte åka till Irland iår o riskera att Kjell torrlagt ön på Guiness o Smitwicks) Sorry hade varit kul o va med iår. Men Calle o Madde klarar nog att hålla igång för mig också.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Lördagen den 19 Augusti blir det Kräftskiva i Öjersjö, Partille.

                    På dagen tar vi en tur till
                    Tropen , Ciklidhuset och kanske kan vi hinna med en sväng till Nol oxå. Eller varför inte en tur till Gubbero Jag skall hämta mina kräftor i närheten där

                    Förslag på rutt:

                    Gubbero - Nol - Tropen - Ciklidhuset.
                    Fria aktiviteter
                    Kräftskiva samling kl. 17

                    Kan någon hjälpa till med lite tider.


                    Anmälda
                    Maria - Sjöjungfru + Sjöjungman + 2 yngel
                    Kjell Fohrman + Bättre hälft
                    Micke + Carolina och Pontus
                    Len + mar
                    Amazonfarmen + farmarhustru
                    muppins
                    MagicFingers + sambo
                    p-ö
                    Zone + bättre hälft + yngel
                    Totalt 20 st (varav 4 st barn)

                    Krav: Goldmedlem eller anhöriga till dessa samt ett glatt humör

                    Till den som vill sova över så finns det ett vandrarhem alldeles i närheten. Länk till Vandrarhemmet

                    Litet tillägg:
                    Var och en tar med sig kräftor (eller om man nu vill äta nå´t annat) dricka och gärna kylbag (det lär vara ganska fullt i min lilla kyl)


                    Maria_Sjöjungru fixar med bröd, smör, lite dipsåser och kaffe.
                    Bord och stolar och partytält finns.
                    Lenmar fixar plastmuggar, plastbestick, ev. pappersduk, servetter och sån´t
                    p-ö fixar fikabröd
                    Micke fixar snacks (t ex chips, jordnötter eller vad ni vill)
                    Kjell + bättre hälft fixar en pastasallad





                    Andra höstaktiviteter:
                    16 September: Vi besöker MagicFingers.
                    Oktober:
                    Inget klart än men i denna månad vi har Akvariets Dag med utställning i Århus (21-22). Vad tycker ni - skall vi göra detta till en Zoopetvästaktivitet? Är någon intresserad - förutom undertecknad, kaj.p och ev. Lenmar?

                    November:
                    4/11 - Resa till Akvarieutställningen i Malmö
                    25/11 - Vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion?

                    December:
                    ??/12 - Glöggkväll hos Lenmar
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      4/11 då är ett löddebesök i planeringsstadiet oxå hoppas jag så bjuder jag på stekt altum och kaffe
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • drd
                        • March 2004
                        • 5586

                        Förresten med lite pusslande så kanske jag kan kika in på kräftskivan på lördag men jag måste komma med kort varsel isåfall och ha sovplats
                        Ska segla tjörn runt på dagen först men sen på kvällen så är det antingen ett par alternativ.

                        1. Dricka lite bira och sova i båten.
                        2. Åka hem direkt efter seglingen om min bil vart lagad i kungälv i veckan.
                        3. Kräftskivedeltagande i partille om sovplats kan erbjudas (har sovsäck).

                        ________________________________________________

                        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                        Kommentar

                        • Lenmar
                          • February 2004
                          • 6154

                          Ursprungligen postat av drd
                          Förresten med lite pusslande så kanske jag kan kika in på kräftskivan på lördag men jag måste komma med kort varsel isåfall och ha sovplats
                          Ska segla tjörn runt på dagen först men sen på kvällen så är det antingen ett par alternativ.

                          1. Dricka lite bira och sova i båten.
                          2. Åka hem direkt efter seglingen om min bil vart lagad i kungälv i veckan.
                          3. Kräftskivedeltagande i partille om sovplats kan erbjudas (har sovsäck).

                          Amazonfarmen sover hos oss och det finns säkert plats för en sovsäck på soffan skulle jag tro ! Här finns säkert parkering med i så fall! Fundera du tills du vet, inbjudan står kvar!
                          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                          Kommentar

                          • drd
                            • March 2004
                            • 5586

                            Kalas !

                            Jag kanske kan preliminärboka soffan och ett tjog me kräffsisar så tar ja med snapsen själv
                            ________________________________________________

                            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                            Kommentar

                            • amazonfarmen
                              • June 2006
                              • 508

                              Låter super!
                              Du fixar du frukost till oss alla, Ägg & Bacon blir bra!

                              Farmarna
                              Senast redigerad av amazonfarmen; 14 August 2006, 22:59.
                              www.goc.se

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av drd
                                Kalas !

                                Jag kanske kan preliminärboka soffan och ett tjog me kräffsisar så tar ja med snapsen själv
                                Kräftor och dricka tar var och en med själv.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...