Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Micke
    Det låter bra Kjell, men när du skriver vi så kan ju din insats ha varit begränsad till arbetsledning
    Vilket är jobbigt nog
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • S_sund
      • July 2004
      • 1904

      Ursprungligen postat av Micke
      Det låter bra Kjell, men när du skriver vi så kan ju din insats ha varit begränsad till arbetsledning
      Kanske där skillnaden är? Jag bygger själv om hela köket, dushen, tvättstugan och ett vinterbonat uterum på 25m² uppe på en balkong...först därefter skall jag agera arbetsledare då jag skall leja folk till att bygga om panna o pannrum.... Fast du klår mig rejält när det gäller ditt nya akvarieprojekt!

      Men som sagt...skall se om man inte vågar visa sig på någon Zoopetväst möte till hösten. Micke vågade ju hänga med till Halmstad och vågar han kan ni ju inte vara farliga? ...
      450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
      Min Blogg
      För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Definitivt inte - menade snarare att du OCKSÅ borde komma på andra "rena" västaktiviteter

        Till exempel på kräftskivan eller besöket hos MagicFingers - för övrigt brukar ju också MagicFingers stå för ungefär 1/3 av ALLA poster på auktionen så det finns ju en hel del att titta på där

        ,hmm.. skall se om jag kan stå för 50% iår *lol*.., och det är ju inte direkt som om ni kommer se så mkt av dom prylarna jag planerar att auktionera ut(om nu någon inte VILL det specifikt då),
        vidare så bor vi ju bara i en 2-a så det kan komma bli begränsat.. allternativt att man tar besök på lördag och söndag en helg... vi spånar på där mer ingående hur vi skall lösa det ..

        vidare hittade jag ett yngel i karet idag..., bara det att jag har INGA levandefödare i karet..., att välja mellan : Scalare, Botia striata, spetsstjärtsmakropod, siamesisk algätare, Ancistrus, Boliviansk, Cutterciklid eller corydoras... så ser det ut som en makropd i miniformat, jag é jättestolt..., TYV. så har en av dom vuxna gått bort:/, så jag trodde inte det skulle vara en sådan alls, men det é mest troligt...
        kameran é inte här kan inte fota, skall se om jag hinner få fatt i en ......
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          När det ska besökas akvarieutställningen i malmö så kan jag koka lite jawa och bjuda in dom som ska söderut på lite kaffe och fisktitt
          Ska försöka hålla mig hemma då oxå
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            När det ska besökas akvarieutställningen i malmö så kan jag koka lite jawa och bjuda in dom som ska söderut på lite kaffe och fisktitt
            Det tackar vi för, bara vi inte blir utskällda
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

              Oktober:
              Inget klart än men i denna månad vi har Akvariets Dag med utställning i Århus (21-22). Vad tycker ni - skall vi göra detta till en Zoopetvästaktivitet? Är någon intresserad - förutom undertecknad och kaj.p?
              November:
              Ja den 25 har ju ciklidgruppen sin auktion som lär bli ett Zoopetvästarrangemang också. Sedan har vi ju också akvarieutställningen i Malmö i början av månaden. Är några intresserade av att bege sig dit?
              December:
              Inga ideer - någon som har något tips på lämplig aktivitet?
              Oktober: Vi tycker det låter kul, jag å Lennie då, men har svårt att säga mer bestämt.... Kanske 89% säkert JA?

              November: Gärna Malmö och drd... ÄNTLIGEN ! Gillar ju javabönor!


              December: Jag röstar på glöggkväll hos Lenmar! Om nån vill komma förstås, annars kan jag å Lennie glögga själva.
              Senast redigerad av Lenmar; 21 July 2006, 22:15.
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Zone
                • February 2004
                • 680

                Ursprungligen postat av Lenmar
                December: Jag röstar på glöggkväll hos Lenmar! Om nån vill komma förstås
                Den träffen är den jag till 100% kan säga att jag skulle komma på !
                Senast redigerad av Zone; 22 July 2006, 00:50.
                MVH.
                Tommy.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  December: Jag röstar på glöggkväll hos Lenmar! Om nån vill komma förstås, annars kan jag å Lennie glögga själva.
                  Bra idé
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Det tackar vi för, bara vi inte blir utskällda
                    Närå....det är bara att hälsa ordentligt på lille hunden så e de lugnt
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Lenmar
                      Oktober: Vi tycker det låter kul, jag å Lennie då, men har svårt att säga mer bestämt.... Kanske 89% säkert JA?
                      Fler än undertecknad, kaj.p och Lenmars som är intresserade av Akvariest Dag i Århus 21-22/10.
                      Uppenbarligen kan det vara svårt med boende just den helgen - http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=91248 - så om det skall bli nån slags gemensam resa får vi nog kvicka på.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • batski
                        • October 2004
                        • 8891

                        Ursprungligen postat av Lenmar
                        December: Jag röstar på glöggkväll hos Lenmar! Om nån vill komma förstås, annars kan jag å Lennie glögga själva.
                        Glögg i december låter inte alls dumt
                        "The animals of the world exist for their own reasons.
                        They were not made for humans
                        any more than black people were made for whites
                        or women for men." - Alice Walker

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Vi kan fixa till en sallad till kräftskivan - men det behövs en till


                          Lördagen den 19 Augusti blir det Kräftskiva i Öjersjö, Partille.

                          På dagen tar vi en tur till
                          TropenCiklidleken och kanske kan vi hinna med en sväng till Nol oxå.
                          Tider kommer senare:

                          Anmälda (max 30 vuxna kan anmäla sig)
                          Maria - Sjöjungfru + Sjöjungman + Snäckan + 2 yngel
                          Kjell Fohrman + Bättre hälft
                          Micke + Carolina och Pontus
                          Kaj + Gisela och Fredrik
                          Len + mar
                          Amazonfarmen + farmarhustru
                          Guy Palm + Etelka
                          Pannecke + sambo + 2 barn
                          muppins
                          MagicFingers + sambo
                          p-ö
                          Zone + bättre hälft + yngel
                          Totalt 30 st (varav 7 st barn)

                          Krav: Goldmedlem eller anhöriga till dessa samt ett glatt humör

                          Till den som vill sova över så finns det ett vandrarhem alldeles i närheten. Länk till Vandrarhemmet

                          Litet tillägg:
                          Var och en tar med sig kräftor (eller om man nu vill äta nå´t annat) dricka och gärna kylbag (det lär vara ganska fullt i min lilla kyl)


                          Maria_Sjöjungru fixar med bröd, smör, lite dipsåser och kaffe.
                          Bord och stolar och partytält finns.
                          Lenmar fixar plastmuggar, plastbestick, ev. pappersduk, servetter och sån´t
                          p-ö fixar fikabröd
                          Micke fixar snacks
                          Kjell + bättre hälft fixar en pastasallad

                          Vem fixar ytterligare en sallad?

                          Andra höstaktiviteter:
                          September:
                          ??/9 - Vi besöker MagicFingers.

                          Oktober:
                          Inget klart än men i denna månad vi har Akvariets Dag med utställning i Århus (21-22). Vad tycker ni - skall vi göra detta till en Zoopetvästaktivitet? Är någon intresserad - förutom undertecknad, kaj.p och ev. Lenmar?

                          November:
                          4/11 - Resa till Akvarieutställningen i Malmö
                          25/11 - Vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion?

                          December:
                          ??/12 - Glöggkväll hos Lenmar.
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 July 2006, 10:56.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Micke
                            • January 2002
                            • 1718

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Vem fixar snacks?
                            Vi har tidigare erbjudit oss att fixa det om vi kan få lite hjälp med vad det finns för önskemål.
                            Mvh Michael Persson

                            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av Micke
                              Vi har tidigare erbjudit oss att fixa det om vi kan få lite hjälp med vad det finns för önskemål.
                              Sorry - jag kopierade den näst sista listan istället för den sista när jag la in en ny lista - ändrar ovan

                              Vilka snacks som önskas får andra uttala sig om - det är inte mitt gebit
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 July 2006, 11:06.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

                                Vi väntar in Marie´s schema över perioden innan vi kan sätta något datum för våran träff.....
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                                Nunc Est Bibendum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...