Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    Nu var man hemma igen efter en mycket trevlig dag hos goc i Trollhättan.

    Först var vi och titta i Stavre zoo och det var minnsan proppfullt i affären. Sen blev det pizza i en liten pizzeria med plats för 8 personer. Så vi fyllde den direkt. Först till kvarn...

    Sen åkte vi till goc´s möte och det blev först ett föredrag som var väldigt intressant om malar, givetvis, där vi fick lära oss lite om hur man ser könsskillnad, vika typer av malar som fanns mm. Men vart var lotterna!?!? Helt slut! Och jag som hade sett fram emot detta. Dom var sålda innan och inte som det stod i programet under pausen. *snyft* Jag som hade en sån attans tur förra året.

    Auktionen starta lite senare än beräknat och den helt underbara Ricard showade och spexade medans han auktionerade ut godset. Finns det någon bättre som auktionsförrättare än Ricard?

    Fick med mig 4 guldancistrus för 80 kr, en näckrosplanta för 50 kr, najas för 20 kr så nog var jag mer än nöjd.

    Tack alla för en mycket trevlig dag, fast det har man ju alltid med härliga akvarister. Hoppas att ni som hade kameran med er kan lägga in lite kort här på tråden.

    KraMarie
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • marcuspajp
      • July 2004
      • 448

      Jag fick inte med mig nått hem den här gången, annat än några roliga minnen och ett nytt pizzarecept.
      Salt är ballt

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        Ursprungligen postat av marcuspajp
        Jag fick inte med mig nått hem den här gången, annat än några roliga minnen och ett nytt pizzarecept.
        Kebabpizza med chips på! Attans smarrigt!
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          Ännu en UNDERBAR dag med fiskekompisarna. Längesen jag fick så många goa flabbisar!! Tack Zone och cobra för underbart sällskap. Ni har lite övning kvar när det kommer till det här med kartläsning bara ! Marie och jag skulle aldrig ta ut svängarna på det viset!!

          Vi var framme på Stavre zoo ca 11.30-11.45. Å där vart jag riktigt diskussugen må jag säga. Kebaben jag beställde levererades som pizza, lite snopen blev jag, men den slank ju med lätthet ner. Vill ju inte tappa formen ?? Vidare mot auktionslokalen efter ytterligare lite sightseeing!!

          Mycket intressant föredrag men svårt att sitta så länge på den obekväma stolen. Fick info om det mesta är det gäller malar. Vid utlottningarna så var lotterna slutsålda men Hasse från zoomässan gav mig en av sina vinstlotter så jag fick ändå en otroligt tjusig mal med mig hem, en L401. Varmt tack!! Vet inte vad jag skall göra för att tacka men jag lovar att aldrig säga nåt elakt om zoomässan utan vara en nöjd kund ALLTID hädanefter!!

          Auktionsutroparen var enastående jätteduktig och gjorde auktionen till en glad tilställning i år igen. Ja för ni som var med förra året så var det samma Rikard som stod för underhållningen !! Ropade in två påsar cryptocoryner för 50 kronor styck, en påse fiskmat till zone (ja han ville ju inte ha bensinpengar så ite fiskmat för fem kronor kunde han väl ta ), fyra guldancistrus för 70 kronor, två L 066 för 120 nåntingen styck. Den ena visade sig tyvärr vara stendöd när jag kom hem så det känns lite trist, det var ju ändå en del pengar. Han flaxade lite oroväckande i påsen så det var inte helt oväntat iofs... Lite tråkigt ändå....

          Resan hem var lika kul den med. Tusen tack för trevligt sällskap allihopa!!!

          Marie, köpte du inte tegelrör med?
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            Ursprungligen postat av Lenmar
            Tack Zone och cobra för underbart sällskap. Ni har lite övning kvar när det kommer till det här med kartläsning bara ! Marie och jag skulle aldrig ta ut svängarna på det viset!!



            Marie, köpte du inte tegelrör med?
            För det första så kommer vi två alltid rätt direkt när vi är ute på våra turneér. För det andra så måste jag meddela att ni gav oss vägbeskrivningen på pizzerian och vi kom rätt direkt, men ni kom efter en kvart fast det bara var 2 minuters resa till goc. Hur bär ni er åt egentligen???

            Ja just det... 2 tegelrör blev det med.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              Ursprungligen postat av Marie J
              För det första så kommer vi två alltid rätt direkt när vi är ute på våra turneér. För det andra så måste jag meddela att ni gav oss vägbeskrivningen på pizzerian och vi kom rätt direkt, men ni kom efter en kvart fast det bara var 2 minuters resa till goc. Hur bär ni er åt egentligen???
              Jag satt ju bak vettu!! Såg ingenting för cobras hövve....
              Senast redigerad av Lenmar; 25 March 2006, 21:07.
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                Ursprungligen postat av Lenmar
                Jag satt ju bak vettu!! Såg ingenting för cobras hövve....
                Ja då förstår jag att du inte såg någonting . Har dom inte förstått vilken utsökt vägvisare du är
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • MagicFingers
                  • November 2003
                  • 3136

                  Ursprungligen postat av Lenmar
                  Auktionsutroparen var enastående jätteduktig och gjorde auktionen till en glad tilställning i år igen. Ja för ni som var med förra året så var det samma Rikard som stod för underhållningen !!

                  två L 066 för 120 nåntingen styck. Den ena visade sig tyvärr vara stendöd när jag kom hem så det känns lite trist, det var ju ändå en del pengar.

                  Han flaxade lite oroväckande i påsen så det var inte helt oväntat iofs... Lite tråkigt ändå....


                  Resan hem var lika kul den med. Tusen tack för trevligt sällskap allihopa!!!
                  50]
                  Hmm, jag vet inte om jag uppskattade hans handhavande av auktionsgodset så mkt som vissa andra, dessutom att bara säga att en fisk är si eller så utan att läsa på lappen som står på, mjeeeee.... minus från mig på det, och att slänga tillbaka påsar med auktionsgods på bord, nej nej nej.

                  i övrigt fick jag med mig en L066 jag med, min var den billigaste för ynka 90:-, nån som VET vad dom går lös i butik?. och nästa auktion är det jag som köper med mig ett gäng Guldancistrus......
                  Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                  Nunc Est Bibendum

                  Kommentar

                  • cobra
                    • December 2004
                    • 1743

                    Trevlig dag i goda vänners sällskap, har nu planterat växterna och koppat in dom 8 små liven som simmar och verkar må mycket bra.

                    väldigt tråkigt att den malen dog lenmar...
                    Fotosidan.se

                    Kommentar

                    • alcar
                      • April 2005
                      • 1398

                      Ursprungligen postat av MagicFingers
                      Hmm, jag vet inte om jag uppskattade hans handhavande av auktionsgodset så mkt som vissa andra, dessutom att bara säga att en fisk är si eller så utan att läsa på lappen som står på, mjeeeee.... minus från mig på det, och att slänga tillbaka påsar med auktionsgods på bord, nej nej nej.

                      i övrigt fick jag med mig en L066 jag med, min var den billigaste för ynka 90:-, nån som VET vad dom går lös i butik?. och nästa auktion är det jag som köper med mig ett gäng Guldancistrus......

                      oj det var billigt min kompis fick betala det dubbla
                      mvh alexander
                      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Hemma igen även om jag tog vägen över Maria Sjöjungfru och fotade deras fiskar och fick också med mig några Endlers-hanar därifrån.
                        Handlade själv för en dryg tusing på auktionen och allt verkar ha gått bra.
                        Fotade en del men tänkte tota ihop en hel artikel om mötet och lägga in imorgon - fuskade dock lite och la in ett foto i "Grattis Joacim-tråden"

                        Tacka alla för en jättetrevlig dag
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • batski
                          • October 2004
                          • 8891

                          Ursprungligen postat av Lenmar
                          Ropade in två påsar cryptocoryner för 50 kronor styck, en påse fiskmat till zone (ja han ville ju inte ha bensinpengar så ite fiskmat för fem kronor kunde han väl ta ), fyra guldancistrus för 70 kronor, två L 066 för 120 nåntingen styck. Den ena visade sig tyvärr vara stendöd när jag kom hem så det känns lite trist
                          De var ju i påsarna för många timmar

                          Det var en påse som var helt utan luft och ihoptryckt. Till slut bestämde jag mig för att göra en räddningsaktion fast jag inte visste vem som hade haft med sig de fiskarna (bytte påse till en större, fyllde på med lite mer vatten och såg till att det var ordentligt med luft i påsen när jag knöt ihop den), men en av fiskarna - ett yngel - var redan död och jag ångrar att jag inte gjorde nånting tidigare

                          Föredraget var dagens höjdpunkt tyckte jag. Älskar att lära mig nya saker Vad gäller auktionsutroparen så håller jag med MagicFingers. Visst var han rolig, men han var även helt oförsiktig med de stackars fiskarna!

                          Det var kul att träffa alla trevliga akvarister. Pratade malar med Mia från Motala. Tack Mia för pratstunden

                          Jag tyckte också det var snopet att alla lotterna var slut när vi kom tillbaka från pizzerian.

                          Fick inte med mig någon hem. Hade hoppats på L134, men jag vet att de inte är så lätta att få tag på. Jaja, jag blev iaf inte fattig.

                          Tack Kjell, Maria och Ronja för skjutsen och för sällskapet!

                          Och lycka till alla fiskarna i era nya hem
                          "The animals of the world exist for their own reasons.
                          They were not made for humans
                          any more than black people were made for whites
                          or women for men." - Alice Walker

                          Kommentar

                          • Maria - Sjöjungfru

                            • January 2004
                            • 4236

                            Då har man fått lite mat i maggen och nattat lillan efter en lååång (speciellt för Ronja) men mycket trevlig dag.

                            Jag fick med mig 2 st av L66:orna båda mådde bra och har nu blivit nerputtade i 180:an, får se om man får någon skymt av dom i morgon.
                            Usch vad synd på din mal Maria. Detta trots att dessa små sötnosar dom mest välpackade av alla.

                            Men Kjell , du skall ju ha bensinpeng oxå, attans det glömde jag bort i yran lova att påminna mig så får vi fixa det sedan.
                            Maria - Sjöjungfru

                            Kommentar

                            • Maria - Sjöjungfru

                              • January 2004
                              • 4236

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              fuskade dock lite och la in ett foto i "Grattis Joacim-tråden"

                              Tacka alla för en jättetrevlig dag
                              psssst! Du skulle ju ändra stavningen i rubruken ju!!
                              Maria - Sjöjungfru

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                                Men Kjell , du skall ju ha bensinpeng oxå, attans det glömde jag bort i yran lova att påminna mig så får vi fixa det sedan.
                                Det fixar vi sen

                                Du fick för övrigt till några riktigt bra kort när du "snodde" min kamera - nu kan dom andra slänga sig i väggen i nästa omgång av fototävlingen
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...