Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    vaken, och logistiska problemen med hur man skall ta sig in till Majorna verkar avklarade.
    Skall bara komma ihåg allt som skall med, kamera... och bullpåse!
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      Jag vill tacka Sven-Olof och alla andra för en mycket trevlig träff! Och vilka trevliga guldfiskar Sven-Olof

      Kul att jag lyckades med bakningen trots att det var typ andra eller tredje gången i mitt liv som jag försökte mig på det

      Synd att det inte fanns plats i nån bil så jag kunde åka med er till Trop. Å andra sidan får jag se det som så att det då inte är lika stor risk att det blir överbefolkat i mitt akvarium

      Vi ses den 25:e!
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Joachim.S
        • December 2005
        • 417

        Jag vill också tacka Sven-Olof för en jätte trevlig träff. Jätte fina killis och din kakaduahane var inte o leka med.

        Det var en jätte god kladdkaka som du bakade Lenmar. Kul att träffa alla.

        Ses den 25:e!!!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Kan bara hålla med - jättetrevligt
          Stort tack till Sven-Olof.

          Synd att det inte fanns plats i nån bil så jag kunde åka med er till Trop
          Vad synd att du inte stannade lite längre hos Sven-Olof då kunde du åkt med mig. Jag var ju kvar 15-20 minuter längre än ni andra och åkte sedan till tropen där de andra då var kvar.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            Supertack till er alla för en jättetrevlig träff och framför allt till Sven-Olof som släppte hem oss och som delade med sig av växter. De kommer komma väl till pass när jag drar igång mitt nya akvarium. Jättefina akvarier och superfina fiskar. Kakaduahanen var nog den vackraste jag nånsin skådat!! Å de fläckiga caudisarna - såna vill jag ha!! Å dvärgtandkarp!! Mest tack till dig för att vi fick komma!!

            Fasiken - vi gjorde plats för er i bilarna, Joakim och batski men ni försvann illa kvickt ju!! Planen var att ni skulle åka med!! Tropen är ju alltid kul!! Dit kan man inte åka för få gånger!!

            Muppins - vad kul att du tog dig hela vägen hit!! Joachim - nu får du byta nick.... Det stämmer ju inte alls överens med dig ! Jättekul att du kom!!

            Cobra & Zone - vad skall man säga?? Zoopet har fått en helt ny dimension på grund av bröderna brothers!! Härliga flabbisar!!

            Marie & morellen - ni är bara bäst!! Å du med Kjell!! Å morellen- jag åkte snabbt som en fena tebaka å köpte myggor!!
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • cobra
              • December 2004
              • 1743

              Tackar med Sven-Olof som öppnade upp sitt hem för oss, och alla andra som gjorde dagen trevlig...
              Fotosidan.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Foto på Sven-Olofs fiskar
                Bifogade filer
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  och två till - tyvärr fotade jag bara fiskar. Men en del andra fotade ju gubb- resp. tantsen så det dyker nog upp några foton på dessa oxå
                  Bifogade filer
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • batski
                    • October 2004
                    • 8891

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Vad synd att du inte stannade lite längre hos Sven-Olof då kunde du åkt med mig. Jag var ju kvar 15-20 minuter längre än ni andra och åkte sedan till tropen där de andra då var kvar.
                    Ursprungligen postat av Lenmar
                    Fasiken - vi gjorde plats för er i bilarna, Joakim och batski men ni försvann illa kvickt ju!! Planen var att ni skulle åka med!! Tropen är ju alltid kul!! Dit kan man inte åka för få gånger!!
                    Oj som det kan bli ibland Jaja, det kommer ju fler gånger. Några fiskar som fick åka med er hem från Trop?
                    "The animals of the world exist for their own reasons.
                    They were not made for humans
                    any more than black people were made for whites
                    or women for men." - Alice Walker

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      Vill instämma i tack-kören till Sven-Olof! Nu blev det ett stim jättedanio från tropen bara för att jag fått se hur vackra de blir när de färgat ut! Tack även till er andra för en härlig dag!
                      Sambon skrek inte så högt när han såg fiskpåsarna flyta i karen, han suckade bara lite. Börjar nog bli härdad?
                      Kan någon hjälpa den gravida med hennes hjärnbrist; vad katten heter mina vackra, nya tetror? Jag har en liten minneslucka där..
                      Nu håller jag på att koppa in fisk och tanka över bilderna till datorn...
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Vad dina nya tetror heter Morellen vet jag inte eftersom jag inte sett dom

                        Däremot så hade jag faktiskt rätt vad gäller namnet på den tetra ni undrade över i affären - dvs denna http://www.zoopet.com/bilder/showpho...ze=big&cat=535

                        Lägger oxå in fotot jag tog i affären som väl inte blev nåt vidare men ni vet ju varför
                        Bifogade filer
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • batski
                          • October 2004
                          • 8891

                          Ursprungligen postat av Morellen
                          Kan någon hjälpa den gravida med hennes hjärnbrist; vad katten heter mina vackra, nya tetror? Jag har en liten minneslucka där..
                          Det hjälper om du äter mycket broccoli + C-vitamin
                          "The animals of the world exist for their own reasons.
                          They were not made for humans
                          any more than black people were made for whites
                          or women for men." - Alice Walker

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            Nu är även jag hemma....
                            Tack så mycket allihop för en trevlig dag och gott fika.

                            ( Morellen: du köpte väl moskitotetror? )
                            /muppins


                            Kommentar

                            • Aquaboi
                              • May 2004
                              • 192

                              Kul att höra att ni verkar ha kul på era utflykter!
                              Man kanske skulle försöka nästla sig in
                              Och nu blev man ju intresserad av en bild på Sven-Olof's Kakaduahane, då man är väldigt intresserad av just kakaduor!
                              Ha en bra dag!

                              andreas
                              Min Zoon

                              Kommentar

                              • trigon
                                • July 2005
                                • 85

                                Tack alla för en trevlig dag! Speciellt tack till Sven-Olof och alla bagare
                                Att se Sven-Olofs besättning var en höjdare, stora sällskaps karet tyckte jag var fint! (värt att driva vidare) Har alldrig funderat på killis men dom verkar vara kul och intressanta..

                                Mvh Trigon
                                En gång akvarist,alltid akvarist!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...