Kjell, kan man ringa och beställa innan? då har ju dom i köket chansen att förbereda sig..
Zoopetklubb Väst
Kollaps
X
-
Då blev det dessa
1/ Pasta Carbonara
2/ Pasta "Vegetariskt"
3/ Tagliatelle al salmone
4/ Tagliatelle laura
Men självklart kan man få annan pasta också - men ni får då vänta lite längre.
Sedan finns ju också det vanliga utbudet av pizza, sallad, kötträtter etc. etc.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av cotterpinKjell, kan man ringa och beställa innan? då har ju dom i köket chansen att förbereda sig..
Jag kommer att kontakta dom om dettaAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Det går som sagt att beställa allt - men det tar lite extra tid om man vill ha någon pasta utöver de listade 4 sorterna.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Ursprungligen postat av cotterpinJo, men hur lång tid är extra lång tid? lasange brukar ju ta en halv evighet att få i vanliga fall..Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
kanske kan skriva en lista och lämna innan ni går till akvarieutställningen så kocken vet vad som ska serveras och då kan förbereda även sånt som lasagneKommentar
-
Än finns chansen att anmäla sig
Än finns chansen att anmäla sig till Zoppetträffen och/eller Zoopetmiddagen på lördag.
Akvarieutställning + Zoopetmöte
I Göteborg pågår just nu en akvarieutställning som är väl värd ett besök. Info om utställningen kommer fortlöpande att presenteras i denna tråd.
I samband med denna utställning har Zoopet ett möte där vi bl.a. förättar lottdragning i de tävlingar Zoopet haft under året. Vi kommer också att presentera de vinnande fotona i den omröstning som pågår just nu (avslutas den 30/12), programmet kommer framöver att kompletteras ytterligare (förslag önskas).
Förhoppningsvis kan detta evenemang även locka Zoopetare ganska långväga ifrån.
Tid: Lördagen den 14/1 kl. 12.00 (samling vid entrén).
Plats: Göteborgs Naturhistoriska Museum, Slottskogen, Göteborg
Avgift: 50 kr (med grupprabatt), under 20 år fri entré.
Programmet för dagen blir ungefär så här.
12.00 Vi samlas vid entrén
12.00-13.15 Vi kollar på utställningen. Miniguidning av utställning i två grupper av undertecknad. Jag räknar med att det blir trångt så därför blir det bara en rätt allmän guidning.
13.15 Mötet börjar
13.15-13.30. Dragning i lotteriet för de som röstat i fototävlingen under föregående år (ej finalomröstningen).
13.30-14.30. Undertecknad håller ett föredrag med utgångspunkt från foton på fiskarna på utställningen. Dels blir det lite info om fiskarna men sedan diskuterar och kristiserar vi också fotona som visas.
14.30-14.40. Dragning i lotteriet för de som röstat i finalen av fototävlingen.
14.40-15.00. Den spännande finalen där de 12 finalfotona presenteras samt det vinnade fotot presenteras.
15.00-15.30. Den som vill kollar lite extra på akvarieustställningen eller på övriga museet. Den som vill lägga rejält med tid på att kolla in museet rekommenderar jag att komma före 12.00 och göra en rundsväng då. Jag kommer att finnas där från kl. 11.00
16.00-ca.18.00. Vi äter gemensamt på DaVinci, Nordenskiöldsgatan 23.
Dessa Pastarätter serveras extra snabbt - Pasta Carbonara; Penne Tryffel (vegetariskt); Tagliatelle al salmone; Tagliatelle laura
Anmälda
Kjell Fohrman Middag
Micke + hona + yngel Middag
Zone Middag
mam + tonårsyngel
cobra Middag
MagicFingers + sambo Middag
Sven-Olof
Maria-Sjöjungfru + 1 stor + 2 mindre Middag
Marie J + hane + 2 yngel Middag
marcuspajp + hona Middag
cotterpin + hane Middag
Len + mar Middag
batski Middag
Bosse.J + yngel(?) Middag
Sonja + fotonördige karl Janne. Middag
Guy Middag
Muppins Middag
Mattias Andersson Middag
Pjotr + Monica Middag
Micke_A
Niina Middag
Morellen + Lasse bara Middag
Petnym + flickvän Middag
Totalt 40 anmälda varav 37 till middag
Medl.krav i Zoopetklubb Väst
1/ Ett glatt humör på träffarna
2/ Zoopet Gold-medlem (även OK för Goldisar att ta med sig nära anförvanter).Senast redigerad av Kjell Fohrman; 12 January 2006, 15:17.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Ursprungligen postat av cobraPasta, lax och spenat är grymt gott hos dom...Goa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Ravenkanske kan skriva en lista och lämna innan ni går till akvarieutställningen så kocken vet vad som ska serveras och då kan förbereda även sånt som lasagneGoa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
Ursprungligen postat av LenmarVarför skall inte du följa med? Det hade väl vart kul och träffa alla käcka fiskmänniskor på en å samma gång? Vi kan hämta upp dig på Hjalmar!
Ta chansen att träffa oss - vi är inte farliga (inte så väldigt i alla fall )Akvaristiska hälsningar
Kjell
Kommentar