Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    Efter som Julafton har varit så får jag väl önska alla ett Gott Nytt År...
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Jag ställer upp på en fototräff, tips om hur man fotar gärna i en akvarieaffär med fototillstånd. En av förutsättningarna då är att det blir efter stängningsdags eftersom det blir svårt att ha denna aktivitet när alla andra kunder "springer" runt. Vi kan väl kolla upp vilka affärer som är villiga att ställa upp på detta.
      Ett annat förslag på aktivitet, dock fodras det lite varmare väder, är ett besök på Simonstorp. Klart sevärt och inte helt omöjligt att ordna eftersom det är flera av oss som har kontakter där. Angående vädret menar jag att omgivningarna verkligen är som gjorda för picknick
      Det går säkert att fixa också framöver - men jag tänkte närmast på 14 januariträffen och då finns det ju fisk att fota på närmare håll (dsv på utställningen).
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Man kan läsa om akvarieutställningen i dagens Göteborgs Posten del 3 sid. 100
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • rogge
          • July 2002
          • 310

          ?

          har den tidningen någon hemsida ?


          mvh Roger

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            Ursprungligen postat av rogge
            har den tidningen någon hemsida ?
            www.gp.se men du kan glömma utställningen tyvärr.
            endast en liten del hamnar i internetbilagan och det enda jag hittade va detta.

            Akvarieutställning
            på Naturhistoriska museet. Ciklider och andra tropiska fiskar. Pågår t o m 22/1-06. Öppet tis-fre kl 9-16, lör-sön kl 11-17. Stängt 24-25/12, samt 31/12 och 1/1.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Men artikeln i tidningen var rejäl
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Zaphi
                • November 2003
                • 724

                Raven: Jepp, men det har stått i en vecka. Det vore kul om det nya kom in som artikell på sajten med...
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Akvarieutställning + Zoopetmöte
                  I Göteborg pågår just nu en akvarieutställning som är väl värd ett besök. Info om utställningen kommer fortlöpande att presenteras i denna tråd.
                  I samband med denna utställning har Zoopet ett möte där vi bl.a. förättar lottdragning i de tävlingar Zoopet haft under året. Vi kommer också att presentera de vinnande fotona i den omröstning som pågår just nu (avslutas den 30/12), programmet kommer framöver att kompletteras ytterligare (förslag önskas).
                  Förhoppningsvis kan detta evenemang även locka Zoopetare ganska långväga ifrån.

                  Tid: Lördagen den 14/1 kl. 12.00 (samling vid entrén).
                  Plats: Göteborgs Naturhistoriska Museum, Slottskogen, Göteborg
                  Avgift: 50 kr (med grupprabatt), under 20 år fri entré.
                  Program: Samling kl. 12.00 med guidning runt utställningen av Kjell Fohrman.
                  Kl. 13.15-15.00 möte i samlingslokal på Naturhistoriska.
                  Därefter (även innan förstås) har man möjlighet att på egen hand kolla runt på museet.

                  Anmälda
                  Kjell Fohrman
                  Micke + hona + yngel

                  Zone
                  mam + tonårsyngel
                  cobra
                  MagicFingers + sambo
                  Sven-Olof
                  Maria-Sjöjungfru + 1 stor + 2 mindre
                  Marie J
                  marcuspajp + hona
                  cotterpin + hane
                  Len + mar + 2 barn
                  Totalt 24 anmälda

                  Medl.krav i Zoopetklubb Väst
                  1/ Ett glatt humör på träffarna
                  2/ Zoopet Gold-medlem (även OK för Goldisar att ta med sig nära anförvanter).
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    Undrar om det inte skulle vara den 14:e som MAF (malmö akvarieförening) skulle upp på utställningen oxå ?

                    Nån som hört nåt om det ?
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av drd
                      Undrar om det inte skulle vara den 14:e som MAF (malmö akvarieförening) skulle upp på utställningen oxå ?

                      Nån som hört nåt om det ?
                      Har för mig att någon nämnde att det var så tidigare i denna tråd - även Hallandsakvaristerna skulle dit den dagen.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • muppins
                        • September 2002
                        • 1629

                        Citat:
                        Ursprungligen postat av drd
                        Undrar om det inte skulle vara den 14:e som MAF (malmö akvarieförening) skulle upp på utställningen oxå ?

                        Nån som hört nåt om det ?



                        Har för mig att någon nämnde att det var så tidigare i denna tråd - även Hallandsakvaristerna skulle dit den dagen.
                        Japp, det stämmer.
                        MAF möter upp oss här i Halmstad och sedan åker vi vidare mot Varberg.
                        Tror vi är 19 hallandsakvarister anmälda än så länge. Hur många de är från MAF vet jag dock inte....
                        /muppins


                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          Ålrajt...då måste ja ju se till att dom på någe vis inkluderar mig i resan upp me
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • Mattias Andersson
                            • March 2003
                            • 826

                            Verkar ju som att vi blir ett hyfsat stort gäng, Maf + Hallandsakvaristerna + Zoopet.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ursprungligen postat av kaj.p
                              Hallandsakvaristerna kommer också denna dag hitintills 13 anmälda varav 4 goldisar Sedan kommer Malmö AF Skall vi satsa på att slå invigningsrekordet på 105 personer.
                              Nåväl nu var det nog bra mer än 105 invigningsdagen - det var under själva invigningen som det stod 105 st och lyssnade.
                              Vilka goldisar är det som kommer på mötet så jag kan sätta upp dom på listan.
                              Kjell vi blir många den 14:e. Släpp nu goldiskravet för mötet. Det är ju många presumtiva zoopet medlemmar som kommer
                              Senast redigerad av kaj.p; 27 December 2005, 23:18.
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Kjell vi blir många den 14:e. Släpp nu goldiskravet för mötet. Det är ju många presumtiva zoopet medlemmar som kommer
                                Möteslokalen tar max 30 vuxna. Visst det finns en betydligt större och lyxigare konferenslokal men jag har lite svårt att bränna några tusen bara för att ett antal som inte är ZoopetGoldare skall kunna vara med.
                                OK man kan ju ta entré då - men frågan är ju om icke Gold-medlemmar har så mycket glädje av ett möte där huvudsaken av programmet är internt för Zoopetare.

                                Ett förslag då - Zoopet betalar 1/3 av hyran, MAF 1/3 och Hallandsakvaristerna 1/3.

                                Jag har inte kollat vad möteslokalen kostar men motsvarande på Universeum (ca. 110 fåtöljer) kostar ca. 8.000 kr men jag tror det är lite billigare här och säkert kan jag förhandla fram en viss rabatt om det skulle vara aktuellt.

                                Skall väl också sägas att jag tidigare haft i åtanke att försöka anordna ett större Zoopetmöte med föredrag osv som även skulle ha varit öppet för alla.
                                Jag har dock inte vågat eftersom det är förknippat med rätt stora kostnader (lokalhyra, kostnad föredragshållare etc) + en himla massa jobb och intresset väl egentligen inte har visat sig vara så stort för den typen av arrangemang. Hur många Zoopetare kom på Akvariets Dag, ciklidstämmor etc - visst några stycken men nästa alla av dessa har då också varit medlemmar i andra föreningar.
                                Tror nog att man får acceptera att vi är en internetförening som kan ha mindre och gemytliga lokala träffar (som den nu på Naturhistoriska) och på dessa dyker några upp regelbundet men de allra flesta bara någon enstaka gång. DEtta kostar lite och kräver minimalt med förberedelsearbete. Vi är ju t.ex. mer än 50 goldmedlemmar i Göteborg med nära omnejd men vi har nog aldrig varit mer än 10 på ett möte.
                                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 28 December 2005, 09:41.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...