Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ligger något i det
    Dock har jag inget inplanerat någon helg i januari ännu fast å andra sidan hade jag ju inte det i december heller för en tid sen och nu var jag i Uppsala för en akvaristik-kurs i helgen. Kommande helg bygger jag akvarier för utställningen och lördagen därefter är som sagt också vikt för utställningen - så vem vet hur det blir i januari
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      KJELL: Det vore kul med en koll i din lokal+ någon liten tur till Nol (eller fler affärer) i samband med det....hur går det med bygget och med dina nya invånare? Blir det klart detta sekel eller får vi frysa ner oss till 2100-talet???
      Senast redigerad av tummen; 10 December 2005, 23:16.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • cobra
        • December 2004
        • 1743

        Bildbevis...
        Senast redigerad av cobra; 25 May 2006, 11:34.
        Fotosidan.se

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av tummen
          KJELL: Det vore kul med en koll i din lokal+ någon liten tur till Nol (eller fler affärer) i samband med det....hur går det med bygget och med dina nya invånare? Blir det klart detta sekel eller får vi frysa ner oss till 2100-talet???
          Det är väl fara värt att vi kommer in på 2100-talet innan jag hinner bli färdig. De senaste veckorna har jag inte ens hunnit byta vatten på de få akvarier jag hunnit få igång hemma eftersom jag haft fullt upp med akvarieutställningen.
          Räknar med att vi kommer att lägga ett januari-möte på akvarieutställningen - återkommer under den kommande veckan med besked.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Ursprungligen postat av tummen
            KJELL: Det vore kul med en koll i din lokal+ någon liten tur till Nol (eller fler affärer) i samband med det....hur går det med bygget och med dina nya invånare? Blir det klart detta sekel eller får vi frysa ner oss till 2100-talet???
            Det är väl fara värt att vi kommer in på 2100-talet innan jag hinner bli färdig. De senaste veckorna har jag inte ens hunnit byta vatten på de få akvarier jag hunnit få igång hemma eftersom jag haft fullt upp med akvarieutställningen.
            Räknar med att vi kommer att lägga ett januari-möte på akvarieutställningen - återkommer under den kommande veckan med besked.
            Kjell, hur mår dina Crystal Red?.
            mina har nu äntligen fått flyttat till nytt hem, men nu é dom bara 6 st kvar
            ...
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Kjell, hur mår dina Crystal Red?.
              mina har nu äntligen fått flyttat till nytt hem, men nu é dom bara 6 st kvar
              Det har nog inte hänt så mycket vare sig positivt (dvs ynga yngel) eller negativt (inga eller få dödsfall). Plockade fakstiskt in 5 av dom till Macvariet på akvarieutställningen.

              Däremot så har de vita räkorna som jag också köpte visat sig vara väldigt produktiva - några av de nyinköpta dog visserligen - men nu kryllar det av yngel i det akvariet.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Däremot så har de vita räkorna som jag också köpte visat sig vara väldigt produktiva - några av de nyinköpta dog visserligen - men nu kryllar det av yngel i det akvariet.
                några planer på att sälja av ?
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Den dagen den "sorgen" - ynglen växer långsamt.

                  Dock är det väl möjligt att det kanske om några få månader finns några till salu på något Zoopetklubbvästmöte - dock blir det ingen annons i detta forum
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • MagicFingers
                    • November 2003
                    • 3136

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Den dagen den "sorgen" - ynglen växer långsamt.

                    Dock är det väl möjligt att det kanske om några få månader finns några till salu på något Zoopetklubbvästmöte - dock blir det ingen annons i detta forum
                    köpte specialfoder i tyskland jag.. så såfort det kommer småttingar... ..
                    men annars skall man nog kunna mata upp dom på artemiafoder... (sånt man tillför för att hålla näringsvärdet i artemian när den é lite äldre än nykläckt)
                    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                    Nunc Est Bibendum

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      Det är väl fara värt att vi kommer in på 2100-talet innan jag hinner bli färdig. De senaste veckorna har jag inte ens hunnit byta vatten på de få akvarier jag hunnit få igång hemma eftersom jag haft fullt upp med akvarieutställningen.
                      Räknar med att vi kommer att lägga ett januari-möte på akvarieutställningen - återkommer under den kommande veckan med besked.
                      Kommer det finnas ett moment av "affärsrally" med då??? Längtar till NOL, behöver komplettera med lite nya Tanganyika.....Annars får jag väl smöra för mina medresenärer härifrån Halland.
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av tummen
                        Det är väl fara värt att vi kommer in på 2100-talet innan jag hinner bli färdig. De senaste veckorna har jag inte ens hunnit byta vatten på de få akvarier jag hunnit få igång hemma eftersom jag haft fullt upp med akvarieutställningen.
                        Räknar med att vi kommer att lägga ett januari-möte på akvarieutställningen - återkommer under den kommande veckan med besked.
                        Kommer det finnas ett moment av "affärsrally" med då??? Längtar till NOL, behöver komplettera med lite nya Tanganyika.....Annars får jag väl smöra för mina medresenärer härifrån Halland.
                        Nej - det blir en genomgång av akvarieutställningen, koll på övriga Naturhistoriska samt ett möte.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • mam
                          • May 2004
                          • 1064

                          Skulle en nybörjare/utböling vara önskvärd på en Zoopet Klubb Väst-träff? Jag skulle gärna gå på akvarieutställningen men inga av mina vänner är intresserade så jag har ingen att gå med. Jag vill inte tränga mig på heller...
                          /Nina

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av mam
                            Skulle en nybörjare/utböling vara önskvärd på en Zoopet Klubb Väst-träff? Jag skulle gärna gå på akvarieutställningen men inga av mina vänner är intresserade så jag har ingen att gå med. Jag vill inte tränga mig på heller...
                            Vi har 2 krav för att komma på våra träffar
                            1/ Ett glatt humör
                            2/ Gold-medlem (anförvanter till goldisar är också OK)

                            Inget av dom är alltså geografiska - du är alltså hjärtligt välkommen
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • mam
                              • May 2004
                              • 1064

                              Nja, den geografiska biten skulle jag ju klara. Jag bor i Göteborg. Utböling var mest menat som att jag inte riktigt "hör till gänget".


                              Är det bestämt något datum än? Jag har ögnat igenom tråden lite lätt men inte sett något. Eventuellt skulle min tonårsdotter vara intresserad också men jag har inte pratat med henne än.
                              /Nina

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av mam
                                Nja, den geografiska biten skulle jag ju klara. Jag bor i Göteborg. Utböling var mest menat som att jag inte riktigt "hör till gänget".


                                Är det bestämt något datum än? Jag har ögnat igenom tråden lite lätt men inte sett något. Eventuellt skulle min tonårsdotter vara intresserad också men jag har inte pratat med henne än.
                                Datum blir spikat under veckan - din dotter kan självklart komma med.
                                Ordet utböling existerar knappast i det gänget - alla tycker bara att det är kul med nya ansikten.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...