Akvarieförening i Värnamo med omnejd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tottas
    • April 2004
    • 49

    Akvarieförening i Värnamo med omnejd...

    Slänger ut frågan här på zoopet om det finns mer än jag i & runt Värnamo som kunde tänka sig att dra i gång den avsomnade akvarieföreningen? Det finns lite böcker, filmer, tidskrifter & lite saker tydligen som tillhör föreningen. Jag har kontakt med den g:a styrelsen & har pratat med dom om detta, men i dagsläget är det ingen(!) av dom g:a i styrelsen som håller på med akvarium.
    Så hoppa på här nu så kanske vi kan dra i gång till hösten när det är inneväder...
    Om inte annat så kanske vi kan träffas & utbyta lite erfarenheter eller kanske lite fiskar ...eller bara fika & snacka..
    Tomas
  • Tottas
    • April 2004
    • 49

    #2
    Tycker detta är helt otroligt.... Under hela helgen så är det 5 st som läst på denna tråd, Finns det inte mer folk runt Värnamo som håller på med akvarium??? Detta är ju kris!!!
    Nå jag håller tråden levande ett tag till så får vi se vad som händer.
    Va inte så rädda för att skriva i tråden...bor du i/omkring V-mo å läser detta så tala bara om att du finns... Det är inte säkert att du just måste hjälpa till i en ev. förening. Men skall det finnas en förening så måste man ha lite av varje... tex. medlemmar,styrelse folk & eldsjälar. Så med andra ord alla behövs. Vi låter snacket gå här på forumet ett tag först så får vi se hur det utvecklas.
    Tomas

    Kommentar

    • Tottas
      • April 2004
      • 49

      #3
      Det tar sig... 21 st nu på morgonen som läst.. Men inte en ända som skrivit.... Känner mig lite smått ensam i Värnamo med omnejd att hålla på med akvarie.... *suck* Eller är det så att alla gått med i jkpg:s el. växjö´s & därmed tycker att det räcker..???

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Känner mig lite smått ensam i Värnamo med omnejd att hålla på med akvarie.... *suck*
        Jag känner lika, fast i Eskilstuna. Här finns iof en förening fast den är i princip nerlagd. Är visst en 10-15 medlemmar men dom har inga möten eller aktiviteter. Det har inlägget hjälper kanske inte dig, men se det som lite moraliskt stöd iaf.
        Lycka till!
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Fiske-Lina
          • October 2003
          • 15

          #5
          Jaaa äntligen en från vmo med akvarium!!! Vore jättekul om någon ville starta en akvarieförening..
          Till och med akvarieaffärer är det ont om. Sökte med ljus o lykta efter någon som hade lite medicin till mina hålsjuka fiskar. Varken Katarina Zoo, Lisas shop, apoteket eller veterinären hade någon. Uäää nu är min fjäril död o andra innan honom har liksom skrumpnat ihop o dött.

          Jag är iaf intresserad av en förening. KOM IGEN NU värnamobor!!!!

          Åsa

          Kommentar

          • Tottas
            • April 2004
            • 49

            #6
            Men du heeke... om dom håller på att lägga ner då måste du ju gå med så att dom får lite nytt blod i föreningen. Du kan vara den vitaminspruta som dom behöver för att ta tag i det igen. Prata med dom & se vad dom säger. Tackar för stödet
            Fisk-Lina... Kul att du finns.... Släpp nu inte denna tråden utan håll dig uppdaterad & va med i diskutionen. Tips.. I anderstorp finns en "riktig" zooaffär med en som kan fisk! Sedan i Gislaved finns Zoogrottan med ägaren Arnfinn... som kan detta med fisk oxå!!! Vill du ha hjälp med något så hojta!
            Tomas

            Kommentar

            • Fiske-Lina
              • October 2003
              • 15

              #7
              Jo jag har allt varit i Anderstorp och han verkar vara jätteduktig om inte annat så är han ju intresserad, men det blir ju ett himla farande. Tack för tipset om Gislaved.
              Om man ska återgå till ämnet så tror jag man får göra sig hörd på andra ställen än här på zoopet. Jag tror inte så många värnamobor har hittat hit.
              Lovar att inte släppa detta..

              Kommentar

              • Tottas
                • April 2004
                • 49

                #8
                Så sant så sant Fiske-Lina.. Det har jag gjort oxå, när "Lisa" tog över Värnamo Akvarie affär /Lisas häst & hund hade ju en akvarie del som en tjej som hette Lisa (passande nog) tog över & flyttade till g:a Bellos textil..under Hemköp city... Då var jag på henne gav henne lappar & även Katarinas zoo har fått lappar. Men sedan när jag varit där efter någon vecka igen... ingen lapp... Så på det sättet har jag gett upp... Verkar mest som att folk som håller på i V-mo åker till Växjö el. Jkpg & handlar. Men har du någon bättre idé Åsa så kom gärna med den. En tanke som slår mig är att zooaffären (Katarina´s tex.)nog inte fattar att en förening skulle gynna dom..men iofs oxå ställa krav på dom...
                Så vi håller tråden igång du & jag så får vi se hur det utvecklas.
                Som det är nu så är det Tottas & Fiske-Lina som är aktiva i V-mo Inte underligt att det inte finns någon bra zooaffär med fisk. Skämt åsido... har fått kontakt med en kille till som heter Peter & håller på med ciklider (T-ciklider) Skall hem till honom en kväll & kolla på några snäcklekare som jag ev. skall köpa av honom.. Skall slänga ut detta till honom oxå... Får se om han nappar...
                Så till sist...håll tråden kokande..

                Kommentar

                • Fiske-Lina
                  • October 2003
                  • 15

                  #9
                  Jaaa du vad skulle man kunna hitta på??? Lappar i Anderstorp o Gislaved kanske? Eller varför inte i en vanlig mataffär, folk måste ju iaf handla mat. Tyvärr känner jag ju ingen med akvarium.. Och tjejkompisarna tycker man är ett UFU som tycker detta är skitkul
                  (Du får ursäkta att det tar lite tid för mig att svara.. Jag har tre ungar, man, hus, o husdjur som går före datorn.) Var den där Peter intresserad av en förening eller hur gick det? Konstigt att katarina över huvudet taget lyckas överleva....o några krav vill hon nog knappast ha på sig Jaa jaa detta ska nog lösa sig.. Lycka till iaf!!

                  Kommentar

                  • Tottas
                    • April 2004
                    • 49

                    #10
                    Ja som sagt... Får kanske ta tag i detta med lappar.. igen. Fast det är lite små tråkigt att vara själv då. Borde ju vara några kontaktpersoner iallafall... Peter har jag inte träffat ännu för jag har oxå lite ont om tid... förvisso bara sambo & en dotter & just nu 3 akvarier & hund (som jag inte behöver ta hand om jämt, utleasad) & ytterligare 2 akvarier på g. Plus webmaster för en hemsida &..*ler stort* du fattar Fiske-Lina...Du sitter i samma båt...som jag.
                    Men det är lugnt.... tråden finns & skall jag vara ärlig så känns det som att solen lockar mer nu än akvarieförening. Dock är det höst snabbare än man vill, och DÅ(!!!) vore det trevligt med en förening. Så du vet hur det är..... tiden är lite för snabb ibland.
                    Tycker du har taskiga kompisar sådana har jag oxå.... så vi får vara ufon för dom så dom har något att garva åt. Jag bjuder gärna på det. Fast jag vet ju oxå att dom gillar att titta på "akvariet" när dom är hemma och hälsar på. Dom kanske blir smittade dom oxå fram igenom...... (Har lyckats smitta en + sambon som är helt tokig i detta nu.)
                    Så vi får turas om att hålla liv i tråden.
                    Tottas/Tomas

                    Kommentar

                    • platydyrkaren
                      • February 2004
                      • 10

                      #11
                      [quote]Ursprungligen skickat av Tottas
                      Det tar sig... 21 st nu på morgonen som läst.. Men inte en ända som skrivit.... Känner mig lite smått ensam i Värnamo med omnejd att hålla på med akvarie.... *suck* Eller är det så att alla gått med i jkpg:s el. växjö´s & därmed tycker att det räcker..???

                      Bor inte i Vmo men i Rydaholm och min dotter har gett mej mitt akvarieintresse. Jag tror att hon och hennes kompis oxå tycker att det skulle vara kul med en förening i Vmo. Men vi åker nog mest till Växjö till Håvmästaren och handlar fiskar. De är bra för har man några problem är det bara att ringa och rådfråga. Billiga fina fiskar har de dessutom. Hör gärna av dej om det blir ngt!![]
                      RMA

                      Kommentar

                      • Tottas
                        • April 2004
                        • 49

                        #12
                        VA KUL platydyrkaren att det finns folk som håller på med fiskar.... Trodde att fiske-lina & jag i stort var ensamma.. Men va skoj att dottern "smittat" dig Välkommen till "gänget" får man säga då! Jag lovar att du kommer märka av om det blir någon förening i Värnamo. V-mo nyheter får skriva en rad el. 100 om det! Så kanske det finns något vettigt att läsa om! Givet är ju att du följer med i tråden här oxå. För här kommer nog infon först! Nå..värnamo bor med omnejd... Bredaryd, Gislaved, Anderstorp, Smålandsstenar, Rydaholm, Bor, Horda, Ljungby, Vrigstad, Sävsjö osv.... Här måste finnas underlag till en förening. Inget säger att vi måste hålla till i Värnamo hela tiden inte.. Vi kan ju alla åka runt & alternera i början tills vi får tag i en lokal ( om nu föreningen vaknar). Så hugg på nu!!! Tråden är öppen för ideer & lite tankar om ev. förening!
                        Så lossa på spärren & skriv en rad så vi vet att ni finns...

                        Tottas/Tomas

                        P.s Du kan ju lika gärna hålla terarierdjur tex sköldpaddor, varaner..osv. Du är lika välkommen!

                        Kommentar

                        • Nikita23
                          • March 2004
                          • 60

                          #13
                          Hejsan Svejsan!!!
                          Platydyrkarens dotter här!!!
                          Jo som sagt åker vi helst till Växjö med själ att Katarinas Zoo har så fruktansvärt noll koll på sina kar. Skitigt, vita prick, döda fiskar mm mm. Det är lite långt att åka till Jönköping att köpa fisk.
                          Jag bor oxå i Rydaholm. Här finns folk som håller på med akvarier lite överallt. Men jag tror inte dessa har tid för nåt sånt här.
                          Men jag tittar in lite i mellanåt. Vi hörs!!
                          100 liters marin yngel
                          100 liters alukar sällskaps
                          540 liters m.skalarer,silverhajar, praktbotior,sorgmanteltetror,ancistrus
                          200 liter alu kar tomt
                          30 liters helglas tomt

                          Kommentar

                          • Fiske-Lina
                            • October 2003
                            • 15

                            #14
                            OJ Då det börjar droppa in lite folk trots allt.. Sakta men säkert.
                            Du Tottas det var inte riktigt så jag menade med att jag har mycket att göra det är bara det att det kan ta några dagar innan jag svarar.. Men säg bara till vad jag kan hjälpa till med så fixar jag det.. Har du några färdigskrivna lappar så kan jag ta med dem nästa gång jag ska till anderstorp..
                            Vad är det för en hemsida du har?? Blev lite nyfiken bara ..
                            Ha det bra så länge!

                            Åsa

                            Kommentar

                            • Tottas
                              • April 2004
                              • 49

                              #15
                              Fiske-Lina... Skulle bara vara lite rolig & hugga lite... [:-D} Du har ju liksom jag ett liv med arbete & hobbies & "alla måsten". Så jag förstod dig helt..(hoppas att du inte tog illa upp, det var inte min mening i så fall!!). Tack för ditt erbjudande med hjälp... har inga lappar just nu... Svårt att få något intresse när man inte har¨"något" att komma med. Skulle vara roligt att kunna säga att vi finns & vi träffas där, då & den tiden. Men för att kunna göra det måste vi vara några som håller lite i det. Så jag vet ärligt talat inte hur vi skall gå vidare med detta....

                              Nikita kul att du håller kollen på tråden.... Kanske du & några till, hinner med att hänga på, åtminstonde ibland om vi får igång något??!! Sedan är det nog så att du får som du säger bättre i växjö...tyvärr... Katarina håller på att tröttna på grund av att hon tydligen inte mår väl. Så har jag fattat det.

                              Skall ut till Anderstorp själv nu på lördag troligen om jag inte kan uträtta det på arb.tid om jag åker förbi i veckan...
                              Fiske-Lina kom gärna med förslag på hur vi skall göra... Om jag fattar det hela rätt måste man ha en interrimstyrelse el. vad det heter. Sedan får styrelsen jobba med att få igång föreningen... Jag vet inte.. men "turena" är nog nått åt det hållet.. Kan inte detta.
                              (Jag håller i v-mo fotoklubbssida som jag håller på att bygga just nu..efter som du undrade....)
                              Många röriga svar blev det..
                              HA DÈ
                              Tomas

                              Kommentar

                              Arbetssätt...