Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    • February 2002
    • 2119

    Fisket i Vättern på söndag är inställt, eventuellt kan jag tänka mig att hjälpa till på söndag fm eller söndag em, jag vet inte riktigt ännu. Det förutsätter isf att du ordnar släp, för det har jag inget själv.
    // Magnus
    Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      Har pratat med regeringen och det verkar som om förmiddagen passar bäst. Du kan väl ringa, jag mailar mitt mobilnummer till dig!
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        Tack!!!!! Söndag förmiddag passar mig bäst.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

          Tropis: Vart på seminarievägen ska du bo?? I studentlängorna eller i en vanlig lägenhet??

          Idag skall jag hämta ett 375 kar!
          / Patrik /

          Kommentar

          • Kenell
            • September 2002
            • 499

            Vad tyst det har varit här ett tag nu.... Hur gick det med Tropfrogs flytt? Finns det plantor kvar som han vill bli av med? Hur går det med Patriks 375a? Jag har själv fått fnatt och undersöker nu saken att köpa mig ett 540 som stått oanvänt och tomt i en tom kontorslokal i minst ett par år...

            Förresten, vad var det för adress till den där braiga danska akvariesidan Torsten? Billig och FET pump samt oömm värmare kanske kan komma på tal om jag får loss det där 540't....

            /Peter
            Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
            www.fisknördarna.se

            Kommentar

            • jimmy
              • February 2003
              • 222

              kan uppdatera mina kar lite håller på att göra iordning mit stora till salt nu har borrat hål och limat om botten rutan.
              Ska över till danmark på lördag och köpa 50 kilo sten att lägga i så om det finns intresse så kan jag ha ett möte här nästa torsdag så ska nog karet vara igång.
              Torsten har glömt ringa finns pumpen kvar kan du maila ditt numer igen.
              /jimmy

              Kommentar

              • Bilbo
                • February 2002
                • 2119

                Tropfrogs flytt gick bra, frågan är om han hann få igång karen innan han skulle ner till Helsingborg.
                Nästa torsdag skulle nog gå bra för min del, men jag har inte kollat med resten av familjen ännu.
                Vad skall du ha i ditt 540 Kenell?
                // Magnus
                Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  Karet står hemma så fint! Fast det är lite tomt och öde just nu! Vet inte om jag ska silikonera om hela eller bara "punkta" på vissa ställen. (Har en tråd om det i forum 1). Men hur som helst, fro.m fredag eftermidda`har jag en hel del tid över,, typ 8 timmar om dagen, så jag ska ta mig en rejäl funderare om detta!

                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • Tropfrog
                    • October 2002
                    • 8078

                    Ursprungligen skickat av Bilbo
                    Tropfrogs flytt gick bra, frågan är om han hann få igång karen innan han skulle ner till Helsingborg.
                    Flytten gick bra och jag kom hem till Helsingborg klockan halv ett på natten. När jag sedan vaknade kl 4,44 för att gå till jobb så kom jag inte upp pga ryggskott. Så nu är vi två Kenell. Jag är sjukskriven och kommer tillbaka till Växjö i kväll. Och; ja, jag har fler cvärdsplantor. Billbo tog 3 st och jag har 7 st till.

                    Ett tips: vänta med att flytta hem 540 karet tills rygskottet gått över.
                    MVH
                    Magnus
                    min zoon

                    Kommentar

                    • Kenell
                      • September 2002
                      • 499

                      Ja det ligger nog något i det... Jag är livrädd för att bli liggande med ryggskott igen nu. Jag vet inte än om jag får köpa karet ju men får jag det så skall jag ha gott om bärhjälp tänkte jag...

                      Bilbo, jag skall ha det där mitt 312 står nu tänkte jag. 312'an skall jag ha i mitt lilla sovrum istället då är min plan...

                      100-litarn i köket åker ut med då om/när jag köper det större.

                      Tropfrog, ta det försiktigt med ryggen. Vila i max två dagar, sen måste du upp och röra dig. Is på det ömma är väääldigt effektivt
                      Om du är lite på benen på onsdag så kanske jag kan få komma upp och kika då och kanske hämta någon planta eller två?

                      Nästa torsdag har jag dottern hos mig, men både hon och jag kan kanske komma en timme bara om det inte blir för sent.

                      /Peter
                      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                      www.fisknördarna.se

                      Kommentar

                      • Hank
                        • August 2002
                        • 675

                        Ja,då var man hemma igen från ett (onödigt!?) varmt mallis!
                        Det händer en del på akv.fronten ser jag, det borde betyda
                        en och annan shoppingresa i höst, och då menar jag inte
                        Ullared ;-)
                        /Hank
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                        Uppdaterad 2006-08-22

                        Kommentar

                        • Bilbo
                          • February 2002
                          • 2119

                          Och du har fyllt väskorna med billiga drycker antar jag, så vi kommer snart och tigger
                          // Magnus
                          Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                          Kommentar

                          • jimmy
                            • February 2003
                            • 222

                            hallå nästa eko här !!!
                            Kan medela att jag kommit från en shoping tur från danmar och det va inte öl det va frågan om utan FISK och STEN köpte levande faxe ca55kilo en liten sten korall min första vi får se om den klarar sig.
                            I morrgon ska jag försöka komma igång med det nya karet och flytta alla fiskar och koraller.
                            å ni är alla välkommna på torsdag kl 19 på kaffe och bullar.
                            /jimmy

                            Kommentar

                            • Tropfrog
                              • October 2002
                              • 8078

                              Har också varit i Danmark och handlat. Och, ja det blev lite öl också. Förövrigt så blev det massor av växter och lite blötdjur till saltkaret. Jag är lessen att jag inte har hört av mig, men jag har fortfarande svärdsplantor och anubias till de som vill ha. Tänkte ta det med på torsdag.
                              MVH
                              Magnus
                              min zoon

                              Kommentar

                              • Patrik_växjö
                                • July 2002
                                • 2046

                                Jag kan gärna ta nån/några av varje sort, om ingen annan trånar efter dom!
                                / Patrik /

                                Kommentar

                                Arbetssätt...