Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    Avlidit eller ej, i helgen var det invigning av Tassar&Morrhårs nya akvarieavdelning, och i torsdags vad det förinvigning...

    Blir fint som fisken..
    / Patrik /

    Kommentar

    • Lysmask
      • March 2007
      • 251

      Var där i torsdags på kvällen. Buffé å bubbel bjöd dem på. Det blev kanonfint ju. Kan bara hoppas på att dem inte konkurrerar ut Håvis nu...
      205 l, 31 l
      Mvh Lisa

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        Ursprungligen postat av Lysmask
        Var där i torsdags på kvällen. Buffé å bubbel bjöd dem på. Det blev kanonfint ju. Kan bara hoppas på att dem inte konkurrerar ut Håvis nu...
        Det var vi med , och nån enveten juornalist skulle givetvis ta kort på oss...

        Konkurrensen är bara positiv som jag ser det.
        / Patrik /

        Kommentar

        • Bilbo
          • February 2002
          • 2119

          Har det blivit mycket större eller? Och har de fortfarande Åleds som leverantör?
          // Magnus
          Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

          Kommentar

          • endymion
            • October 2006
            • 680

            Ursprungligen postat av Bilbo
            Har det blivit mycket större eller? Och har de fortfarande Åleds som leverantör?
            MYCKET större ..... 270 akvarium tror jag det var. Åled är kvar som leverantör även om de kommer ta in från andra ställen också. Samt att de kommer att odla en hel del själva eftersom Mats Ljung numera jobbar där.

            Kommentar

            • Lysmask
              • March 2007
              • 251

              Ursprungligen postat av Patrik_växjö
              Det var vi med , och nån enveten juornalist skulle givetvis ta kort på oss...

              Konkurrensen är bara positiv som jag ser det.
              Han hittade oss med men tackade nej. Men gav sig inte så vi blev tillfrågade 3 ggr till...

              Bara tänkte att om det blir tungt för håvis och dem kanske lägger ner. Vart ska man shoppa tanganyka å malawi då?
              205 l, 31 l
              Mvh Lisa

              Kommentar

              • Patrik_växjö
                • July 2002
                • 2046

                Finns en köpare till håvis, så det löser sig nog, och finns det inte i stan tar man bilen och drar dit där det finns
                / Patrik /

                Kommentar

                • Bilbo
                  • February 2002
                  • 2119

                  Nu har oxå jag förfallit och köpt en fransk bil, dock ingen Pechåå utan en Citroën. Ganska kul att äga en helt sprillans bil faktiskt
                  // Magnus
                  Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                  Kommentar

                  • Patrik_växjö
                    • July 2002
                    • 2046

                    Ursprungligen postat av Bilbo
                    Nu har oxå jag förfallit och köpt en fransk bil, dock ingen Pechåå utan en Citroën. Ganska kul att äga en helt sprillans bil faktiskt
                    Grattis Magnus, fastän det är en "lilla syster"...

                    Jag har också en sprillans igen, gott mos och sköna garantier.

                    På fiskfronten intet nytt dock!
                    / Patrik /

                    Kommentar

                    • Kenell
                      • September 2002
                      • 499

                      Ursprungligen postat av Bilbo
                      Nu har oxå jag förfallit och köpt en fransk bil, dock ingen Pechåå utan en Citroën. Ganska kul att äga en helt sprillans bil faktiskt
                      Inte så dumt, en C5 då? En kollega har beställt en sån med, men han har inte fått den än. Vi kanske får se den nån gång? Det var ju snack tidigare efter sommaren att det skulle bli kalas utanför Växjö... Norrut...
                      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                      www.fisknördarna.se

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        • February 2002
                        • 2119

                        Ursprungligen postat av Kenell
                        Inte så dumt, en C5 då? En kollega har beställt en sån med, men han har inte fått den än. Vi kanske får se den nån gång? Det var ju snack tidigare efter sommaren att det skulle bli kalas utanför Växjö... Norrut...
                        Näe, det blev faktiskt en C4 1.6 110HDI Fapegs (underbart namn va?) En miljöbil med diesel för Jennys pendlande, Mondeon har vi kvar som "köra skrot till tippen och åka ut i skogen med hunden-bil".
                        Angående kalas så skulle det vara jättekul, men jag får nog flytta fram det ett tag eftersom vi är så förfärligt uppbokade nuförtiden.
                        // Magnus
                        Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                        Kommentar

                        • Patrik_växjö
                          • July 2002
                          • 2046

                          Ursprungligen postat av Bilbo
                          Näe, det blev faktiskt en C4 1.6 110HDI Fapegs (underbart namn va?) En miljöbil med diesel för Jennys pendlande, Mondeon har vi kvar som "köra skrot till tippen och åka ut i skogen med hunden-bil".
                          Angående kalas så skulle det vara jättekul, men jag får nog flytta fram det ett tag eftersom vi är så förfärligt uppbokade nuförtiden.
                          Avboka då

                          Lite jobbit att behöva köpa ny bil för att få fart på tråden
                          / Patrik /

                          Kommentar

                          • LN
                            • November 2004
                            • 1478

                            Får väll fylla i denna nybilstråden. Har köpt men inte fått en ny Nissan Qaschquiai, nä så stavas det inte men konstigt namn är det
                            Larry
                            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                            Kommentar

                            • Bilbo
                              • February 2002
                              • 2119

                              Nu har jag hittat förklaringen på varför tråden har dött ut, alla sitter på banken och lånar pengar istället för att skriva här
                              På akvariefronten händer följande: 150 kardinaler i 720, samt ett par Ap. agasizzi + lite andra tetror och massor med ancistrusar.
                              Måste förresten säga att det är ganska gôtt med diesel, men behöver liksom inte tanka lika ofta , kanske får man ett brev från statoil snart, där de undrar om jag är sjuk
                              // Magnus
                              Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                              Kommentar

                              • Patrik_växjö
                                • July 2002
                                • 2046

                                Inte tanka? Jag får tanka jobbaråsnan minst en gång i veckan. Fast nu drar den ju 0,76 (senaste uträkningen) utan att belasta med släp eller annat. Också är det ingen fransos utan en tysk, förklarar ju endel

                                Lite kul att vår nya BENSINbil drar mindre än den drar diesel ...
                                / Patrik /

                                Kommentar

                                Arbetssätt...