Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redbullen
    • April 2005
    • 1129

    Ursprungligen postat av Torstensson
    Trist, men min bil e full och det verkar inte finnas intresse för en bil till..

    Det kommer flera rundor, då kanske vi kan vara iaf två bilar med köptoliga akvarister!!
    Okey det är lungt.....då får jag en anlening til att varva upp siliconsprutan hehe

    // Peter

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      Glöm inte 8.00 på min parkering i morrnbitti..

      Vill ngnannan i Zoopet-landet hänga på så e vi strax efter 9 i Stoby, stannar å fikar på vägen till Åleds å e där kanske vid 13-tiden ungefär..

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        Har du en "egen" parkering nu med?? :P
        / Patrik /

        Kommentar

        • Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

          Nu har jag "koppat" in firrarna, på mitt sätt Gick jättebra. Jokahanen är mest intresserad av sin maximalt utfärgadehona, å paletterna glider omkring rent allmänt utan att göra nått väsen. Har även kommit fram till att det var ett par av Gunters munruvare jag köpt, så nu vet man det
          / Patrik /

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            Å vem e Gunter då??

            Hoppas det var en kul å givande dag för er alla, jag hade skitkul kan jag lova!!

            Kommentar

            • Kenell
              • September 2002
              • 499

              Jag hade med kul, o firrarna är inkoppade, så nu återstår bara firma grill och drick
              Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
              www.fisknördarna.se

              Kommentar

              • Patrik_växjö
                • July 2002
                • 2046

                Ursprungligen postat av Kenell
                Jag hade med kul, o firrarna är inkoppade, så nu återstår bara firma grill och drick
                Heter firman Grill och drick AB eller Grill och drick HB?
                / Patrik /

                Kommentar

                • Torstensson
                  • June 2002
                  • 1964

                  Handelsbolag?? Nej nej, vi e fullt seriösa, så AB får det bli..

                  Triva alla fiskarna ni köpte? Testade att mata med frysta Svartamygg igår kväll, Arowanan fyllde munnen, svalde å tog en lika stor bit till. Det såg ut som om magen skulle spricka. Får väl hoppas det inte gjorde det...

                  Han med "de gule påsarna" vet nog fasen hur man får ihop det med frysmat. Synd att inte Mattis har dom, men det går ju lika bra att åka västerut, en 12mil, å handla!

                  Kommentar

                  • Torstensson
                    • June 2002
                    • 1964

                    Hur går det med dina akvarieprojekt Larry?? Fått vatten i baljorna ännu??

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      • February 2002
                      • 2119

                      Alla 10 av mina VF Scalarer lever och har hälsan, de ser lite skabbiga ut i fenorna men de växer väl ut, kvalitet på fisken verkar det vara i Åled iaf.
                      Annars verkar det ha utbrutit hysteri i de andra karen. Jag har 2 tuggande VF Paracypriochromis Nigripinnis samt minst en tuggande C. pleurospilus i 600-litar´n och i demasonikaret har ytterligare en hona dubbelhaka! (Två totalt)
                      // Magnus
                      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                      Kommentar

                      • Torstensson
                        • June 2002
                        • 1964

                        Massa yngel på väg då alltså...

                        Kommer du/ni förbi på tisdag??
                        Ungefärlig tid? Fika?

                        Har nog en del att visa iaf....

                        Kommentar

                        • LN
                          • November 2004
                          • 1478

                          Jajjemen Torstensson!

                          Vatten i 540it och på plats är det oxå. Jag är väl lite otålig men klart blir inte vattnet.
                          Fattar det inte, har absolut tillräckligt med filtrering. Ganska stora flingor seglar runt som fallskärmshoppare och jag fattar inte hur jag ska få bort dom.

                          Ska ner till Mattis i dag och ta hem mina jordätare och 30 vinkeltetror.

                          Är det någon här som som har någon rot i garderoben som man inte behöver för tillfället???????????????

                          Tips på klarare vatten emottages oxå tacksamt
                          Larry
                          Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                          http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                          Kommentar

                          • LN
                            • November 2004
                            • 1478

                            Bilbo har du några anc. yngel kvar eller är det kört på den fronten?

                            Har ni sett Mattis nya VF vitfenade ancistrus?
                            Sugen blir man om dom finns kvar det vill säga.

                            Hade Åled några Fina diskus eller ni kollade inte på sån skräpfisk??
                            Larry
                            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                            Kommentar

                            • Torstensson
                              • June 2002
                              • 1964

                              Åled hade mycket, men som sagt, Discus va ju inget jag kollade efter..

                              Hur många liter i timmen pumpar du i ditt 540?? Har du otur kanske du pumpar lite för mycket för att dom skall sugas in i dina filter.. Eller kanske du behöver ett filter till?

                              Jag har haft en vitsömmad Ancistrus, L-56, men den svalt ihjäl. Fast en sväng ner till Mattis e aldrig fel endå!

                              Kommentar

                              • Redbullen
                                • April 2005
                                • 1129

                                Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                                Jajjemen Torstensson!

                                Vatten i 540it och på plats är det oxå. Jag är väl lite otålig men klart blir inte vattnet.
                                Fattar det inte, har absolut tillräckligt med filtrering. Ganska stora flingor seglar runt som fallskärmshoppare och jag fattar inte hur jag ska få bort dom.

                                Ska ner till Mattis i dag och ta hem mina jordätare och 30 vinkeltetror.

                                Är det någon här som som har någon rot i garderoben som man inte behöver för tillfället???????????????

                                Tips på klarare vatten emottages oxå tacksamt

                                Rot och rot....beror på vad du vill ha för någon, stor eller liten ?

                                // Peter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...