Saknar förening i Stenungsund, gör ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan75
    • March 2003
    • 38

    Saknar förening i Stenungsund, gör ni?

    Ja, det verkar ju finnas en del ifrån Stenungsund som har stort akvarieintresse. Men finns det tillräckligt många för en förening? Kanske....

    Vad tycker ni, ni Stenungsundare med omnejd saknar ni en? Det gör jag!

    Hör av er hit och ge er åsikt!

    //Stefan
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Jag vill gärna vara med i en akvarieförening i Stenungsund!

    Olle

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Hej! jag är ordförande för vår förening här i Kramfors, nu till morgonen så ser man fördelen att ha och vara medlem i en förening, då kommunen ringer och meddelar att ett av kommunens vattenverk har haft driftstörning så att pH i nätet ligger på över 11,0, så då skickar jag uppgiften vidare med e-post till de medlemmar som får sitt vatten från det verket.
      Kommunen meddelar när det är avvikelser från det normala , när man klorerar tex.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Det hade varit urkul om det funnits en fiskförening här! Har det blivit någon än?
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1661

          #5
          Tyvärr inte, och det lär knappast gå att starta någon nu på sommaren. Men vi kanske kan göra ett försök till hösten?

          Olle

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #6
            Glada Fisken i Östersund startades med 5 st medlemmar.... nu är vi ca 25 st!!! Ska man bara ha en liten "fikaklubb" finns det ingen begränsning för antalet medlemmar nedåt, utan snarare uppåt. Marie är ju en driftig person i Stenungsund! Klart att hon fixar en liten förening till hösten :-)
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Olle A
              • January 2002
              • 1661

              #7
              Ja, det hoppas jag också. Om hon samlar ihop mig, Stefan, GooGoo och kanske någon mer är det en bra början. Sedan får det bli vad vi själva gör det till. För en del år sedan försökte jag starta en "akvarieförening" i Stenungsund. Vi var ca 5-6 tonårskillar och jag som träffades hemma hos varandra ett tag. Men någon riktig förening blev vi aldrig, och man kan lugnt säga att det hela stod och föll med mig. Men om det nu finns flera som är så intresserade att de kan ta tag i saker själva tycker jag absolut att vi ska göra ett nytt försök!

              Olle

              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #8
                Ja det tycker jag vi ska satsa på!

                Till hösten tror jag blir en bra ide för på sommaren vill man bara gotta sig med familjen =). Vi får samla ihop oss till hösten och fixa en klubb tycker jag!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • S_sund
                  • July 2004
                  • 1904

                  #9
                  Hej! ÄR en flitig besökare på den här sidans fisksidor sedan drygt ett år men helt nybliven medlem. Bor i centrala Stenungsund och har "talat" en del med Olle igår o idag om det här med förening.

                  Låter intressant och ser med spänning fram emot utvecklingen nu till hösten men först skall jag ha en välbehövlig semester med start idag!

                  Ha det bra!
                  /Thomas
                  450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                  Min Blogg
                  För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #10
                    Vad roligt <b>Thomas</b> att du ochså är en intresserad akvarist från glada Stenungsund! Vi får knopa ihop något till hösten. Det vore ju kul att samla ihop ett litet gäng!
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • S_sund
                      • July 2004
                      • 1904

                      #11
                      Visst Marie, det hade varit kul. Var precis inne på Zoonen och tittade lite på dina bilder. Uj, uj, känns som om jag är i en annan division *skrattar*. Mycket vackra akvarium får jag säga, där ligger jag nog i lä. :-)
                      Kuriosa: Min farfar var med och startade Stenungsunds första(?) akvrieförening i slutet på 40-talet ihop med ett antal arbetskollegor ifrån Bandfabriken, hade varit kul att gå lite i hans fotspår *ler* Om jag bara får lite tid över dvs.....
                      450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                      Min Blogg
                      För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        #12
                        Jag tycker att jag kan få vara med också fast jag bor i Sävedalen =). Jag har ju släkt i S-sund, det måste väl räknas. Eller finns det nån käck i Partille där man kan bli medlem utan att vara ruggit erfaren?
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • Olle A
                          • January 2002
                          • 1661

                          #13
                          Det är klart att du får vara med även om du inte bor precis i närheten! Uddevalla akvarieförening har aktiva medlemmar från Brålanda i norr till Mölndal i söder. Partille lär ha haft en akvarieförening en gång i tiden, men det är nog länge sedan. Däremot finns det en mycket aktiv och trevlig naturskyddsförening i Partille!

                          Olle

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Nej i Partille har vi inte någon akvarieförening även om vi har haft ciklidstämman här ett par gånger.
                            Själv (bor i Jonsered vilket ingår i Partille kommun) är jag med i både Göteborgs Akvarieförening och Göteborgs Ciklidgrupp.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Olle A
                              • January 2002
                              • 1661

                              #15
                              Nu är det höst, både i almanackan och vädermässigt. Ska vi kalla till ett första möte snart?

                              Olle

                              Kommentar

                              Arbetssätt...