Auktion i Göteborg 8/11

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #31
    ...men ännu så länge är det inte tillnärmelsevis så många poster som tidigare år, och betydligt mindre fisk än vanligt ännu så länge, är det t.ex. INGEN som tar med sig c.sterbai? Svärdbärare, guppy och andra "vanliga" fiskar brukar det ju vara mer av, för att inte tala om ciklider! Och räkor brukar det ju finnas fler av också....... Men det rasslar väl till under veckan, kan jag tänka!?
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Någon som vet ungefär vad en L066 brukar gå loss på vid en sådan här auktion?
      Runt 100-150:-/st om det är yngle/ungfiskar.

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Nä... Men jag har redan prickiga, i form av L183 och dem tycker jag bättre om.
      Skall jag ha fler så blir det någon av de randiga!
      Dessa har jag med, men nackdelen att de vita prickarna bleknar med tiden.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #33
        Ursprungligen postat av ansjo
        Runt 100-150:-/st om det är yngle/ungfiskar.

        Dessa har jag med, men nackdelen att de vita prickarna bleknar med tiden.
        Det låter ju bra!
        Jag hade velat se L181/183 på listan också. Vägrar att betala 250.- för dem i butik. Jag vill ha en hane, och det ser man ju inte när det handlar om butiksstorlek. Fler honor vill jag däremot inte ha...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Ursprungligen postat av ansjo
          Dessa har jag med, men nackdelen att de vita prickarna bleknar med tiden.
          Förlåt en liten OT-fråga, men har dina L183 kvar sina vita fenkanter? Upplever inte att mina har fått blekare prickar, däremot verkar de, när fisken växer, bli mindre och tätare i förhållande till fiskens storlek, så att den nästan ser helt svart ut om man tittar snabbt. Jag och Woods tvistar om det är L183 eller L181 vi har (han har fått några yngel av mig), mina föräldradjur är köpta som L183, men har tappat de vita fenkanterna som L181 påstås göra, men å andra sidan påminner prickarnas utseende mer om L183 än L181.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Mina L183 har förlorat de vita fenkanterna helt, och är än mer svart än L181. Den sistnämnda har kvar sina vita prickar men är som du säger väldigt små så även de ser helt svarta ut.
            Så vid snabb koll är de grymt lika varandra...då är L 184 mycket snyggare.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Ja, det är det där med fenkanterna som har gjort oss förvirrade... L181 påstås tappa dem, medan L183 påstås behålla dem. Ändå är mina, som tappat de vita fenkanterna, sålda som L183. Var hos Kent i Nol för ett tag se'n, och diskuterade det hela, och han visade en bild på en vuxen L181, som hade större, och glesare vita prickar än mina. Det, och att de ju faktiskt såldes som L183, gör att jag tror att även L183 kan tappa sina vita fenkanter. Det är väl olika bland olika populationer.

              Nej, L184 är inte dum den heller Gillar även mina L028 (Hypancistrus sp.) skarpt, har fått ett litet gäng yngel av dem.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #37
                Skall vi fortsätta här?
                Detta är intressant tycker jag!

                Kommentar

                • ElinR
                  • September 2014
                  • 370

                  #38
                  Jag har småplaty jag skulle kunna ta med, men undrar om det verkligen är någon som är intresserad? De skall helst inte gå i kategorin "levandefoder".

                  Kommentar

                  • Olle A
                    • January 2002
                    • 1661

                    #39
                    Platy brukar det finnas intresse för på auktioner, men de bör nog inte vara mindre än ca 3 cm.

                    Nu har jag registrerat några poster också. Den mest intressanta är nog en trio av killifisken Nimbapanchax petersi "Banco Park". En fisk man verkligen inte ser varje dag, trots att den är både vacker och lättskött.

                    Olle

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      #40
                      Nu har det kommit många poster men mer är väl att vänta, brukar komma in som mest kvällen före
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #41
                        jag kan inte komma....

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          #42
                          Hannes , du har ingen aning om vad du missar Nästa gång får du banne mig masa dig till Göteborg, så långt är det inte...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #43
                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Hannes , du har ingen aning om vad du missar Nästa gång får du banne mig masa dig till Göteborg, så långt är det inte...
                            jag har ju missat varenda auktion. så jävla surt. alltid är det nått annat ivägen. hade ju varit kul o träffa lite av er in real life ju.

                            ja nästa år får det fan bli

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              #44
                              Ursprungligen postat av hannesc
                              jag har ju missat varenda auktion. så jävla surt. alltid är det nått annat ivägen. hade ju varit kul o träffa lite av er in real life ju.

                              ja nästa år får det fan bli
                              Bra!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #45
                                Gott att se, ska bli trevligt med auktion igen.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...