GCG- auktionen 2013

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #46
    Hej

    Tack så mycket Pia för att du skapade tråden här på zoopet. Det borde vi gjort själva för längesen egentligen men... Å tack Kjell för att du lagt upp det i zoopetkalendern!
    Ja jag förstår faktiskt inte heller varför det är såpass få poster reggade/aktiverade så här nära inpå... Visst det kan säker ha en del med löningen att göra men känns ändå konstigt...? Aja det dyker säkert upp lite mer under den kommande veckan får vi hoppas på!
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #47
      Ursprungligen postat av ansjo
      Spelar ingen roll om det är samma helg var år, problemet kan vara att lönen kommer för många på måndagen efter auktionen.
      Nja - det förstår jag inte riktigt vad du menar. Varför skulle det skilja sig mot tidigare år då också lönen kom in strax efter auktionen.
      Nåväl strunt samma - vi får väl se om det rullar in lite mer i veckan
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #48
        Mig veterligt har faktiskt auktionen varit efter lönen kommit de senaste åren, men som sagt får vi se hur det går.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          #49
          Sv: GCG- auktionen 2013

          Ursprungligen postat av ansjo
          Mig veterligt har faktiskt auktionen varit efter lönen kommit de senaste åren, men som sagt får vi se hur det går.
          Jamen, desto större anledning att registrera gods för försäljning och få loss lite stålar till lördagkvällen. Om det nu sitter någon och trycker på gods, hoppas jag att det kommer upp imorgon. Jag tänker råna spargrisen själv till på lördag.
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #50
            Ursprungligen postat av ansjo
            Mig veterligt har faktiskt auktionen varit efter lönen kommit de senaste åren, men som sagt får vi se hur det går.
            Förra året var auktionen den 24 november - vad jag minns (minnet är bra, men tyvärr dock väldigt kort) så har auktionen alltid varit denna tid och jag vet att det tidigare har resonerats om i föreningen att den hålls före lönen och det är en nackdel men andra argument har ansetts vara viktigare.

            Själv hinner jag nog inte denna gång med att städa lite i garaget och plocka ihop lite prylar.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #51
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Förra året var auktionen den 24 november - vad jag minns (minnet är bra, men tyvärr dock väldigt kort) så har auktionen alltid varit denna tid och jag vet att det tidigare har resonerats om i föreningen att den hålls före lönen och det är en nackdel men andra argument har ansetts vara viktigare.

              Själv hinner jag nog inte denna gång med att städa lite i garaget och plocka ihop lite prylar.
              japp, det var den men då kom löningen på fredagen
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #52
                Vi får hoppas att det blir lite mer poster som ramlar under veckan
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Knax
                  • November 2012
                  • 1148

                  #53
                  Sv: GCG- auktionen 2013

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Förra året var auktionen den 24 november - vad jag minns (minnet är bra, men tyvärr dock väldigt kort) så har auktionen alltid varit denna tid och jag vet att det tidigare har resonerats om i föreningen att den hålls före lönen och det är en nackdel men andra argument har ansetts vara viktigare.

                  Själv hinner jag nog inte denna gång med att städa lite i garaget och plocka ihop lite prylar.
                  Ni har båda rätt. Den 24/11 förra året hade folk, som har löneutbetalning den 25:e, hunnit få sin lön (gängse praxis att lönen betalas ut sista vardagen före lönedatum, alltså fredag den 23/11). Året innan bör det ha varit likadant, men i år har lönedagen hamnat på måndag och därmed har folk inga pengar över helgen. Å andra sidan är nästa helg 1:a advent, en intensiv helg för många, så det är inte mycket att välja på.

                  Synd att vi inte ses, Kjell. Jag hinner inte komma på glöggen den 8/12 heller, som det ser ut.
                  // Mats, a.k.a. Knax



                  "All's well that ends." - Unknown

                  Kommentar

                  • Bygert
                    • March 2010
                    • 2169

                    #54
                    Fast det är ju en poäng om auktionen inte håller på hela dan utan man kan hitta på nåt annat kul i trakten också om man åker...
                    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                    Kommentar

                    • Knax
                      • November 2012
                      • 1148

                      #55
                      Sv: GCG- auktionen 2013

                      Ursprungligen postat av Bygert
                      Fast det är ju en poäng om auktionen inte håller på hela dan utan man kan hitta på nåt annat kul i trakten också om man åker...
                      Ahaha! Är auktionen halvfull eller halvtom?
                      Senast redigerad av Knax; 18 November 2013, 09:32.
                      // Mats, a.k.a. Knax



                      "All's well that ends." - Unknown

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #56
                        Ursprungligen postat av Knax
                        Ni har båda rätt. Den 24/11 förra året hade folk, som har löneutbetalning den 25:e, hunnit få sin lön (gängse praxis att lönen betalas ut sista vardagen före lönedatum, alltså fredag den 23/11). Året innan bör det ha varit likadant, men i år har lönedagen hamnat på måndag och därmed har folk inga pengar över helgen. Å andra sidan är nästa helg 1:a advent,
                        OK - jag ger mig
                        Men om det beror på det så borde det ju komma färre besökare på auktionen, men det borde inte påverka antalet poster som säljs.
                        Men det ramlar säkert in prylar i veckan

                        Synd att vi inte ses, Kjell. Jag hinner inte komma på glöggen den 8/12 heller, som det ser uten intensiv helg för många, så det är inte mycket att välja på.
                        Tråkigt i så fall - för min del ser jag mer fram emot glöggfesten än auktionen men det beror väl mest på att auktioner inte riktigt varit min grej.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • henrikl
                          • November 2012
                          • 639

                          #57
                          [QUOTE=Knax;1674244]Ni har båda rätt. Den 24/11 förra året hade folk, som har löneutbetalning den 25:e, hunnit få sin lön (gängse praxis att lönen betalas ut sista vardagen före lönedatum, alltså fredag den 23/11). Året innan bör det ha varit likadant, men i år har lönedagen hamnat på måndag och därmed har folk inga pengar över helgen. Å andra sidan är nästa helg 1:a advent, en intensiv helg för många, så det är inte mycket att välja på.

                          Alla fiskintresserade har sedan den förra auktionen haft ett helt år på sig att planera och spara ihop pengar till årets auktion ....
                          2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                          Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                          Kommentar

                          • noisy
                            • October 2006
                            • 338

                            #58
                            Jag håller med Kjell. Även Anders och Mats var ju inne på det att om lönen inte har kommit före auktionen så innebär det ju möjligen att det fattas pengar och då borde antalet köpare minska i så fall och inte antalet säljare. Om nu inte säljarna tvekar därför att de inte tror att det kommer folk som har pengar att handla för nu när auktionen ligger före löningen men det är väl lite långsökt eller? När jag jobbade i affär så märktes dock skillnad på köpkraft före respektive efter löning och av den anledningen så kanske det finns skäl att lägga auktionen efter löning.

                            Kommentar

                            • Knax
                              • November 2012
                              • 1148

                              #59
                              Ursprungligen postat av noisy
                              Jag håller med Kjell. Även Anders och Mats var ju inne på det att om lönen inte har kommit före auktionen så innebär det ju möjligen att det fattas pengar och då borde antalet köpare minska i så fall och inte antalet säljare. Om nu inte säljarna tvekar därför att de inte tror att det kommer folk som har pengar att handla för nu när auktionen ligger före löningen men det är väl lite långsökt eller? När jag jobbade i affär så märktes dock skillnad på köpkraft före respektive efter löning och av den anledningen så kanske det finns skäl att lägga auktionen efter löning.
                              Helt klart. noisy har en poäng i det. Man får väl hoppas på få rop, så man gör några klipp.
                              // Mats, a.k.a. Knax



                              "All's well that ends." - Unknown

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #60
                                Ursprungligen postat av noisy
                                Jag håller med Kjell. Även Anders och Mats var ju inne på det att om lönen inte har kommit före auktionen så innebär det ju möjligen att det fattas pengar och då borde antalet köpare minska i så fall och inte antalet säljare. Om nu inte säljarna tvekar därför att de inte tror att det kommer folk som har pengar att handla för nu när auktionen ligger före löningen men det är väl lite långsökt eller? När jag jobbade i affär så märktes dock skillnad på köpkraft före respektive efter löning och av den anledningen så kanske det finns skäl att lägga auktionen efter löning.
                                Jag tror nog att auktionen läggs i november för att det tidigare under hösten är en massa andra akvarieauktioner - så för att undvika att de kolliderar så ligger den då. Men, men - någon annan är säkert mer insatt i frågan än vad jag är (som inte alls är insatt ) och kan ge ett bättre svar
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...