Ciklidbladet till pressarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    • June 2002
    • 1081

    #16
    Jag får en pdf skickad till mig som jag korrar så det där har jag inte med att göra. Översatta artiklar tar mer tid att korra och de är ofta mer komplicerade. I detta nummer ligger det tre översatta artiklar med mycket text i början av numret. Jag lade mycket tid på att referenser mm skrivs likadant och jag fick gå till originalartikeln för att fia till texten till kartan på petrochromisartikeln. Nu är inte svenskan mitt "specialområde - andra är bättre på det - utan jag inriktar mig på format. Trots det hittar jag en massa grejer jag missat som att namnen på texaspetrochromis inte är skrivna på samma sätt i petroartikeln t.ex. Sådant brukar jag se på flera meters avstånd

    Fast är det inte roligare att diskutera innehållet
    Mvh. Ola
    Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
    Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Fast är det inte roligare att diskutera innehållet
      Instämmer - även om nu "språket" är en del av innehållet.

      Dock det var en randanmärkning från min sida - innehållet var som vanligt mycket bra och det fanns flera riktigt bra artiklar (tyckte som sagt att Mats var den bästa) och även om diskus inte är riktigt min grej så var i alla fall de bägge diskusartiklarna klart läsvärda. Också ett riktigt snyggt diskusfoto (av Kaj) på första sidan
      Senast redigerad av Kjell Fohrman; 18 March 2013, 09:32.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...