Göteborgs ciklidgrupps akvarieauktion i Göteborg/partille 26/11-2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av tummen
    Till berörda ansvariga eller andra som vet; hur sent kan man mejla och föranmäla sitt gods? Går det med mejl tidigt i morgon bitti också?
    Jag är inte berörd men jag vet att de som är berörda kommer att vara i lokalen klockan 8 imorgon bitti för att göra iordning den för auktionen så jag tror knappast att de hinner svara på mail imorgon.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • HenkeP
      • January 2009
      • 886

      Har nu investerat i bil, så jag dyker upp på auktionen. Tittar gärna förbi hos Kjell innan oxå. Skulle dock behöva en vägbeskrivning...

      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

      Kommentar

      • Anki L
        • August 2011
        • 606

        Usch så avundsjuk jag är Typiskt att jag sitter på föreläsning på Blå Stjärnan hela dagen.
        350 l

        Kommentar

        • Pink_Tess
          • September 2010
          • 311

          TYPISKT!!! Var så laddad men nu blir det ingen auktion iaf... dumma skola som äter all tid!
          // PinkTess
          AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
          Mitt 300L Central Amerika Projekt

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av HenkeP
            Har nu investerat i bil, så jag dyker upp på auktionen. Tittar gärna förbi hos Kjell innan oxå. Skulle dock behöva en vägbeskrivning...
            Skickar dig ett pm med adressen. Jag kommer också att vara i auktionslokalen mellan 09.00-09.45

            Drop in "auktionszoopetträff" för goldisar hemma (5 minuter med bil från auktionslokalen) hos mig innan auktionen startar - mellan 10.00-11.15 - (inlämningen öppnar vid 09.00 och då kan ni ju först åka dit och lämna in era auktionsprylar och sedan ta er över till mig). Anmäl er i denna tråd

            Anmälda:
            Maria - Sjöjungfru
            Kaj.p
            ansjo
            Pia.Jo
            Hellsson (preliminärt)
            hult87
            Henke P
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              E de några skånetokar som ska köra upp tro ?
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Jag är inte berörd men jag vet att de som är berörda kommer att vara i lokalen klockan 8 imorgon bitti för att göra iordning den för auktionen så jag tror knappast att de hinner svara på mail imorgon.
                Ok, skall försöka få iväg mejlanmälan på mina poster snart så de hinner förbereda ordentligt.

                Vi se´s i morgon. Jag ser fram emot detta, är det någon som kommer ha med sig lite kul pansarmalar, förutom dvärgbotior och vanlig micromask som jag också är på jakt efter....?
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • Hellsson
                  • January 2010
                  • 840

                  Ursprungligen postat av Avions
                  Usch så avundsjuk jag är Typiskt att jag sitter på föreläsning på Blå Stjärnan hela dagen.
                  Då är du 300 M från våra underbara diskus ju :-)

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Vi ses om en stund
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      Om några minuter ger jag mig ut på E6 norrut, om ni ser en liten Polo kombi-88 i 15 nyanser av rött så är det jag!
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        • October 2006
                        • 504

                        Dety blev lite mera fiskar, ett par påsar med hongi och rödzebra, plus en vuxen lekgrupp en hanne och två honor av firefish, med ca 40 yngel i en påse jämte, båda honorna tuggade.Jag har inget lägstabud, så det finns chans att göra ett par klipp.Janne
                        Senast redigerad av malawijanne; 26 November 2011, 08:46.

                        Kommentar

                        • Vanish
                          • April 2011
                          • 900

                          Jaha vad fick folk med sig hem nu då? För mig resulterade det i:

                          6 st scalarer (uppdelade i två olika bud)
                          4 st ancistrus super red
                          Vallisneria, vallisneria tiger, javamossa
                          Foderautomat

                          Det va riktigt spännande, va som sagt första gången för mig på aktion. Kom in lite sent så hann inte se vad som hände i början och missade att hälsa på folk. Men jag såg ju Kjell iaf, han har ju mer skägg än mig så!

                          Jag va iaf personen med keps och massa rött hår

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Vanish
                            Men jag såg ju Kjell iaf, han har ju mer skägg än mig så!

                            Jag va iaf personen med keps och massa rött hår
                            Ja det är väl inte så många som har mer skägg

                            Missade nog dig - men det klart om du hade keps så ser man ju inte ditt röda hår

                            Nåväl en massa trevligt folk som var där och det var en trevligt tillställning. Vissa saker kan säkert förbättras till nästa men de allra flesta var nog riktigt nöjda.

                            Handlade nog en 10-15 påsar med växter (Vallisneria gigantea och diverse flytväxter), en påse med Tanichthys micagemmae och en påse med Neolamprologus marugaensis men sålde också en del så jag gick nog ca. 800 spänn i plus.
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 26 November 2011, 20:47.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Vanish
                              • April 2011
                              • 900

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ja det är väl inte så många som har mer skägg

                              Missade nog dig - men det klart om du hade keps så ser man ju inte ditt röda hår

                              Nåväl en massa trevligt folk som var där och det var en trevligt tillställning. Vissa saker kan säkert förbättras till nästa men de allra flesta var nog riktigt nöjda.

                              Handlade nog en 10-15 påsar med växter (Vallisneria gigantea och diverse flytväxter), en påse med Tanichthys micagemmae och en påse med Neolamrologus helianthus men sålde också en del så jag gick nog ca. 800 spänn i pluss.
                              Jag märkte att du fick tag i en hel del vallisneria Jag gick nästan på dig när jag lämnade vid 5-tiden. Sprang ut med alla påsar i nävarna. Men det va bra mycket mer folk än vad jag hade trott det skulle vara!

                              Vilka mer från zoopet va där och vart satt ni typ? Janne förstod jag satt bakom mig, och kanske anade jag pia på högerkanten? Och någon som hette maria tyckte jag jag kände igen genom någon bild, men är inte säker

                              Kommentar

                              • kaj.p
                                • June 2002
                                • 2952

                                japp Maria, Pia, Ansjo o jag satt på högerkanten.
                                Nordiska Diskus Sällskapet
                                Hallandsakvaristerna
                                BAK Gcg Maf NCS

                                Kommentar

                                Arbetssätt...