Zoopetklubb väst goes to Zierfische & Aquarium Duisburg 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Skall vi försöka få till ett program. Vart blir första stoppet och uppsamlingsplats tex.
    Som sagt - vi kan väl träffas någon gång i sommar. Jag bor ju i mitten och lovar att bjuda på kaffe om ni dyker upp.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      Personligen tror jag det är smidigast att mötas upp därnere...
      Kjell menade nog bensinkostnaden, som blir högre med att köra ner.
      Se inlägget ovan. Halva nöjet är ju att gagga omkring allihopa men det blir kanske inte så mycket besök på fredagen.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Som sagt - vi kan väl träffas någon gång i sommar. Jag bor ju i mitten och lovar att bjuda på kaffe om ni dyker upp.
        Det blir ett gbg besök innan kräftskivan skall bara få ihop det med stålnacke så hör jag av mig närmare.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Lasse
          • October 2002
          • 1965

          #19
          Bara medela att jag och Lisa kommer att delta i denna övning också - åker med Kjell.

          MVH Lasse
          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Lasse
            Bara medela att jag och Lisa kommer att delta i denna övning också - åker med Kjell.

            MVH Lasse
            Jepp - har bokat hotellet i Duisburg
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Tryland
              • January 2009
              • 22

              #21
              Vi var en liten gjeng fra Oslo nedover ifjor, for første gang - og det var så moro at vi planlegger en tur til i år. Det hadde vært moro om vi kunne treffes når vi først er en gjeng skandinaver på messen?

              Det er mange av dere som har vært på denne messen før forstår jeg, så dere har kanskje noen tips til butikker man bør besøke når man først er i denne delen av Tyskland? I fjor var vi, foruten Zoo Zajac naturligvis, også på besøk hos Aquarium Wilhelmi som var en fin butikk. Et par mindre var vi også innom, men jeg husker ikke navnene i farten. Men er det andre gode og fine butikker dere anbefaler i området? Evt. er det butikker underveis man bør stoppe på?

              Jeg lurer også på når dere drar nedover? Jeg ser dere prater om søndag og mandag på messen; drar dere da nedover på fredag og hjem på tirsdag eller hvordan gjør dere det? Vi dro nedover med båt fra Oslo onsdagen, i fjor. Da var vi fremme i Duisburg på ettermiddagen torsdag, fikk besøkt Zajac da, og hadde fredagen til messa. Lørdagen brukte vi til andre butikkbesøk og søndagen gikk med til hjemreise.

              Og ikke minst, er det noen spesielle hotell dere anbefaler som er både ok standard, men ikke alt for dyrt?
              Senast redigerad av Tryland; 21 August 2011, 16:54. Anledning: tilleggsopplysninger
              Oslo Akvarieklubb

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Trevligt - ja vi blir nog en hel del som åker ner på lite olika vägar. Några av oss som åker i år träffas nu på lördag och då kommer vi säkert att planera lite mer.
                Den bil jag åker med åker ner på torsdag eller fredag. Värt att komma ihåg är att röda dagar i Tyskland så är "allt" stängt förutom mässan och offentliga akvarier. Däremot t.ex. akvarieaffärer och "saftaffärer". I år är söndag och måndag röda dagar i Tyskland och då kan man t.ex. inte handla fisk förutom på mässan.

                Vi själva bor på Hotell Brucker. Det är ett sådär bra hotell, men är acceptabelt billigt (ca. 70 EUR/natt för ett dubbelrum) och har bra mat, samt i närheten ligger en utmärkt restaurang med eget bryggeri med fantastiskt öl

                I nedanstående artikel kan du läsa lite om vår senaste resor till Duisburg och där får du också lite tips på vart vi åkte
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #23
                  Kan väl ytterligare nämna om hotellet att det förutom närheten till bryggeriet så ligger det "in the middle of nowhere" och har man tänkt att ge sig ut och festa på klvällen så är det definitivt inte där man skall bo.
                  Däremot om man är ett gäng som på kvällen vill äta och dricka gott ihop och snacka akvarier med avarandra så passar det bra.

                  Hemsideadress till hotellet http://www.hotel-bruecker.de/
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    #24
                    Det ser ut som jag och staan blir ensamma i en bil om det nu inte är någon mer skön lirare som hakar på.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      #25
                      Funkar det att maila hotellet på engelska? Det bli fre kväll till tisdag morgon som behöver bokas.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #26
                        Ursprungligen postat av lillfrasse
                        Funkar det att maila hotellet på engelska? Det bli fre kväll till tisdag morgon som behöver bokas.
                        Ja det funkar bra med engelska. Vi i vår bil har bokat fredag, lördag, söndag natt. På måndag kväll så kör vi en bit uppåt när mässan stänger och på så sätt så hinner vi 20-25 mil uppåt och sedan bokar vi ett hotell där vi hamnar.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja det funkar bra med engelska. Vi i vår bil har bokat fredag, lördag, söndag natt. På måndag kväll så kör vi en bit uppåt när mässan stänger och på så sätt så hinner vi 20-25 mil uppåt och sedan bokar vi ett hotell där vi hamnar.
                          Ok skall kolla med de andra hur de har bokat.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #28
                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Ok skall kolla med de andra hur de har bokat.
                            ansjo hade bokat Duisburg-hotellet även för måndag natt. Du får se till att masa dig hit på kräftskivan på lördag då samlas vi ju några av resenärerna så då blir det säkert mycket tjöt och kanske t.o.m. lite planerande
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Ursprungligen postat av lillfrasse
                              Ok skall kolla med de andra hur de har bokat.
                              ansjo hade bokat Duisburg-hotellet även för måndag natt. Du får se till att masa dig hit på kräftskivan på lördag då samlas vi ju några av resenärerna så då blir det säkert mycket tjöt och kanske t.o.m. lite planerande
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                #30
                                Zoopet väst on tour. Tripp to Germany.


                                Tid:
                                Fredagen den 29 september till Tisdagen den 4:e Oktober.


                                Program:
                                Vi besöker bla mässan mer info kommer förhoppningsvis efter helgen

                                ANMÄLDA:

                                Bil1/ The lazy bums.
                                Lillfrasse
                                Staan

                                Bil2/The Fishiots.
                                Ansjo
                                Max_b
                                Piajo
                                Jimmy

                                Bil3/The oldtimers.

                                Kjell&Hjördis
                                Lasse&L
                                isa

                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...