STORAUKTION i Bollmora Akvarieklubb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #46
    Ska dit snart åker och hämtar Jenmad, ska bli riktigt skoj!!!
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • one__akvarium
      • June 2008
      • 163

      #47
      oj vad mycket det var, orkade inte vänta till asuktionen blev 2-3 vändor i fast pris rummet. när tog auktionen slut egentligen? måste tagit 4-5 timmar minst!

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #48
        Kul att se folk man kände igen och roligt att det var TVÅ utropare (eller vad man nu kallar de som står vid micken)
        Kom hem med ett odlingskar
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • lilleolov
          • April 2006
          • 79

          #49
          11 var en fantastisk tid att ta sig dit för att hinna roffa åt sig fina växter på fast-pris bordet!
          tack för det inlägget!
          jag lyckades även roffa åt mig både guldancistrus och khuliålar på auktionen!
          Dock orkade vi inte stanna hela auktionen så vi smet när den andra pausen tog sin början!
          Kul att det var så mycket, men vi ville åt några fler malar som inte hade ropats ut än.

          Brukar det vara fler malar på dessa möten? jag tyckte att det var väldigt ont om annat än ancistrus.

          Och en annan fråga, måste man vara medlem för att få sälja?

          Kommentar

          • JanneN
            • February 2006
            • 191

            #50
            Auktionen var slut före 16.00, förr kunde den hålla på mycket längre.
            2 utropare har vi kört med nu ett tag, för att hålla tempot uppe, kanske därför auktionerna tar slut fortare nu?

            jag köpte inte så mycket själv, var sugen på lite malar men lyckades missa dom eller dom blev för dyra
            kuhli-ålarna var jag sugen på men missade dom helt, vad gick dom för?, måste varit vrakpris ?
            vad som kommer på auktioneran brukar vara så olika från gång till gång, så det är svårt att svara på.

            Nej, man måste inte vara medlem för att sälja,men klubben tar 25% i provision som går till klubbens aktiviteter.
            Med tanke på allt man får som medlem så har man inte råd att inte vara medlem
            http://akvariefisk.ifokus.se/
            www.bollmoraakvarieklubb.org
            http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #51
              Det brukar vara lite fler malar, men som sagt det varierar.
              Det var ett mycket bra utbud i år och det mesta blev sålt. Två utropare är ett måste annars blir det på tok för segt.
              De flesta växterna har vi numera lyckats styra ner på fasta bordet där de går åt som margarin i månsken.

              Jag fyndade fyra stycken king tiger pleco L066 och två underbart vackra L316, förutom lite på fyllnad till olika kar som purpurhuvudsbarber, Geophagus sp. Sao Paulo, kittytetra mm.
              Lyckades dessutom äntligen få tag på montezumasvärdbärare, också fantastiskt fina. Så jag är helt nöjd.

              Ni som var där såg mig sitta i hörnet och vara bank, kul att träffas!!!
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • tessilago
                • July 2007
                • 373

                #52
                Mycket trevlig tillställning! Jag köpte ingenting, men nästa gång kanske jag kommer hem med något trevligt.
                Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #53
                  Jag fick mig goda skratt ialf
                  Malin. Kul att se dina pojkar i aktion,trodde nästan inte att de kunde gå, alltid sett de gömsa under täcket *skratt*
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #54
                    NEEEJ! Var det på lördag? Jag som trodde det var idag söndag! Jag som ställt väckarklockan och allt. Tur jag inte hann åka hemifrån i alla fall. Nå, då får jag avliva lite ancistrus och snäckor istället för att sälja dem då.

                    Fasen också, jag som behövde växter. Blir svindyrt att köpa i butik.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #55
                      Ursprungligen postat av tessilago
                      Mycket trevlig tillställning! Jag köpte ingenting, men nästa gång kanske jag kommer hem med något trevligt.
                      hahaha.. nej, du bara tvingade mig att komma hem med 2 fiskar jag avsvurit mig.. tack för de enorma praktbotiorna! GRYMT bra jobbat till herrn som lyckats dra upp dem i den storleken! alltid kul att träffa janne och lillis! well, bra jobbat generellt bak!
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #56
                        Ursprungligen postat av Azur
                        NEEEJ! Var det på lördag? Jag som trodde det var idag söndag! Jag som ställt väckarklockan och allt. Tur jag inte hann åka hemifrån i alla fall. Nå, då får jag avliva lite ancistrus och snäckor istället för att sälja dem då.

                        Fasen också, jag som behövde växter. Blir svindyrt att köpa i butik.
                        HAHAAHAHAH!!!!!!! Och så skrev Mumin att det var LÖRDAG *skratt*
                        aja sånt är livet.
                        Det kanske finns ngn som vill ha ancistrus på zoopet, släng upp en annons Vet en tjej som vill ha ancistrus. Hon bor lite långt bara.
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          #57
                          Jag vet flera som vill ha ancistrus, varför inte komma på medlemsmötet nu på torsdag och sälja? Vi har alltid auktion om nån har något med sig.
                          Det är väl tredje året som vi har auktion på lördagen i stället för söndagen. Många som åker långt har lättare att sätta av tid på lördagen och många vill koppa in och dona på kvällen.
                          Röda posthorn borde du bli av med och jag vet flera som vill ha ancistrus.
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • Mumin
                            • October 2007
                            • 3837

                            #58
                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Jag fick mig goda skratt ialf
                            Malin. Kul att se dina pojkar i aktion,trodde nästan inte att de kunde gå, alltid sett de gömsa under täcket *skratt*
                            Har inte märkt att du varit inne och gömsat med under deras täcken.........
                            Men jodå, de kan, om de vill. Särskilt äldste sonen gjorde en insats i går eftersom han inte ens gått och lagt sig utan gick direkt från nattsuddet till auktionen där han var löpare hela dagen.
                            För mycket är inte nog!
                            Jag VILL ha en Elefantofon!!

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              #59
                              Ursprungligen postat av Mumin
                              Har inte märkt att du varit inne och gömsat med under deras täcken.........
                              Men jodå, de kan, om de vill. Särskilt äldste sonen gjorde en insats i går eftersom han inte ens gått och lagt sig utan gick direkt från nattsuddet till auktionen där han var löpare hela dagen.
                              hahaha ehmm....de gångerna vi varit på besök vid zoopet rally har vi väl varit där rätt så tidigt så de har inte synts till och du berättat att de ligger och sover, antar att de sover under sina täcken *asg*
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              Arbetssätt...