Takashi Amano,Christel Kasselmann,Hans Georg Evers håller föredrag i Skandinavien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Takashi Amano,Christel Kasselmann,Hans Georg Evers håller föredrag i Skandinavien

    Nästa år (22-23/10 2011) firar Århus Akvarieförening sitt 75-års jubileum och de gör det med en hejdundrande akvaristisk fest med internationella föredragshållare, utställningar, workshops, tävlingar etc. etc.
    En av föredragshållarna är den japanske växt och akvariedesignaren Takashi Amano som för första gången någonsin kommer att hålla ett föredrag i Skandinavien. Andra klara föredragshållare blir Christel Kasselmann och Hans-Georg Evers
    Mer info om denna megaakvaristiska aktivitet ges fortlöpande på denna sida http://www.akvamesse.dk/news.php

    Jag vet i alla fall garanterat att jag kommer att befinna mig i Århus någon gång nästa höst
    Hoppas att vi blir många svenskar där
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 May 2010, 15:30.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Räkna med mig Det var lite oro att det skulle krocka med diskuschampionatet och Mafs jubileumsutställning men så blev det inte då denna är första veckan i november.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Räkna med mig
      Tänkte maila dom redan nu i helgen och anmäla intresse eftersom symposiet med Amano verkar ha ett begränsat antal med platser och därför säkert snabbt riskerar att ta slut.
      Jag kan boka för flera Zoopetare för nog lär det bli en Zoopetresa till detta förstklassiga evenemang
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Det var lite oro att det skulle krocka med diskuschampionatet och Mafs jubileumsutställning men så blev det inte då denna är första veckan i november.
        Och dessutom ett år emellan för det är väl i år som det är diskuschampionat
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #5
          Nix inte det Nordiska det kommer att gå ihop med mafs utställning. Och det blir en del kända internationella namn där med
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av kaj.p
            Nix inte det Nordiska det kommer att gå ihop med mafs utställning. Och det blir en del kända internationella namn där med
            Verkar bli en resmånad med Ciklidmässan i Duisburg (inte diskuschampionatet), Malmöutställning och så nu Århus och allt detta inom en månad
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Verkar bli en resmånad med Ciklidmässan i Duisburg (inte diskuschampionatet), Malmöutställning och så nu Århus och allt detta inom en månad
              Sedan en Värsting ciklidstämma o en stor Poecillia träff på våren. Tycker det ser ut som skandinavien håller akvaristiken uppe, iallafall 2011.
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • Annika
                • January 2002
                • 2518

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Tänkte maila dom redan nu i helgen och anmäla intresse eftersom symposiet med Amano verkar ha ett begränsat antal med platser och därför säkert snabbt riskerar att ta slut.
                Jag kan boka för flera Zoopetare för nog lär det bli en Zoopetresa till detta förstklassiga evenemang
                Räkna med mig! Om du inte redan mailat dem så får du gärna anmäla mitt intresse också

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  #9
                  Skulle nog vara intressant men allt beror på kostnad och färdsätt för min del.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Annika
                    Räkna med mig! Om du inte redan mailat dem så får du gärna anmäla mitt intresse också
                    Mailar dom idag för att anmäla vårt intresse - tror att vi kan bli många svenskar som kommer
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Skulle nog vara intressant men allt beror på kostnad och färdsätt för min del.
                      det dyra är ju främst hotell och färja. Det får väl bli som så att vi samåker med 4-5 i resp. bil för att få ner resekostnaden.

                      Själva entréavgiften är inte så farlig.

                      Pris oversigt
                      Dagsbillet 1: Entre til udstillingen 1 dag uden adgang til foredrag / 60 Dkr
                      Dagsbillet 2: Entre til Udstillingen 1 dag med adgang til alle foredrag undtagen Takashi Amano showet / 150 Dkr
                      Dagsbillet 3: Entre til udstillingen 1 dag med alle foredrag ink. pladsreservation til Takashi Amano showet / 200 Dkr
                      Weekend billet 1: Entre til udstillingen lørdag og søndag uden foredrag / 100 Dkr
                      Weekend billet 2: Entre til udstillingen lørdag og søndag med alle foredrag undtagen Takashi Amano show / 200 Dkr
                      Weekend billet 3: Entre til udstillingen lørdag og søndag med alle foredrag og pladsreservation til Takashi Amano showet / 250 Dkr
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • hult87
                        • February 2010
                        • 1287

                        #12
                        låter intressant

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av hult87
                          låter intressant
                          Det är väl bara förnamnet

                          Har nu mailat arrangörerna om att få mer info från dom - bad dom också kontakta plantswap och lämna info. För detta arrangemang borde verkligen intressera alla växt- och designintresserade och sådana borde det ju finnas en hel del av även på den hermsidan.
                          Hoppas verkligen att många svenskar kommer dit
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            #14
                            Har ännu inte fått något svar från arrangörerna på mitt mail.

                            Däremot så såg Amano verkligen fram enmot att få komma dit och få träffa folk.
                            Jag mailade ADA-kontoret för att fråga om Amanos nya bok kommer att ges ut på engelska (finns nu bara på tyska (som jag skaffat) och japanska) och det skulle den förhoppnings göra - och passade då också på att säga att det skulle bli trevligt att få träffa honom i Århus.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Annika
                              • January 2002
                              • 2518

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Har ännu inte fått något svar från arrangörerna på mitt mail.

                              Däremot så såg Amano verkligen fram enmot att få komma dit och få träffa folk.
                              Jag mailade ADA-kontoret för att fråga om Amanos nya bok kommer att ges ut på engelska (finns nu bara på tyska (som jag skaffat) och japanska) och det skulle den förhoppnings göra - och passade då också på att säga att det skulle bli trevligt att få träffa honom i Århus.
                              Bra jobbat Kjell! Vi måste helt enkelt få plats på Amanos föredrag.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...