Zoopetklubb mitt I

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    Hej igen gottfolk Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte svarade på era sms, min mobil hade fått ben och sprungit iväg och sedan fått slut på batteri dvs att jag hade glömt bort vart jag placerade mobilen samt att den inte hade något batteri kvar.

    Halsflussen är någorlunda bättre men jag har svårigheter med att prata och äta :/ har fått en starkare kur av penicilin än den förra jag tog, så jag hoppas att detta biter och tar bort skiten för gott, måste ju jobba på måndag!

    Hoppas rallyt var lika kul utan mig hänger gärna på en s.k Mumin chillout som du nämde har ju fixat nya brillor till kommande sommaren så jag är locked an' loaded!

    Hoppas ni alla hade kul Skriv gärna vad ni gjorde, vilka affärer ni besökte etc. Är intresserad ^^

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Tack så mycket för släpandet av mig runt till alla Stockholms sevärdheter!
      Akvarielagret var superhäftigt och jag tror plånboken är glad att man inte bor granne med det. De nya lysrören var superhäftiga och megastarka, får inte det krut på speciellt de röda växterna så vet jag inte vad.

      Resan hem gick hur bra som helst och jag fördrev tiden innan genom att studera det "stora akvariet" även kallat Centralen och jag försökte koppla alla personer till en fisksort!

      Nästa gång blir det fiskshopping!

      Synd att inte du kunde komma Andrém, jag lyckades ju istället bli frisk precis i tid.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Tack så mycket för släpandet av mig runt till alla Stockholms sevärdheter!
        Akvarielagret var superhäftigt och jag tror plånboken är glad att man inte bor granne med det. De nya lysrören var superhäftiga och megastarka, får inte det krut på speciellt de röda växterna så vet jag inte vad.

        Resan hem gick hur bra som helst och jag fördrev tiden innan genom att studera det "stora akvariet" även kallat Centralen och jag försökte koppla alla personer till en fisksort!

        Nästa gång blir det fiskshopping!

        Synd att inte du kunde komma Andrém, jag lyckades ju istället bli frisk precis i tid.
        Kul att du tyckte om det Stockholm har ju the best of the best så att säga

        Jag blev sjuk lagom till rallyt, började på fredags morgon då jag var ledig från jobbet så tyvärr kunde jag inte göra mycket än att börja med min penicilinkur senare in på fredagen, får hänga med nästa gång

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Jevlar va gött det var!!

          Ska dra upp vad jag köpte

          Växter:
          cryptocoryne wendtii "green"
          cryptocoryn undulata
          Echinodorus osiris (svärdplanta)
          Javamossa (köper alltid javamossa)
          Algbollar (måste ju pröva!)

          Djur:
          Amano räkor. skulle köpt galaxy men jag glömde det:/

          Övrigt:
          Lite sten...
          Eftersom att jag gör smycken så hittar man ju läckra stenar i akvarieshop och det är billigare där än i hobbyaffärer

          Ska kasta upp lite bilder också
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Haha, jag kom ju sist när det kom till inköp av levande ting.
            Men med de nya rören så blev fiskarna som nya i akvariumet här hemma, de verkligen lyser!

            Inköp:
            2 st Arcadia Plant Pro 895mm T5 - Har aldrig sett de med Juwel-mått tidigare.
            "Vacker" kinesisk luftpump - Artemia here I come!
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              Vi träffades i Tyresö centrum och slank där. Nubi hittade fisk, men jag har glömt vad det var för art....Jag fick en liten borste till filtren med mig. Inte den sort jag ville ha, men nästan.
              Nästa stopp blev CRT i Brandbergen, där alla förtvivlat försökte få mig att köpa en bubbelattiralj till mina skolkar. Nubi har bilder på denna fasans pryl.

              Sen bar det raskt av till Fridhemsakvarier, där det var fullt med folk men lite tomt i karen. Och ännu tommare när Nubi hittat en hona till sin ensamma hanne. Otroligt snygg dam. fisken alltså(!). Vi andra dräglade mest över de fina häxmalarna. Jag hittade äntligen de små borstar som jag tycker är så fantastiska till impellerhusen i filtren, så det blev två stycken borstar till.
              Får jag nån gång glest mellan bissingarna så har jag borstar så det räcker till det med.

              Akvarielagret nästa, och det märktes att det var lönehelg. Tur jag har rullen att plöja väg med. Karrokaja och jag kastade oss omedelbart över kaffeautomaten!! Jag var på jakt efter metalltandkarp (Girardinus metallicus). Men det fanns inga kvar. Mycket folk och många Zoopetare och mycket Bollisfolk.

              Sen vidare till Vinsta zoo, där vi beundrade Sjappes lekande diskusar. I affären, det ni! De stod och vaktade ägg på en lekkon och förra kullen simmade runt i karet bredvid. Här blev det 20 svarta neontetror och några små redmoorrötter för mig.

              Sen åkte vi tillbaks till stan, men avstod ett besök på "The boink shop"....Medan vi tuggade i oss lite mat funderade vi på hur man kommer på ett sånt namn och vad man kan komma på att sälja i den.

              Det stigande blodsockret gjorde att Karrokaja kom ihåg sina galaxer. Akvarielagret hade stängt, men vi drog till Bromma via Centralen, där vi dumpade Visual Darkness, som inte ville vara kvar en lördag kväll i Tjockholm.....

              Galaxerna var slut hos Bromma liksom Dario dario som jag gärna vill ha. Men en in golden nugget kom hem till mig, liksom lite mer redmoor.

              Sen åkte vi hem till mig och kollapsade med varsin kopp te och varsin hund i knät.
              Tippi fick sitta i knät hos Karrokaja, utan att moster Cappi trängde bort henne. Jättejättemysigt. Hon blev klappad och klappad och fick smaka Karrokajas te, loivet kan inte bli bättre tyckte hon.

              Cappi satt hos mig, och vi sjöng TVÅ gånger för vår gäst. Yla med matte är det bästa Cappi vet, näst efter köttbullar och ostkaka.

              Så det var ett rally att minnas det......
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                Ursprungligen postat av Mumin
                <klippt pga längd>
                Så det var ett rally att minnas det......
                Wow vilken sammanfattning! Känns verkligen som om jag borde varit där nu känner man sig rätt kass att man inte gick för idag, så mår min hals mycket bättre och jag kan prata normalt igen (tack penicilin!). Urgh, fast det är ju sånt som händer i livet :/

                Kommentar

                • LLL
                  • July 2009
                  • 328

                  Jag kikade efter er på lagret igår, var där en snabb sväng för att kolla lite grus till mitt nya juwelkar vi hämtade igår :-)

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av LLL
                    Jag kikade efter er på lagret igår, var där en snabb sväng för att kolla lite grus till mitt nya juwelkar vi hämtade igår :-)
                    GRATTIS!!! Lägg upp bild på karet sen *ler*
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Karro som har alla nice bilder på sin kamera
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        sådär ja! godmorgon gott folk...lite knäppt att säga godmorgon klockan tre men så är det för vissa

                        Lite bilder alltså

                        Laddar upp dom lite i tur ock ordning...
                        Detta var alltså tyresö (eller?)
                        Och det var här nubi köpte sina garra rufa

                        Jag köpte inget... gillade inte riktigt hur fiskarna blev skötta.
                        Jag menar, hur får man en diskus att ta självmord under en anubias?
                        förövrigt såg diskusarna ut som små ledsna spöken... tycker inte dom var så snygga, men vad vet jag om diskus...

                        Hur lyckas man att göra en regnbågshaj så smal att den inte orkar simma?
                        Och hur i all världen lyckas man med konststycket att inte rengöra filtrerna när dom i princip inte blåser nånting alls?
                        Tvätta rutor var också svårt och jobbigt
                        Bifogade filer
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Ladda-upp-bilder-funktionen samarbetar inte riktigt med mej...

                          Den första bilden skall innehålla en liten, liten fisk, som är helt genomskinlig.
                          Är detta en riktig, vuxen minifisk eller är detta ett undernärt guppyyngel??

                          Jaja.. sen var det CRT (stämmer det?) och vadfan betyder CRT??
                          Satt och försökte komma på... cranken rötlich tiere?
                          Eller kanske chrilles radikala tjurar. nej jag kom inte på var det var..
                          Men det är säkert busenkellt. som det där med karusellen

                          Här på CRT var det alltså lite finare fiskar
                          Men visst låg det några döingar däri.
                          Men inga anorektiska fiskar i alla fall.
                          Diskusarna hade formen som argusfiskar. och det var ju inte så fint

                          Och sen den där mytomspunna luftbubblaren
                          I love it!!

                          Och lite fina guppys.
                          Bifogade filer
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • sissi.
                            • February 2010
                            • 250

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Haha, jag kom ju sist när det kom till inköp av levande ting.
                            Men med de nya rören så blev fiskarna som nya i akvariumet här hemma, de verkligen lyser!

                            Inköp:
                            2 st Arcadia Plant Pro 895mm T5 - Har aldrig sett de med Juwel-mått tidigare.
                            "Vacker" kinesisk luftpump - Artemia here I come!
                            du har letat upp något bra hör jag till oss med juwel kar vart i stockholm köpte du lysrören?

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Och så köpte vi piroger på ett jävligt stort konditori...
                              Och massa goa bullar fans det, men dom sket vi i

                              Sen var vi på en liten affär där det bubblade friskt, en rolig detalj var att nästan alla akvarium hade små charmiga runda fönster som finns i båtar.
                              Dessa fönster var placerad bakom och på kortsidorna.. tyckte var ascoolt!!

                              Här mådde fiskarna bra!! stora som faen var dom.
                              Men stället var ganska litet och sortimentet var inte så stort.
                              Men dom hade fina stenar
                              Bifogade filer
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Den där guppy från CRT som jag försökte ta kort på, var väl 100 bilder på det karet, right. De vart SUPER SUPER snygga Jag som inte ens gillar guppy...eller vare guppy???
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...