Hade vägarna förbi askersund i helgen... Fick syn på snäckbåten i hamnen som jag inte besökt sedan man var liten.. Jag tänkte direkt, jag måste dit å se om de fortfarande har sjöhästar!
Väl nere så gick jag runt å kollade på vindspel, smycken, snäckor och... SJÖHÄSTAR!!!
Va tusan, de kan väl inte var äkta? Vi kollade och tyckte nog att de såg äkta ut..

Nu ska jag skälla ut gubben tänkte jag å gick fram till disken..
Hörrödu, de där sjöhästarna i korgen därborta, är de äkta???
Jag fasade för svaret...
Så säger han: Nej, de är inte äkta, jag har hittat en som gör dem i plast så de ser riktiga ut...för du trodde väl att de var äkta?
Jaa sa jag å sken upp, va bra att du inte har riktiga längre!
Nää det är förbjudet nu sa han å så började vi prata om hans falska hajtänder och hur hemskt det är att hajfenssoppa fortfarande finns..
Glad i hågen gick jag därifrån och firade med en glass
Väl nere så gick jag runt å kollade på vindspel, smycken, snäckor och... SJÖHÄSTAR!!!
Va tusan, de kan väl inte var äkta? Vi kollade och tyckte nog att de såg äkta ut..

Nu ska jag skälla ut gubben tänkte jag å gick fram till disken..

Hörrödu, de där sjöhästarna i korgen därborta, är de äkta???
Jag fasade för svaret...
Så säger han: Nej, de är inte äkta, jag har hittat en som gör dem i plast så de ser riktiga ut...för du trodde väl att de var äkta?
Jaa sa jag å sken upp, va bra att du inte har riktiga längre!
Nää det är förbjudet nu sa han å så började vi prata om hans falska hajtänder och hur hemskt det är att hajfenssoppa fortfarande finns..
Glad i hågen gick jag därifrån och firade med en glass

Kommentar