Vad tror ni om Fotbolls EM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Schumi
    • April 2007
    • 298

Vinnare av EM tror och hoppas jag blir Tyskland. Sverige går förhoppningsvis till kvarten.
    Formel 1 är livet

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Ursprungligen postat av Big_Sal
      Några exempel på utlandsspelare som enligt min mening alla håller högre klass än de flesta allsvenska spelare:

Alexander farnerud stuttgart
      henok goitom Murcia
      karl svensson Caen
      Kennedy ajax
      berg groningen
      stenman groningen
      concha bochum
      fredrik risp ankaraspor
      per nilsson hoffenheim
      rasmus lindgren ajax

det finns fler också orkar inte skriva upp fler ni har fattat poängen!!

och anders svensson är dock inte given eller borde va given i startelvan varför köper lyon inte honom då? varför köper inte groningen allbäck ?
      och varför alexandersson han platsa ju inte ens i west ham ?
      Jag skulle nog vilja påstå att de flesta av dom kanppast håller hög internationell - bara för att man spelar/är bänknötare i ett bottenlag i en utländsk liga så innebär det knappast automatiskt att man är bättre än alla svenska spelare.

Sedan handlar det ju också om att passa in i det spelsystem som det svenska laget har - många av de du nämner har testats och helt enkelt visat sig att inte hålla måttet.
      Inte för något land handlar det ju om att ställa de 11 bästa spelarna på planen utan om att ställa det bästa laget på planen.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• starman_
        • March 2004
        • 791

Jag hoppas på Kroatien........Ni ser mig som supporter på VM i tyskland på avataren

Kommentar

• Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

Efter man har sett Cirkus Zlatan på 3-an så kan det bara gå åt ett håll
          Mvh.Patrik

Kommentar

• Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

Tror inte Sverige går vidare i Gruppspelet alls,givetvis hoppas jag att dem gör det ,om i så fall åker dem ut i Kvarten,sen tror jag Tyskland kniper det denna gång eller Spanien.....Men jag HOPPAS att Sverige tar hem det men dem ligger Ljusår efter dem övriga lagen,dem har bara haft ett bra lag och det var år 94 om dem fixar deras bravader så kan dem gå långt.
            Mvh.Patrik

Kommentar

• Gaffel
              • December 2007
              • 6200

Ursprungligen postat av Naugthy
              fotboll är BOOOORING! tacka vet jag hästar
              Sport är boring, tacka vet jag fickpingis, därmed inte sagt att jag förringar zoopets åldermän att somna framför tv'n lagom till halvlek..
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

Kommentar

• MAdden
                • May 2008
                • 213

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Skall bli kul med lite fotboll igen nu när alla ligor har avslutats/har paus - abstinensen börjar bli väl svår

Vore kul med en svensk överraskning och att vi gick vidare från gruppen, men det är ju knappast troligt eftersom ju Sverige trots allt är det sämsta laget i gruppen. Fantastiskt ändå att detta är det 5:e mästerskapet i rad som Sverige har kvalificerat sig till.
                På vilka grunder baserar du detta på. Du menar alltså att Sverige är sämre än Ryssland?

Nej, jag tror Sverige tar sig till Kvartsfinal kanske längre om de har tur. Sverige SKA slå både Ryssland och Grekland. Och jag har läst vissa inlägg om att Sverige inte har spelare på hög internationell nivå vilket inte stämmer helt. Vi har Ljungberg som har spelat i Arsenal men nu spelar i West Ham som slutade på 10 plats i Premier Leauge, världens bästa liga. Vi har Markus Rosenberg som spelar i Werder Bremen som slutade på en 2 plats i tyska Bundesliga också en av världens bästa ligor, han gjorde även 13 mål som placerade honom på en 4:e plats i skytteligan i Bundesliga. Vi har Christian Willhelmsson som nu spelar i Derpotivo la Coruña i spanska Primera även den en i toppen av världens bästa ligor. Dessutom fick han en rejäl uppsving efter en längre tids utfrysning. Vi har Sebastian Larsson som spelar i Birmingham som då tyvärr åkte ut Premier Leauge men Sebban var en av de mest tongivande spelarna i laget och allt talar för en flytt nästa säsong. Vi har Kim Källström som har haft en absolut godkänd säsong i franska Lyon och jag läste någonstans att franska ligan inte håller hög internationell klass. Det är bara trams enligt mig. Vi har Johan Elmander som öst in mål i ett bottenlag i en mycket stark liga. Det är mycket starkt gjort, tyvärr fick han några skador som tog slut på målsprutandet men, elva mål är alltid elva mål. Vi har Zlatan Ibrahimovic som är en av Världens bästa spelare och gjorde 17 mål i sitt Inter som spelar i Serie A, en av världens absolut bästa ligor. Vi har Petter Hansson som spelar i Stade Rennais FC som slutade på en respektabel 6:e plats i ligan och där Petter är ordinarie. Vi har Olof Mellberg som spelade i Aston Villa i Premier League och efter EM flyttar till Juventus. Förövrigt så slutade Aston Villa på en 6:e plats i ligan. Och så har vi Mikael Nilsson som spelar i det grekiska topplaget Panathinaikos. Grekiska ligan kanske är den enda av nämda ligor som håller europeisk toppklass men det är enormt mycket bättre än skitligan Allsvenskan.

Så påståendet om att Sverige inte har några spelare på hög internationell nivå är bara rent okunnande.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Ursprungligen postat av MAdden
                  På vilka grunder baserar du detta på. Du menar alltså att Sverige är sämre än Ryssland?
                  Enligt Fifas senaste rankning så är Spanien rankat som 4, Grakland som nummer 8, Ryssland som nummer 24 och Sverige som nummer 30.

Vi har Ljungberg som har spelat i Arsenal men nu spelar i West Ham som slutade på 10 plats i Premier Leauge, världens bästa liga
                  Ljungberg VAR i världsklass för några år sedan - nu är han mest skadad.

Vi har Markus Rosenberg som spelar i Werder Bremen som slutade på en 2 plats i tyska Bundesliga också en av världens bästa ligor, han gjorde även 13 mål som placerade honom på en 4:e plats i skytteligan i Bundesliga
                  Jodå han är riktigt bra, men trots det är han inte riktigt ordinarie (t.ex. i Champions Legaue kvalificeringen).

Vi har Christian Willhelmsson som nu spelar i Derpotivo la Coruña i spanska Primera även den en i toppen av världens bästa ligor
                  I toppen var väl att ta i - men visst han har spelat bra det snaste halvåret. Trots det har han bara varit utlånad under de senate åren för ingen vill köpa honom.

Vi har Sebastian Larsson som spelar i Birmingham som då tyvärr åkte ut Premier Leauge men Sebban var en av de mest tongivande spelarna i laget och allt talar för en flytt nästa säsong.
                  Som sagt ett bottenlag i engelska ligan som också åkte ut.

Vi har Kim Källström som har haft en absolut godkänd säsong i franska Lyon och jag läste någonstans att franska ligan inte håller hög internationell klass.
                  Jepp godkänd säsong, men vore han av hög internationell nivå så vore han ordinarie i Champions Legaeu kvalet.

Vi har Petter Hansson som spelar i Stade Rennais FC som slutade på en respektabel 6:e plats i ligan och där Petter är ordinarie.
                  Jodå han är ordinarie - men franska ligan är rätt ojämn.

Vi har Johan Elmander som öst in mål i ett bottenlag i en mycket stark liga
                  Förra säsongen var han riktigt bra - men har det senaste året varit mest skadad och har gjort väldigt få mål.

Vi har Olof Mellberg som spelade i Aston Villa i Premier League och efter EM flyttar till Juventus.
                  Som inte ens tagit en plats som mittback i sitt lag senaste säsongen.

Och så har vi Mikael Nilsson som spelar i det grekiska topplaget Panathinaikos
                  Jodå helt OK är denne mittfältare!!!! (som det står på Panathinaikos hemsida) - men knappast hög internationell nivå va.

Nej vi har en himla massa bra spelare, men trots allt bara en på hög internationell nivå (såg någon lista någonstans på Europas 100 bästa fotbollspelare och där var bare en med).

Sveriges styrka är ju laget och sammanhållningen. Det är ju t.ex. därför som Zlatan egentligen aldrig har fått ut max i landslaget.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 June 2008, 23:10.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Administrator

• December 2001
                    • 48148

Ursprungligen postat av Gaffel

Sport är boring, tacka vet jag fickpingis, därmed inte sagt att jag förringar zoopets åldermän att somna framför tv'n lagom till halvlek..
                    Har än så länge aldrig någon gång i hela mitt liv somnat framför teven. Fickpingis är mest något för snoriga tonårsslynglar som inte klarar av att få till det på ett betydligt trevligare sätt
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell

Kommentar

• miluhe
                      • June 2006
                      • 2090

Fotboll! är det en sådan där sak ihopsytt runt lapptäcke där några rutor är svarta.
                      Önskar jag kunde gillat sporten sitta där o tjoa med min man har verkligen försökt men tycker fortfarande det är lika trist.
                      De flesta verkar inte tro på Sverige varför tittar man då

Kommentar

• MAdden
                        • May 2008
                        • 213

Enligt Fifas senaste rankning så är Spanien rankat som 4, Grakland som nummer 8, Ryssland som nummer 24 och Sverige som nummer 30.

Ljungberg VAR i världsklass för några år sedan - nu är han mest skadad.

Jodå han är riktigt bra, men trots det är han inte riktigt ordinarie (t.ex. i Champions Legaue kvalificeringen).

I toppen var väl att ta i - men visst han har spelat bra det snaste halvåret. Trots det har han bara varit utlånad under de senate åren för ingen vill köpa honom.

Som sagt ett bottenlag i engelska ligan som också åkte ut.

Jepp godkänd säsong, men vore han av hög internationell nivå så vore han ordinarie i Champions Legaeu kvalet.

Jodå han är ordinarie - men franska ligan är rätt ojämn.

Förra säsongen var han riktigt bra - men har det senaste året varit mest skadad och har gjort väldigt få mål.

Som inte ens tagit en plats som mittback i sitt lag senaste säsongen.

Jodå helt OK är denne mittfältare!!!! (som det står på Panathinaikos hemsida) - men knappast hög internationell nivå va.

Nej vi har en himla massa bra spelare, men trots allt bara en på hög internationell nivå (såg någon lista någonstans på Europas 100 bästa fotbollspelare och där var bare en med).

Sveriges styrka är ju laget och sammanhållningen. Det är ju t.ex. därför som Zlatan egentligen aldrig har fått ut max i landslaget.
                        Nu är ju Fifas rakningssystem ett av de konstigaste jag sett. Och jag tycker inte man kan utgå från den när man ska se till kvalité på lagen. Och fifa ändrar sitt rakningssystem hela tiden så den är inte hlet pålitlig. Men, ändå Svergie lilla fjuttiga Sverige med knappt ni miljoner innvånare är rankad nummer 30 i VÄRLDEN. Vi svenskar är rejält bortskämmda och verkar inte fatta hur stort det är. Hela FIFA innehåller 218 länder eller något liknande och Sverige ligge på plats 30. Det är tamefan inte dåligt. Och efter VM 94 så låg Sverige på andra plats i fifas rankning. Och Grekland är rankad nummer 8 bara för att de vann 2004.

Jag vill även säga att jag blir riktigt förolämpad när du säger att Sverige är en blåbärsnation. Jag vet inte varför du tror det men Sverige är inte en blåbärsnation. Ta t.ex. Sverige - England 2006 2-2, Sverige - Spanien 2008 2-0, Frankrike - Sverige 2005 1-1, Sverige - Italien 2004 1-1, Sverige - Bulgarien 2004 5-0, Sverige - Holland 2004 0-0 4-5 ef straffar, Svergie-Argentina 2002 1-1, Sverige-Paraguay 2006 1-0, Sverige-England 1992 1-2, Sverige-Brasilien 1994 1-1, Sverige-England 1995 3-3. Detta är ju mest oavgjord matcher men tänk på att det är mot riktiga toppnationer många av dessa har vunnit vm eller em eller både och. S¨Sverige är ingen blåbärsnation.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Administrator

• December 2001
                          • 48148

Ursprungligen postat av MAdden
                          Och Grekland är rankad nummer 8 bara för att de vann 2004.
                          Jepp så illa är det - ju mer man vinner ju högre rankad blir man. Är det inte för jäkligt

Jag vill även säga att jag blir riktigt förolämpad när du säger att Sverige är en blåbärsnation
                          Ja, ja överdriv nu inte. Jag har inte skrivit att Sverige är en blåbärsnation - det var du som skrev. Jag skrev
                          Vore kul med en svensk överraskning och att vi gick vidare från gruppen, men det är ju knappast troligt eftersom ju Sverige trots allt är det sämsta laget i gruppen
                          Och så är det ju som sagt enligt den enda officiella ranking som finns - sen att man hoppas att Sverige motbevisar detta är en helt annan sak. Tycker kanske att detta kanske ändå att detta kan vara värt att nämnas när nu svensk press gärna blåser upp svenska laget till att vara en titelaspirant.
                          Lite realist får man nog vara.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Administrator

• December 2001
                            • 48148

Ursprungligen postat av miluhe
                            Fotboll! är det en sådan där sak ihopsytt runt lapptäcke där några rutor är svarta.
                            Önskar jag kunde gillat sporten sitta där o tjoa med min man har verkligen försökt men tycker fortfarande det är lika trist.
                            De flesta verkar inte tro på Sverige varför tittar man då
                            Gillar du bara de fiskar som är störst, bäst och vackrast
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell

Kommentar

• miluhe
                              • June 2006
                              • 2090

Gillar du bara de fiskar som är störst, bäst och vackrast

Ja

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Administrator

• December 2001
                                • 48148

Ursprungligen postat av miluhe
                                Ja
                                OK - det var där skon klämde. Då slutar du bara heja på Sverige och håller på de vackra pomadaglänsande filmstjärnorna i det italienska laget så kommer också du att gilla fotboll
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell

Kommentar

Arbetssätt...