naturligt beteende? - detta om våldtäkter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard
    • March 2003
    • 13992

Ursprungligen postat av Katharina
    Jag tror inte att det är så vanligt med sådana tjejer.. Jag tror att det är ett försvarstal att säga att tjejer minsann också gör det..

Nej, pojken var ju inte myndig. Sedan är det våldtäkt om det är ett tvång även om det inte är skrik och bråk men i fallet med lärarinnan så handlar det om sex med minderårig och det är ju alltid en våldtäkt eftersom en pedofil kan hitta en massa olika hot eller saker för att få barnet att inte göra motstånd.

Men som sagt, i debatten måste vi ju skilja på sexuell mognad var min tanke. Alltså att gå på barn är ju alltid våldtäkt men då klassas det ju också som pedofili och det skulle vi ju inte debattera om eftersom ämnet redan var så trassligt..
    Jag behöver inte hålla några så´na försvarstal, jag har inget att försvara. Jag tror snarare att det är dags att samhället börjar inse att även tjejer kan vara mindre trevliga, och att killar kan vara offer, ska vi uppnå jämlikhet, så får man ju fokusera mer på killars och tjejers likheter, än på de få olikheterna, och då inte sådana som samhället tvingar på oss. Så länge killar alltid utmålas som onda monster, och tjejer som oskyldiga änglar, så blir det nog aldrig jämlikt, både killar och tjejer ska ju ta ansvar för sina handlingar. Det var nå´n tjej som skrev i en tidning för några år se´n, att på 2000-talet kan tjejer fortfarande bete sig som om de inte vet var deras armar och ben tar vägen, alltså, de gör dumheter, och så i efterhand så skyller de ifrån sig på nå´n kille, och verkar inte vilja förstå konsekvenserna av sina handlingar.

Nej, myndig var han inte, men han var väl byxmyndig, som det heter. Men visst, hon var nog en aning äldre än han.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

Kommentar

• Klinten
      • July 2007
      • 1313

- Kom på en sak! Angående rimligheten eller sannolikheten för en man att våldta en kvinna. Det finns ett gammalt ordstäv som lyder:

En man med byxorna nere,
      springer inte lika fort,
      som en kvinna med
      kjolarna uppe!

....så det så! Men det kanske gällde förr i tiden. I dagens könsjämlika samhälle kan även män bära kjol!
      * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

Kommentar

• erikthur
        • March 2004
        • 9953

Ursprungligen postat av erikthur
        Katharina tror en massa i alla fall.....
        Inte mycket till argument men ändå...
        Tror gör hon bara...
        Att det är 100 000 000 000 ggr vanligare att det är en man än en kvinna som är "våldtäktsman" (om jag räknat rätt - svårt med så många nollor).
        Och eftersom det bara finns cirka 3 000 000 000 män så borde det bara finnas - ja egentligen ingen kvinna alls (0.03 ung totalt i världen).
        Dessa feminister...
        SHIT - glömde sista meningen...
        0.03 kvinnor ung totalt i världen om nu alla män vore våldtäktsmän
        Dessa feminister...
        Sorry guys...
        Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Gaffel
          • December 2007
          • 6200

Ursprungligen postat av XenOn
          Jag vet inte, antingen har du läsvårigheter eller så är du allmännt trög. Det jag menar är att honor ytterst sällan våldtar hanar. Ser du ofta det står skrivet i tidningen kvinna våldtog man? Angående den sexuella dragningskraften hos mannen respektive kvinnan orkar jag inte förklara...är för trött
          Härligt med nån som litar blint på löpsedlarna, nja inga svårigheter med varken tal eller skrift, min stavning är exempelvis över snittet vilket är mer än man kan säga om tex din och jo lite trög i magen är jag allt..

Du kanske menar sexualdrift när du skriver sexuell dragningskraft, vore enklare att argumentera mot ditt resonemang om du dels tänkte igenom det du vill få sagt samt korrar det du sen skriver INNAN du sätter det på pränt..

Men åter till min fråga, menar du att pingvinen garanterat var en hona eftersom ingen våldtagande sälhanne med självaktning skulle välja en pingvinhanne?
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

Kommentar

• Shepard
            • March 2003
            • 13992

Hmm, nu när vi pratar om djur och hanar och honor, och hur de beter sig, så kom jag att tänka på min kompis med rottisarna. När han var yngre, och bodde med sin mamma, så hade de en långhårig taxtik, och hon, om jag inte minns helt fel, kunde få för sig att jucka mot ens ben, som den värsta hanhund
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

Kommentar

• XenOn
              • March 2008
              • 1008

Jag tror herr Gaffel skulle få mer gjort om han slutat kommentera allas inlägg. Angående ditt uttal rörande min stavning blir mitt svar : HAHAHA! Hoppas herr Gaffel får sig en kniv snart.
              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

Kommentar

• Klinten
                • July 2007
                • 1313

-Appropå hundar. Vi har tre tikar. Den äldsta "rider" en av de yngre honorna. Det har ingen som helst sexuell betydelse. Det handlar endast om dominans.

Kommentar

• Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

Ursprungligen postat av Micke_A
                  Jag behöver inte hålla några så´na försvarstal, jag har inget att försvara. Jag tror snarare att det är dags att samhället börjar inse att även tjejer kan vara mindre trevliga, och att killar kan vara offer, ska vi uppnå jämlikhet, så får man ju fokusera mer på killars och tjejers likheter, än på de få olikheterna, och då inte sådana som samhället tvingar på oss. Så länge killar alltid utmålas som onda monster, och tjejer som oskyldiga änglar, så blir det nog aldrig jämlikt, både killar och tjejer ska ju ta ansvar för sina handlingar.
                  Nej, jag tror inte att just du har något du behöver försvara utan att du försvarar alla män.

Visst har du rätt i att det är ojämlikt åt det hållet också men vad sjutton, ska ni ha vågskålen åt ert håll i allt och vi ska bara förlora på ojämlikheten hela tiden. Någonting kan väl vi få tjäna på det också.
                  Vi får mer uppmärksamhet inför att vi ska bli mammor också än vad ni får när ni ska bli pappor och er livskris i det sammanhanget blir oftast bortglömd.
                  Vi får prata känslor och vara djupa.. Ni måste vinna kampen och inte gråta eller vara blödiga..

Men återigen. Allvarligt nu, hur många procent kvinnliga våldtäktsmän finns det nu?
                  Vi pratar inte om pedofiler eller sexuella kränkningar, vi pratar om våldtäktsmän/kvinnor.
                  Jag tror fortfarande inte att det är så många.
                  Senast redigerad av Katharina; 04 May 2008, 21:56.
                  Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Shepard
                    • March 2003
                    • 13992

Nej, jag tror inte att just du har något du behöver försvara utan att du försvarar alla män.

Visst har du rätt i att det är ojämlikt åt det hållet också men vad sjutton, ska ni ha vågskålen åt ert håll i allt och vi ska bara förlora på ojämlikheten hela tiden. Någonting kan väl vi få tjäna på det också.
                    Vi får mer uppmärksamhet inför att vi ska bli mammor också än vad ni får när ni ska bli pappor och er livskris i det sammanhanget blir oftast bortglömd.
                    Vi får prata känslor och vara djupa.. Ni måste vinna kampen och inte gråta eller vara blödiga..

Men återigen. Allvarligt nu, hur många procent kvinnliga våldtäktsmän finns det nu?
                    Vi pratar inte om pedofiler eller sexuella kränkningar, vi pratar om våldtäktsmän/kvinnor.
                    Jag tror fortfarande inte att det är så många.
                    Jag försvarar inte alla män, tycker bara att könsrollerna, och samhällets bild av män och kvinnor är snedvriden och förlegad, att män generellt anses som mycket hemskare än kvinnor, som i sin tur sällan misstänks för några ogärningar. Vi är alla individer, och i första hand är vi människor, och i andra hand män/kvinnor.

Det handlar inte om nå´n tävling, vilket kön som är det "snällaste", och att vågskålen ska väga åt ena eller andra hållet, utan om att ska vi få ett jämlikt samhälle för både män och kvinnor, så måste vi börja inse att vi är mer lika än olika, vi är ju faktiskt samma art, Homo sapiens, allihop, och vi måste mötas på halva vägen.
                    Senast redigerad av Shepard; 04 May 2008, 22:11.
                    Min profil
                    Mitt galleri

Kommentar

• Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

Jag försvarar inte alla män, tycker bara att samhällets bild av män och kvinnor är snedvriden och förlegad, att män generellt anses som mycket hemskare än kvinnor, som i sin tur sällan misstänks för några ogärningar. Vi är alla individer, och i första hand är vi människor, och i andra hand män/kvinnor.

Det handlar inte om nå´n tävling, vilket kön som är det "snällaste", och att vågskålen ska väga åt ena eller andra hållet, utan om att ska vi få ett jämlikt samhälle för både män och kvinnor, så måste vi börja inse att vi är mer lika än olika, vi är ju faktiskt samma art, Homo sapiens, allihop, och vi måste mötas på halva vägen.
                      Ja, men Micke. Återigen, hur många procent tror du att det faktiskt är?

Bilden är inte snedvriden och förlegad. Titta i våra fängelser och på vår statistik. Män står för mycket mer brottslighet än kvinnor och då i synnerhet våldtäkt. Lr har jag fel??

Sen ska man inte dra alla över en kam, det håller jag med om.. Individer finns alltid.
                      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Klinten
                        • July 2007
                        • 1313

Sen ska man inte dra alla över en kam, det håller jag med om.. Individer finns alltid.
                        - Jag har inte ens kam!

Kommentar

• Shepard
                          • March 2003
                          • 13992

Ja, men Micke. Återigen, hur många procent tror du att det faktiskt är?

Bilden är inte snedvriden och förlegad. Titta i våra fängelser och på vår statistik. Män står för mycket mer brottslighet än kvinnor och då i synnerhet våldtäkt. Lr har jag fel??

Hur många procent det är vet jag inte, och egentligen är det inte särskilt intressant, eftersom det troligaste är att det alltid överväger åt ena eller andra hållet, det är nog sällan det är 50/50. Och jag är inget större fan av statistik, statistik kan ljuga, genom mörkertal, eller att för få tillfrågats.

Visst, män begår kanske fler brott än kvinnor. Men om man intalar nå´n tillräckligt mycket att han är hård, tuff, och känslokall, och så vidare (som är det fack där samhället har placerat killar/män), så tröttnar man till slut, och orkar inte säga emot längre, utan bestämmer sig för att ge dem rätt, de som berättar för en hur man är, eller rättare sagt, de som tror att man är på ett visst sätt bara för att man är man. Kanske tror de t.o.m själva på det efter ett tag, att de faktiskt ska vara så´na för att vara normala, man blir vad man förväntas bli. Kvinnor å sin sida får lära sig se´n de är små att de ska gilla rosa, vara snälla och kramiga, och gråta när de ser en romantisk film, vilket förmodligen långt ifrån alla tjejer känner igen sig i, och mår dåligt över att inte passa in i samhällets normer. Män å andra sidan "får" inte göra det, för det är inte "manligt". Som man matas man med helt andra bilder för hur man ska vara. Hade det varit tvärtom, att kvinnor får lära sig av samhälle, föräldrar, skolor, media, och så vidare, att de ska vara hårda och tuffa, och inte visa känslor, hade det nog varit tvärtom.
                          Senast redigerad av Shepard; 04 May 2008, 22:27.
                          Min profil
                          Mitt galleri

Kommentar

• Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

Hur många procent det är vet jag inte, och egentligen är det inte särskilt intressant, eftersom det troligaste är att det alltid överväger åt ena eller andra hållet, det är nog sällan det är 50/50.

Visst, män begår kanske fler brott än kvinnor. Men om man intalar nå´n tillräckligt mycket att han är hemsk, och otäck, och så vidare tillräckligt mycket (som samhället gör med killar), så tröttnar man till slut, och orkar inte säga emot längre, utan bestämmer sig för att ge dem rätt, de som berättar för en hur man är, eller rättare sagt, de som tror att man är på ett visst sätt bara för att man är man. Kanske tror de t.o.m själva på det efter ett tag, att de faktiskt ska vara så´na för att vara normala. Kvinnor å sin sida får lära sig se´n de är små att de ska gilla rosa, vara snälla och kramiga, och gråta när de ser en romantisk film. Män å andra sidan "får" inte göra det, för det är inte "manligt". Som man matas man med helt andra bilder för hur man ska vara. Hade det varit tvärtom, att kvinnor får lära sig av samhälle, föräldrar, skolor, media, och så vidare, att de ska vara hårda och tuffa, och inte visa känslor, hade det nog varit tvärtom.
                            Ja, men verkligheten ser fortfarande ut som den gör och därför kan man inte skrika att kvinnor faktiskt också gör dumheter.
                            Män våldtar mycket mer än kvinnor, våldtäktskvinnor måste vara försvinnande få.
                            Jag tror att kvinnor får ut mer av att var småjäkliga på jobbet t ex och känna makten sådär. Jag tror rent av att makemisshandel är vanligare isf.. Jag vet inte hur det ser ut i homosexuella förhållanden mellan kvinnor. Kanske är det vanligare där, där en "i kläder" mannens roll???
                            Sexuellt våld från kvinna mot man tror jag är mycket, mycket ovanligt. Men det är min tro, sen får ni tro vad ni vill.

Vi har inte ens börjat att prata om hormonernas inverkan... Vi lipar och ni slåss.. Ja ja... hej o hå...

Nu ropar kudden på mig.. Godnatt Micke..
                            Senast redigerad av Katharina; 04 May 2008, 22:28.
                            Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Azur
                              • March 2003
                              • 12946

Ursprungligen postat av erikthur
                              Av detta följer att det inte finns våldtäkter om det inte finns människor inblandade. Då är väl våldtäkt mer att betrakta som ett moralbegrepp.
                              Så kan man nog säga, men det är då på samma sätt som t.ex. mord är ett moralbegrepp.

T ex tillåtet inom äktenskapet i Marocko men inte i Sverige. Vilket faktiskt friade en man i Svensk domstol eftersom han våldtog sin fru i Marocko om man får tro media. Så även våldtäkt blir ett relativt moralbegrepp då. Bara för att krångla till diskussionen en aning.
                              Våldtäkt inom äktenskapet kriminaliserades i sverige inte förrän 1962 (enligt wikipedia) så det förvånar mig inte att det fortfarande finns länder, särskilt starkt patriarkaliska länder, som inte riktigt är i kapp än.

Nu känner jag inte till det fall du refererar till, och jag vet inte säkert, men jag tror det är så att det är lokal lag som gäller när brott begås. Dvs är våldtäkt inom äktenskapet inte kriminellt i Marocko, och brottet begås i Marocko, så kan man inte straffas för det i Sverige.
                              Det är väl på sätt och vis tur - annars skulle jag kunna dömas till spöstraff i Saudi Arabien för att jag just nu sitter och dricker vin här i Täby - men ibland kan det förstås få olyckliga konsekvenser. Som det tydligen blev här.
                              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• Shepard
                                • March 2003
                                • 13992

Ja, men verkligheten ser fortfarande ut som den gör och därför kan man inte skrika att kvinnor faktiskt också gör dumheter.
                                Män våldtar mycket mer än kvinnor, våldtäktskvinnor måste vara försvinnande få.
                                Jag tror att kvinnor får ut mer av att var småjäkliga på jobbet t ex och känna makten sådär. Jag tror rent av att makemisshandel är vanligare isf.. Jag vet inte hur det ser ut i homosexuella förhållanden mellan kvinnor. Kanske är det vanligare där, där en "i kläder" mannens roll???
                                Sexuellt våld från kvinna mot man tror jag är mycket, mycket ovanligt. Men det är min tro, sen får ni tro vad ni vill.

Vi har inte ens börjat att prata om hormonernas inverkan... Vi lipar och ni slåss.. Ja ja... hej o hå...

Nu ropar kudden på mig.. Godnatt Micke..
                                Jag säger inte emot att män begår flest brott, det måste ju överväga åt nå´t håll, det är samhällets bild på män och kvinnor, och hur ska bete sig, och faktiskt beter sig, och hur de skulle bete sig om de inte matades med könsroller, som jag tycker är lite omodern. Det har inget med att försvara alla män, och snacka ner kvinnor att göra, är det nå´n som är för jämställdhet, så är det jag, det är det som är problemet, jag vill att både män och kvinnor ska ses med samma ögon, och tyvärr görs det inte alltid, ibland till männens nackdel, och ibland till kvinnornas nackdel. Vi är alla människor. Kanske är det lite som du säger, att män och kvinnor försöker visa sin makt på olika sätt ibland, men på det hela taget funkar vi nog likadant.

Men frågan är om det är verkligheten vi ser, jag tror att om alla mörkertalen kom ut i ljuset så skulle siffrorna helt plötsligt se lite annorlunda ut, kanske inte så att fler kvinnor än män begår brott, men att betydligt fler kvinnor begår brott än som det ser ut nu. Vem som misshandlar och blir misshandlad handlar som sagt inte bara om fysisk styrka, utan även om vem som får det psykiska övertaget, och hur många män som blir attackerade av sina fruar, skulle säga att de blir det, när de vet att de förmodligen skulle bli förlöjligade, och inte trodda? En av de värsta grejer jag har sett när det gäller misshandel, var ett ett fall i USA, där ca 30 tjejer hoppade på en ensam tjej och sparkade ihjäl henne.

Vissa feminister skulle nog gilla inslaget på Animal Planet nyss, en marulkshona, som är 10 gånger så stor som hanen. Hanen biter sig fast på honan, och smälter se´n ihop med henne, och delar blodomlopp med henne, och förser henne med sperma.

God natt Katharina.
                                Senast redigerad av Shepard; 04 May 2008, 22:46.
                                Min profil
                                Mitt galleri

Kommentar

Arbetssätt...