Jag behöver inte hålla några så´na försvarstal, jag har inget att försvara. Jag tror snarare att det är dags att samhället börjar inse att även tjejer kan vara mindre trevliga, och att killar kan vara offer, ska vi uppnå jämlikhet, så får man ju fokusera mer på killars och tjejers likheter, än på de få olikheterna, och då inte sådana som samhället tvingar på oss. Så länge killar alltid utmålas som onda monster, och tjejer som oskyldiga änglar, så blir det nog aldrig jämlikt, både killar och tjejer ska ju ta ansvar för sina handlingar. Det var nå´n tjej som skrev i en tidning för några år se´n, att på 2000-talet kan tjejer fortfarande bete sig som om de inte vet var deras armar och ben tar vägen, alltså, de gör dumheter, och så i efterhand så skyller de ifrån sig på nå´n kille, och verkar inte vilja förstå konsekvenserna av sina handlingar.
Nej, myndig var han inte, men han var väl byxmyndig, som det heter. Men visst, hon var nog en aning äldre än han.
Nej, myndig var han inte, men han var väl byxmyndig, som det heter. Men visst, hon var nog en aning äldre än han.
Kommentar